|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Trøtt
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?
De fleste av oss handler ikke i konseptsjappa, men kjøper nye kapsler på nett og får pakken levert på nærmeste postkontor, eventuelt rett på døra. Nettopp det at jeg kan kjøpe de på nett (og at de minner meg på at jeg snart er i ferd med å gå tom!) og har så effektiv leveringstid og kundeservice gjør at jeg liker min Nespressomaskin. Ja, i tillegg til at jeg liker kaffen, så klart.
|
|
|
#122 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Brutus, jeg lurer på om du ikkke helt har skjønt hva Nespressokaffe er? Tenker du at det smaker likt som pulverkaffe fra glass, liksom? For det er noe helt annet - det er veldig god kaffe.
|
|
|
#123 |
|
By the Sea
|
|
|
|
#124 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er greia med Nespresso?Jeg vet godt hva det er. Det er en egen maskin med kapsler som settes inn. Det er jo en velkjent markedstrategi. Du får maskina på kjøpet og så er du kapret som kunde ettersom det kun er det selskapets produkter som passer. Men hyggelig at du kan få kaffe i posten da.
|
|
|
#125 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det synes jeg er å ta kraftig i altså. Vel er det lettvint og praktisk, men noen luksuskaffe er det bare ikke.
|
|
|
#126 |
|
Peppy!
|
Hvorfor ville du skjønt det dersom det hadde lavere status? Altså, du skriver at de siste 15 årene har folk blitt hekta på kaffe latter på kaffebarer i byene, og bruker masse penger på det. Og så skjønner ikke nå hvorfor folk kjøper overpriset kaffe som krever spesielle maskiner?J eg mener det henger veldig godt sammen. Kaffe latte-folket litt mer fænsi kaffe hjemme også, mer fænsi enn pulverkaffe og traktekaffe. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Sviiisj!!
|
|
|
|
#128 |
|
![]() ![]() ![]() |
Jeg tror ikke det er så lenge til dette kommer i salg på Rema og alle distribusjonskanaler der selskapet allerede har store avtaler på alt annet de produserer. Tenker de har en periode nå med massiv profilering gjennom reklame, kjøre seg opp som kaffebransjens svar på Rollce Royce. Så kommer massesalget. Masse penger investert, masse tilbake.
|
|
|
#129 |
|
Sviiisj!!
|
De er jo allerede på Rema!
|
|
|
#130 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, virkelig ikke. Nespresso er på ingen måte en luksusgreie, det er det en god del andre merker er. Nespresso opererer vel i midt-på-tre priskategorien, og prøver vel også å fremstå som det.
|
|
|
#131 |
|
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er greia med Nespresso?Men er det noen av dere som har smakt Nespresso slik det var før? Det var litt samme konseptet. Esker fylt med sylinderformede kaplser med eksakt EN porsjon pulver-espresso, derav navnet. Man rev av toppen på sylinderen og helte innholdet ned i bunnen av en søt liten fjolle-kopp. Helte så i kokende vann og rørte rundt. Det var pulverkaffens Mercedes. Og målt opp mot annen industrikaffe slett ikke så værst. Men dette er jo noen år siden
|
|
|
#132 |
|
By the Sea
|
|
|
|
#133 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2010
![]() |
Så enig, så enig. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Borte
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Ting som utvikles med tanke på massemarkedet er jo sjelden særlig eksklusivt selv om det markedsføres slik.
|
|
|
#135 |
|
Peppy!
|
You think? |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Monsoon, jeg skal ikke uttale meg om hva Brutus lar seg provosere av, men for egen del er det ikke at sjiktet er der. Jeg er i det samme selv, men ikke så avhengig av kaffe at jeg orker å gjøre noe med det. Og skulle jeg gjort det hadde jeg valgt andre løsninger enn nespressomaskin. Men det blir jo en vanesak. Diskusjonen minner meg litt om en dokumentar jeg så, om par i England som levde som på 30-40-tallet. De hatet alt av moderne hjelpemidler, men greide seg ikke uten mikrobølgeovn.
|
|
|
#137 |
|
Peppy!
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Fantastisk, og så avhengig av mikro da. |
|
|
|
|
|
#138 |
|
Passiv
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Jeg har helt sluttet å kjøpe kaffe latte ute etter at jeg fikk Nespressomaskina i hus, så jeg har vel spart litt på det. |
|
|
|
#139 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Men det er ikke den eneste løsningen i det sjiktet. det finnes pressekanneløsninger for små take awaykopper, aeropressen jeg henviste til over, og mokkakanner som er både elektriske eller til komfyren. For meg, som er vant til slikt, er det ikke mye ekstraarbeid, men om man har lagt opp til en løsning slik den Candy beskrev, så blir det selvfølgelig et pes uten like. På samme måte som med mikroen.
|
|
|
#140 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2010
![]() |
Jeg synes ikke det er provoserende, om det er det du mente. Det er helt naturlig at Nespressoen befinner seg et sted mellom manuelle maskiner og sur traktekaffe (merkelig, forresten, jeg lager aldri sur traktekaffe?) og det er akkurat der den faktisk befinner seg også, slik jeg ser det. Sist redigert av Elastica : 30-01-11 kl 11:19. |
|
|
|
![]() |
|
|