|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Jeg tror jeg må ha støtt på middelmådige barristaer, for to trykk på stor kopp på mine Nespressokapsler gir meg en Americano som er helt på høyden av det jeg får ute. Ved flere anledninger har jeg fått oppvaskvannamericanoer på kaffebar også - og da har det vært stor stas å komme hjem til min aromatiske, kremete Nespresso.
|
|
|
#142 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?
Du kan godt mene der er teit, men definisjonen på eksklusiv er at det nettopp ikke er for massene. At de later som at de er et high end-alternativ er ikke det samme som at det er eksklusivt. Jeg oppfatter heller ikke nespresso særlig eksklusivt, og tviler på at det er grunnen til at nespressomaskiner blir kjøpt også. Men selvsagt spiller det på ønsket om fancy kaffe, uten å måtte gjøre noe for det.
|
|
|
#143 |
|
saftig
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Jeg har fått servert Nespresso ved et par anledninger, og jeg syns faktisk kaffen er ganske god. Og jeg anser meg selv som ganske kresen på kaffe, altså. Jeg har flere ganger fått sur og dyr kaffe på kaffebar.
|
|
|
#144 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Den er ikke like god som på kaffebarer, men atskillig bedre en gammel kaffe i bra maskin hjemme. Og det er også ganske objektivt fundert, av personer som kan langt mer enn meg. Det er jo f.eks. bare å se på cremaen, det avslører gammel og lavkvalitetskaffe veldig på min maskin (som ikke er like god som Rancillio, men likevel i samme segment). Nå kan det jo hende at Elasticas skjulte identitet er verdens beste barista, så klart, og dermed har tilgang til vitenskapelig kilder skjult for oss dødelige.
|
|
|
#145 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Med tanke på hvor uhyre billig disse maskinene er i forhold til merker som virkelig ligger i luksussjiktet blir det latterlig å tro at de prøver å fremstå luksuriøse.
|
|
|
#146 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Jeg tror det "luksus"-imaget de prøver å bygge opp er med på å gi en følelse av "litt luksus i hverdagen hjemme". Det tror jeg nok er bevisst, og at de lykkes med. Med "luksus" menes her både det at man får et alternativ som til dette bruket er helt på høyde med hva man ønsker av kaffe, samtidig som man slipper å lage den selv i noen særlig grad.
|
|
|
#147 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Jada - jeg vet at selve definisjonen på luksus er at det ikke er for massene.
|
|
|
#148 |
|
Glamorøs
|
Jeg mener ikke å si at det er det samme, men jeg mener man kan få bedre kvalitetskaffe på den måten. Jeg syns ikke nespresso kan sammenliknes med ordentlig espresso heller, og vil da heller velge et annet kaffeprodukt, enn en litt dårligere kopi. Jeg syns ikke nespresso er fryktelig i smaken altså, men som du også sier, ikke like god som ordentlig espresso, laget av noen som kan det. For selvsagt finnes det dårlige baristaer som lager dårlig kaffe, brenner melka og what not. Eller som ikke skjønner at vaniljesoya ikke er det samme som vanlig soya.
|
|
|
#149 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Nespresso kan egentlig bare sammenlignes med andre pods, tror jeg. Og den slår det ned i støvlene. Og for min del slår det definitivt gammel kaffe, som var det som ble realiteten.
|
|
|
#150 |
|
Glamorøs
|
Jepp, jeg er bortskjemt med god kaffe innen gåavstand.
|
|
|
#151 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Eksklusivt er det vel ikke, men for en amatør som meg så gir Nespresso god latte til hjemmebruk, enkelt og raskt. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2010
![]() |
Enig i første avsnitt. Og som en annen sa lenger opp: God kaffe, lekkert design og fornuftige priser til alle. |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og for min del var det pulverkaffi som var realiteten. I det selskapet er Nespresso nesten luksus.
|
|
|
|
#154 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Eller sånne som meg, som er kresen på kaffe, som har en maskin i Rancilio-segmentet og som likevel ser Nespresso som en grei trade-off til hverdagskaoset. Og cremaen er virkelig langt bedre enn forventet.
|
|
|
#155 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2010
![]() |
Jeg innser det! Jeg innser det! *legger seg flat* |
|
|
|
|
|
#156 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Å, jeg vet, det er stor forskjell. Gaggia er også klart bedre. Men det går fint an å få god kaffe på den med ferske bønner.
|
|
|
#157 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Vi har selvsagt ikke Nespresso, eller noe annet. Vi boikotter hele den suspekte kaffebransjen.
|
|
|
#158 |
|
kamerat
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Stockfleths lager bedre kaffe enn Nespresso-maskiner. Ikke så veldig mange andre Oslo-kaffebarer, synes jeg. Og jeg har ikke Nespresso-maskin, boikotter stort sett Nestlé, har en Rancilio hjemme og er generelt verdens verste mat- og drikkesnobb.
|
|
|
#160 |
|
kamerat
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?I really mean to.
|
![]() |
|
|