Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er greia med Nespresso?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-11, 12:11   #141
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Jeg tror jeg må ha støtt på middelmådige barristaer, for to trykk på stor kopp på mine Nespressokapsler gir meg en Americano som er helt på høyden av det jeg får ute. Ved flere anledninger har jeg fått oppvaskvannamericanoer på kaffebar også - og da har det vært stor stas å komme hjem til min aromatiske, kremete Nespresso.

Om man går inn på hjemmesiden, er det åpenbart at de legger opp til å ha en eksklusiv image (tullete som de er - eksklusivitet er da ikke for massene! ) og jeg synes en samlet sum av god kaffe og eksepsjonelt god service lever opp til det.

Gammel 30-01-11, 12:18   #142
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

(tullete som de er - eksklusivitet er da ikke for massene! )

Du kan godt mene der er teit, men definisjonen på eksklusiv er at det nettopp ikke er for massene. At de later som at de er et high end-alternativ er ikke det samme som at det er eksklusivt. Jeg oppfatter heller ikke nespresso særlig eksklusivt, og tviler på at det er grunnen til at nespressomaskiner blir kjøpt også. Men selvsagt spiller det på ønsket om fancy kaffe, uten å måtte gjøre noe for det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 12:19   #143
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått servert Nespresso ved et par anledninger, og jeg syns faktisk kaffen er ganske god. Og jeg anser meg selv som ganske kresen på kaffe, altså. Jeg har flere ganger fått sur og dyr kaffe på kaffebar.

Gammel 30-01-11, 12:19   #144
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den er ikke like god som på kaffebarer, men atskillig bedre en gammel kaffe i bra maskin hjemme. Og det er også ganske objektivt fundert, av personer som kan langt mer enn meg. Det er jo f.eks. bare å se på cremaen, det avslører gammel og lavkvalitetskaffe veldig på min maskin (som ikke er like god som Rancillio, men likevel i samme segment). Nå kan det jo hende at Elasticas skjulte identitet er verdens beste barista, så klart, og dermed har tilgang til vitenskapelig kilder skjult for oss dødelige.

Og jeg skjønner ikke at man sammenligner espresso med crema og grei kvalitet med presskanne og filterkaffe hele tiden. Det er jo en helt annen sak. Man må jo gjerne synes det er like godt, men det samme er det definitivt ikke.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 12:22   #145
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Du kan godt mene der er teit, men definisjonen på eksklusiv er at det nettopp ikke er for massene. At de later som at de er et high end-alternativ er ikke det samme som at det er eksklusivt. Jeg oppfatter heller ikke nespresso særlig eksklusivt, og tviler på at det er grunnen til at nespressomaskiner blir kjøpt også. Men selvsagt spiller det på ønsket om fancy kaffe, uten å måtte gjøre noe for det.

Med tanke på hvor uhyre billig disse maskinene er i forhold til merker som virkelig ligger i luksussjiktet blir det latterlig å tro at de prøver å fremstå luksuriøse.

Jeg tror mottoen er heller: God kaffe- lekkert design- fornuftige priser- for alle!

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 12:23   #146
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror det "luksus"-imaget de prøver å bygge opp er med på å gi en følelse av "litt luksus i hverdagen hjemme". Det tror jeg nok er bevisst, og at de lykkes med. Med "luksus" menes her både det at man får et alternativ som til dette bruket er helt på høyde med hva man ønsker av kaffe, samtidig som man slipper å lage den selv i noen særlig grad.

(Og ja, jeg har fått servert Nespresso-kaffe på fin restaurant.. )

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 12:28   #147
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jada - jeg vet at selve definisjonen på luksus er at det ikke er for massene.

Jeg blir bare så lattermild av ordene "luksus" og "massene" - my bad.

I will rephrase it: De legger opp til at det skal være en kvalitetsgreie (la meg bruke det ordet, da) - og de lever selvfølgelig kvalitet også. God kaffe - veldig god service. Sånn?

Gammel 30-01-11, 12:33   #148
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Og jeg skjønner ikke at man sammenligner espresso med crema og grei kvalitet med presskanne og filterkaffe hele tiden. Det er jo en helt annen sak. Man må jo gjerne synes det er like godt, men det samme er det definitivt ikke.

Jeg mener ikke å si at det er det samme, men jeg mener man kan få bedre kvalitetskaffe på den måten. Jeg syns ikke nespresso kan sammenliknes med ordentlig espresso heller, og vil da heller velge et annet kaffeprodukt, enn en litt dårligere kopi. Jeg syns ikke nespresso er fryktelig i smaken altså, men som du også sier, ikke like god som ordentlig espresso, laget av noen som kan det. For selvsagt finnes det dårlige baristaer som lager dårlig kaffe, brenner melka og what not. Eller som ikke skjønner at vaniljesoya ikke er det samme som vanlig soya.

Gammel 30-01-11, 12:38   #149
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nespresso kan egentlig bare sammenlignes med andre pods, tror jeg. Og den slår det ned i støvlene. Og for min del slår det definitivt gammel kaffe, som var det som ble realiteten.

Og igjen, for de hordene av mennesker som ikke bor to steinkast fra Stockfleths eller til nød Kaffebrenneriet, så er det den aller beste kaffen tilgjengelig. Hvis man vil ha en espresso med crema.

- No. 4 -
Gammel 30-01-11, 12:46   #150
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nespresso kan egentlig bare sammenlignes med andre pods, tror jeg. Og den slår det ned i støvlene. Og for min del slår det definitivt gammel kaffe, som var det som ble realiteten.

Og igjen, for de hordene av mennesker som ikke bor to steinkast fra Stockfleths eller til nød Kaffebrenneriet, så er det den aller beste kaffen tilgjengelig. Hvis man vil ha en espresso med crema.

Jepp, jeg er bortskjemt med god kaffe innen gåavstand.

Gammel 30-01-11, 12:46   #151
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Eksklusivt er det vel ikke, men for en amatør som meg så gir Nespresso god latte til hjemmebruk, enkelt og raskt. Den største variablen er faktisk melka, jeg har ikke tenkt over hvor stor forskjell det er fra kartong til kartong før.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 12:52   #152
Elastica
Aktiv

Elastica sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Elastica er litt kul
Standard

Enig i første avsnitt. Og som en annen sa lenger opp: God kaffe, lekkert design og fornuftige priser til alle.

For de som er ørlite interessert i kaffe og har lyst til å lære å lage god kaffe anbefaler jeg Rancilio. Og nei, jeg er hverken barista eller selger Ranciliomaskiner.

Dette minner meg forresten om en tilsvarende diskusjon jeg har hatt med venninner angående Nespressomaskinen. Jeg tror Nespressokonseptet kan oppsummeres slik: De som tidligere hverken kunne tenke seg å bruke tid eller penger på en kaffemaskin, har idag et supert alternativ med Nespressomaksinen. Den leverer varene hver gang i en helt forutsigbar og god kvalitet, kun ved at man trenger å trykke på en knapp. De som tidligere hadde både tid, lyst og interesse for kaffekunsten fant ikke noe konkurrent da Nespressoen ble lansert på markedet. Også har man de som fremdeles er såre fornøyd med sin presskannekaffe, moccakaffe (Bialetti) eller helt greie traktekaffe. Og for å være helt ærlig, dersom jeg ikke skulle hatt en Rancilio med kvern på benken, ville jeg heller hatt en Bialetti. Jeg synes den er bedre. Når jeg likevel ikke får skikkelig crema.

Men som sagt, jeg tror Nespresso er genialt for de som...eh synes den er genial. Hvorfor tror forresten alle at man vil Nespressomaskinen til livs bare man er litt kritisk til kvaliteten? Det eneste jeg reagerer på er at den sammenlignes med de manuelle hjemmemaskinene.

Elastica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 12:54   #153
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

.

Og for min del var det pulverkaffi som var realiteten. I det selskapet er Nespresso nesten luksus.

Gammel 30-01-11, 12:59   #154
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elastica, her.

Enig i første avsnitt. Og som en annen sa lenger opp: God kaffe, lekkert design og fornuftige priser til alle.

For de som er ørlite interessert i kaffe og har lyst til å lære å lage god kaffe anbefaler jeg Rancilio. Og nei, jeg er hverken barista eller selger Ranciliomaskiner.

Dette minner meg forresten om en tilsvarende diskusjon jeg har hatt med venninner angående Nespressomaskinen. Jeg tror Nespressokonseptet kan oppsummeres slik: De som tidligere hverken kunne tenke seg å bruke tid eller penger på en kaffemaskin, har idag et supert alternativ med Nespressomaksinen. Den leverer varene hver gang i en helt forutsigbar og god kvalitet, kun ved at man trenger å trykke på en knapp. De som tidligere hadde både tid, lyst og interesse for kaffekunsten fant ikke noe konkurrent da Nespressoen ble lansert på markedet. Også har man de som fremdeles er såre fornøyd med sin presskannekaffe, moccakaffe (Bialetti) eller helt greie traktekaffe. Og for å være helt ærlig, dersom jeg ikke skulle hatt en Rancilio med kvern på benken, ville jeg heller hatt en Bialetti. Jeg synes den er bedre. Når jeg likevel ikke får skikkelig crema.

Men som sagt, jeg tror Nespresso er genialt for de som...eh synes den er genial. Hvorfor tror forresten alle at man vil Nespressomaskinen til livs bare man er litt kritisk til kvaliteten? Det eneste jeg reagerer på er at den sammenlignes med de manuelle hjemmemaskinene.

Eller sånne som meg, som er kresen på kaffe, som har en maskin i Rancilio-segmentet og som likevel ser Nespresso som en grei trade-off til hverdagskaoset. Og cremaen er virkelig langt bedre enn forventet.

Jeg tror jeg aldri har hatt så tungt for å overbevise noen om at jeg er kresen før. Det pleier folk å ta ganske kjapt.

- No. 4 -
Gammel 30-01-11, 13:21   #155
Elastica
Aktiv

Elastica sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Elastica er litt kul
Standard

Eller sånne som meg, som er kresen på kaffe, som har en maskin i Rancilio-segmentet og som likevel ser Nespresso som en grei trade-off til hverdagskaoset. Og cremaen er virkelig langt bedre enn forventet.

Jeg tror jeg aldri har hatt så tungt for å overbevise noen om at jeg er kresen før. Det pleier folk å ta ganske kjapt.

Jeg innser det! Jeg innser det! *legger seg flat*

Jeg hadde forresten også Francis Francis tidligere og kan forvirre deg med at den er langt dårligere enn Rancilioen. Mulig det delvis kom av at jeg ikke visste helt hvordan jeg skulle brygge den optimale kaffen, men likevel..

Forresten kjenner jeg meg igjen i morgenkaoset. Konklusjonen min er likevel at jeg tar meg de fem minuttene det tar å lage kaffe, fordi jeg fortjener det.

Elastica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 13:27   #156
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Å, jeg vet, det er stor forskjell. Gaggia er også klart bedre. Men det går fint an å få god kaffe på den med ferske bønner.

- No. 4 -
Gammel 30-01-11, 13:44   #157
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har selvsagt ikke Nespresso, eller noe annet. Vi boikotter hele den suspekte kaffebransjen.

Jeg vurderte riktignok Senseo, fordi den kan lage kakao, og har pads istedet for pods, men det ble for tøvete. Jeg foretrekker kakaoen min fra La Molina.

Gammel 30-01-11, 13:44   #158
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stockfleths lager bedre kaffe enn Nespresso-maskiner. Ikke så veldig mange andre Oslo-kaffebarer, synes jeg. Og jeg har ikke Nespresso-maskin, boikotter stort sett Nestlé, har en Rancilio hjemme og er generelt verdens verste mat- og drikkesnobb.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 13:52   #159
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Toffskij: på ruth66 har de denne coasteren:

Fantastisk, ikke sant?

Gammel 30-01-11, 13:53   #160
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I really mean to.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:05.