|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva er velskapt?
Joa, men akkurat for oss så er det jo faktisk ikke vårt valg at vi ikke får flere. Den beslutningen er tatt av legene. Det kan selvsagt ikke alle vite, men jeg har fått denne frasen servert av mange som gjør det også. (som trøst, muligens?) Nå er det jo selvsagt mitt problem at jeg blir fornærmet/sår/satt ut av slike kommentarer, jeg mener ikke at alle andre skal innrette seg etter meg.
Vel, jeg startet denne tråden fordi jeg var usikker på hva den enkelte la i begrepet. At jeg er en sart sjel er da forsåvidt utenfor diskusjonen. At jeg legger noe vondt og vanskelig i begrepet er selvsagt ingen andres problem, men jeg var som sagt usikker på hva som mentes. At du synes det er vanskelig å vite hva som er korrekt å si er da vitterlig ikke heller mitt problem.
![]() |
#2 |
Rockesøster
|
Jeg synes bare man kan ta på seg de positive brillene og ta slike utsagn for det positive det faktisk er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ekvilist
|
Så hvis jeg sier "Han negeren der borte var jammen kjekk!", så skal den såkalte negeren ta det som det positive det er ment som - uansett hva han måtte føle rundt begrepet "neger"? Fordi det er positivt ment? Den type oppfordring synes jeg havner i samme kategori som det å be folk som ser noe de synes er etisk sett betenkelig (f.eks Nanny 911) bare skru av TV, hvis man synes det er så dumt. Men jeg er enig i at positive briller kan være kjekt å ha med seg, altså.
![]() |
#5 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så deilig det må være å tro at ting er så enkelt bestandig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Rockesøster
|
Jeg er verken naiv, følelseskald eller idiot og tror ikke at ting er enkelt bestandig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
flisespikker
|
Som trøst, ville jeg tenke, dersom det er opplagt for vedkommende at dere ikke har valgt det selv. I utgangspunktet kan jeg tenke meg at de fleste antar at dere har valgt selv å ikke få flere (ettersom forholdsvis få velger å få flere barn enn dere har). I begge tilfeller tenker jeg at det høyst sannsynlig er hyggelig ment, og jeg greier ikke helt å se at det skal kunne tolkes som noe som er ment negativt heller, uten at man er veldig vrang. Ikke fordi det er en så fantastisk smart og snill ting å si, men fordi det er en så vanlig ting å si, og, som sagt, det er ikke så lett å finne på noe eget-uttenkt å si i enhver situasjon. (Særlig ikke en situasjon som man i utgangspunktet ikke har så sterke meninger om, for eksempel hvor mange barn mer eller mindre perifere bekjente har.)
Neida. Og jeg mener ikke at du øyeblikkelig skal begynne å føle annerledes heller.
![]() |
|
|