|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?
![]() |
#62 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg brøler, som i roper. Jeg er veldig, veldig hissig, og fyker fort opp og lander like fort igjen. Ungene mine er vant med at jeg "brøler" og jeg er ikke særlig flink til å be om unnskyldning heller. I mitt hode brøler jeg ikke uten grunn, men jeg tror ikke alle er enig med meg.
Mine barn blir fryktelig usikker om noen er iskald mot dem med lav stemme. Eldste hadde en lærer som aldri hevet stemmen,men som alltid var rolig med en iskald, pedagogisk og litt spydig stemme. Jeg har aldri sett han så usikker som han var sammen med denne læreren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og her er jeg helt forskjellig, jeg føler at jeg nesten alltid brøler uten grunn, men kjeften er så vanvittig mye raskere enn huet.
![]() |
#64 |
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg har et eksplosivt temperament, og blir lynende sint når jeg blir sint. Dog tar det ganske lang tid før jeg sprekker, men de gangene jeg gjør det, da er det definitivt en overreaksjon hvis det er mine barn som står i kryssilden. De har også behørig blitt bedt om unnskyldning, og nå skjer det sjelden, veldig, veldig sjelden. Jeg kan (heldigvis) ikke huske sist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
En Som Trener
|
![]() |
#66 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg tror jeg brøler nesten like høyt som han utkledde figuren i den restaurantfilmen, jeg. Altså at jeg ROPER noe i gata "nå er det nok! Nå tier dere stille og kutter ut den slåssinga! Jeg vil ikke ha det!"
![]() |
#67 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Og ellers brøler jeg til mann og til ting (
![]() |
#68 |
Kidding, right?
|
Ikke sant; det er alltid ekkelt med det som avviker fra det man er vant til. Tror jeg hadde blitt like engstelig om min mor hadde satt seg ned med mild stemme og blomster i blikket når jeg trasset som verst.
![]() |
![]() |
#69 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg er på linje med Missa. Jeg nekter også å skamme meg over det. Ingen av ungene mine reagerer negativt på brøling og kjefting. Jeg ser det som et tegn på at jeg har lykkes litt. Jeg selv takler derimot ikke brøling. Jeg er oppvokst med kjefting og brøling av det konstant negative slaget. Stefaren min kjeftet og brølte 24/7, samme hva, og jeg krymper meg derfor alltid når folk blir høyrøstede, for det sitter sånn i meg. Men jeg ønsker likvel ikke å skjerme ungene mine helt for kjefting og brøling. Det er forskjell på å bli sint og lei av handlinger ungene gjør og å kjefte/brøle på ungene bare fordi de er til.
![]() |
#70 |
Whatever, never mind
|
Som når man blir |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Tøff
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg hever sjelden stemmen, men har en helt egen tone som tas frem når jeg blir virkelig lei og strikken er tøyd så langt som den, for øyeblikket, kan tøyes. (Bølla er bare 2, men Mett er snart 36 og vet godt hvor lang den strikken er ...) Det har dog hendt at jeg har brølt, og det har uten unntak vært helt berettiget. De to gangene det skjedde hadde Mett vært aldeles på jordet, og påstår han noe annet skal jeg ta frem det lydnivået igjen.
![]() |
#72 |
Hertuginne
|
Jeg kan bli helt usannsynlig rasende på ting, men brøler ikke så mye til dem, det kan vel mer sammenlignes med han der nordnorske vaskemaskinreperatøren.
![]() |
#74 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg sniller også Sambo. Men jeg har sett meg selv i speilet når jeg gjør det, og selv om jeg føler meg som
![]() |
#75 |
Erfaren nok
|
![]() |
#76 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg får det ganske bra til, om jeg får si det selv. Jeg vil også legge til at man blir aldri for gammel til å himle med øynene.
![]() |
#77 |
er her
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg er også brølemamma, jeg brøler både med og uten ord. Jeg definerer brølemamma som Missa gjør.
![]() |
#78 |
Erfaren nok
|
![]() |
#79 |
superbruker
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Nok en brølemamma melder seg. Jeg har alltid vært sånn. Jeg var høylytt som barn, jeg er høylytt som voksen. En skikkelig hyssigpropp er jeg. Mamma er sånn, bødrene mine også. Selvsagt har jeg brølebarn også. :tror aldri at jeg flytte i leilighet:
![]() |
#80 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|