Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er greia med Nespresso?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-11, 14:00   #161
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

I really mean to.

I know You do.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:23   #162
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er så deilig når Toffen kommer og konstaterer, og så er diskusjonen over.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:37   #163
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Toffen.

Muldvarpen har talt.

Gammel 30-01-11, 21:39   #164
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

At det finnes et marked for sjiktet mellom de to ytterpunktene oppleves tydeligvis som provoserende, og det er besynderlig.

Jeg er ikke provosert altså, bare så det er sagt. Jeg drikker skamløst andres nespressokaffe og syns den er god. Jeg syns bare det er merkelig at såpass mange syns det er kult å kaste unødvendig masse penger etter Nestlé på permanent basis.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 00:42   #165
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Oslos og landets sjefs-trendnisse med refleksjoner rundt det siste i kaffebransjen:

http://m.nrk.no/m/artikkel.jsp?art_id=17488140

Gammel 03-02-11, 10:07   #166
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Oslos og landets sjefs-trendnisse med refleksjoner rundt det siste i kaffebransjen:

http://m.nrk.no/m/artikkel.jsp?art_id=17488140

Men har Dokk Holm rett? Digger ikke "nordmenn flest" Starbucks coffee?
Jeg får inntrykk av at mange synes det er litt "stas" å gå på Starbucks i utlandet men det er jo sant det som står, det er jo helt elendig kaffe

Gammel 03-02-11, 10:13   #167
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg får inntrykk av at mange synes det er litt "stas" å gå på Starbucks i utlandet men det er jo sant det som står, det er jo helt elendig kaffe

Jada, selvfølgelig har han rett. Skulle da bare mangle, han har jo dosert i kaffevitenskap

Starbucks er vel litt for oss verdensvante urbanister som IKEA er for nordlendingene...

Gammel 03-02-11, 10:36   #168
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Starbucks iskaffe er i hvertfall tusen ganger bedre enn Tines iskaffe.

Gammel 03-02-11, 10:40   #169
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror Kaffe-Dokk-tor'n (ha ha! Pling!) har rett. Jeg tror Starbucks kan konkurrere mot Narvesen og Deli de Luca og sånt, hvor man kjøper kaffe "to go" mest for koffeinets skyld. Mens kaffebarer er noe man oppsøker fordi det er litt mer stil, bedre kaffekvalitet og atmosfære. Jeg har liksom fått inntrykk av at Starbucks er kaffe-verdenens svar på MacDonalds.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 10:52   #170
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nok ganske mange som kommer til å synes at Starbucks er stas, men ikke de som faktisk er fan av god kaffe. Jeg tror de kommer til å ha et lite oppsving i starten, men etterhvert kommer de til å ende opp som Narvesen.

Gammel 03-02-11, 10:53   #171
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus

Starbucks er vel litt for oss verdensvante urbanister som IKEA er for nordlendingene...

Ja, hvis du kaller deg verdensvant urbanist så har nok rett i at det føles slik for deg.

Sist redigert av Tallulah : 03-02-11 kl 11:58.
Gammel 03-02-11, 10:53   #172
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir jo ikke noe stas å dra utenlands når vi har alt sammen tilgjengelig i Norge. Jeg digger Starbucks, men det er helt klart mest fordi det er eksotisk. Vel, de har noen gode kaker også, og de lager bedre frappuccinos enn hva vi får her i byen.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 10:53   #173
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ganske kresen på kaffen min. Jeg drikker starbucks når jeg er i utlandet, fordi de har så mange kule smaker.

Hjemme i Norge drikker jeg helst kaffe fra Stockfleths, men hvis det ikke er i nærheten så funker kaffebrenneriet, evita eller andre skikkelige kaffebarer også. For meg kommer ikke Starbucks til å konkurrere på smak med stockfleths, men vil være en naturlig konkurrent til de mer middelmådige kaffebarene. Jeg drikker IKKE kaffe fra Narvesen og Deli De Luca.

Gammel 03-02-11, 10:56   #174
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er kresen på kaffe. Kverner mine egne bønner, og drikker den i presskanne.

Men.

Vi har ingen (INGEN!) kaffebar her i byen, og har derfor kjøpt en Nespressomaskin som funker som bare det i hverdagen. Jeg har problemer med Nestlé, men er altså ikke så konsekvent at det hindret meg fra å kjøpe den. Lungo'ene liker jeg ikke i det hele tatt, men den lager cappucino, espresso og latte som tilfredsstiller mine morgenbehov. Og det uten søl, og uten at jeg må stå opp 15 minutter tidligere.

Gammel 03-02-11, 10:58   #175
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, hvis du kaller deg verdensvant urbanist så har nok rett i at det føles slik for deg.

Eh, det var ikke jeg som sa dette men Brutus

Gammel 03-02-11, 11:21   #176
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Nemlig! Starbucks i utlandet for nordmenn er like viktig som andre "turist-attraksjoner". Jeg mener Dokk Holm tar feil når han ikke tror de vil klare seg i Norge, men jeg mener han har rett når han sier at f.eks. Stockfleths og Kaffebrenneriet har minst like god kaffe.

Gammel 03-02-11, 11:23   #177
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Nordlendingen kjøper IKEA med stil. De bestiller store kvanta, flere går sammen, leier container og får sendt varene oppover til f.eks Bodø med tog

Gammel 03-02-11, 11:25   #178
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg har liksom fått inntrykk av at Starbucks er kaffe-verdenens svar på MacDonalds.

Helt riktig! De var først, de er størst og de ligger sentralt til på et hvert gatehjørne, lokalene er fullstendig blottet for stil og miljø og kaffen er grei nok.

Gammel 03-02-11, 11:30   #179
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Men da er det litt mer "middelklasse" svung over Starbucks en Mc Donalds er det ikke?

Gammel 03-02-11, 11:32   #180
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Det skal bli interessant å se hva Starbucks faktisk har tenkt å gjøre i Norge. Jeg er snobb og prøver så langt som mulig å unngå Starbucks også i utlandet, både fordi jeg ikke syns kaffen deres er spesielt god og fordi jeg syns hele konseptet er ganske kjipt; i byer går det jo stort sett greit å finne lokale caféer i stedet. Men i USA har jeg jo drukket en god del Starbuckskaffe da; jeg vet hva jeg får der (helt grei kaffe), og på malls (det fins altså grenser for mitt snobberi) er det ofte ikke noen aktuelle alternativer uansett.

Jeg er særlig spent på hva de har tenkt å gjøre ut fra det Paulsrud fra kaffebrenneriet sier til Aftenposten: «Bak disken på Starbucks-utsalgene står det veldig mange mennesker. Med tanke på lønnnivået har de ikke råd til å gjøre det samme i Norge (…)».

Ben "vil neppe prøve norsk Starbuckskaffe" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.