Sv: Hva er greia med Nespresso?
Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.
Nespresso kan egentlig bare sammenlignes med andre pods, tror jeg. Og den slår det ned i støvlene. Og for min del slår det definitivt gammel kaffe, som var det som ble realiteten.
Og igjen, for de hordene av mennesker som ikke bor to steinkast fra Stockfleths eller til nød Kaffebrenneriet, så er det den aller beste kaffen tilgjengelig. Hvis man vil ha en espresso med crema.
Enig i første avsnitt. Og som en annen sa lenger opp: God kaffe, lekkert design og fornuftige priser til alle.
For de som er ørlite interessert i kaffe og har lyst til å lære å lage god kaffe anbefaler jeg Rancilio. Og nei, jeg er hverken barista eller selger Ranciliomaskiner. 
Dette minner meg forresten om en tilsvarende diskusjon jeg har hatt med venninner angående Nespressomaskinen. Jeg tror Nespressokonseptet kan oppsummeres slik: De som tidligere hverken kunne tenke seg å bruke tid eller penger på en kaffemaskin, har idag et supert alternativ med Nespressomaksinen. Den leverer varene hver gang i en helt forutsigbar og god kvalitet, kun ved at man trenger å trykke på en knapp. De som tidligere hadde både tid, lyst og interesse for kaffekunsten fant ikke noe konkurrent da Nespressoen ble lansert på markedet. Også har man de som fremdeles er såre fornøyd med sin presskannekaffe, moccakaffe (Bialetti) eller helt greie traktekaffe. Og for å være helt ærlig, dersom jeg ikke skulle hatt en Rancilio med kvern på benken, ville jeg heller hatt en Bialetti. Jeg synes den er bedre. Når jeg likevel ikke får skikkelig crema.
Men som sagt, jeg tror Nespresso er genialt for de som...eh synes den er genial. Hvorfor tror forresten alle at man vil Nespressomaskinen til livs bare man er litt kritisk til kvaliteten? Det eneste jeg reagerer på er at den sammenlignes med de manuelle hjemmemaskinene.
|