Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-10, 06:30   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

smilefjes: Språket man bruker når man omtaler mennesker i en tøff situasjon har faktisk litt å si. Og formuleringen du brukte synes jeg var guffen. Jeg ser du rettet etterhvert, noe som er flott.

Jadda, man må veie sine ord på gullvekt. Jeg endret ingenting av det jeg skrev, jeg endret ikke mening heller. Og ærlig talt kunne flere ordlagt seg radikalt annerledes i disse debattene. Jeg tenker da på de som stadig klager over velferdsordninger som skulle vært enda bedre og ikke er sjenert for å klage på belastninger de fleste andre tar hver eneste dag.

Jeg for min del har en sterk mistanke om at jeg hadde vært langt mindre irritert om jeg så spor av takknemlighet en gang iblant fra de som får tildelt feks en fin utdannelse fra nav som andre må betale og skaffe seg på egenhånd. Men isteden er det visst en soleklar rett som man kan kjefte og smelle om at ikke er bra nok. Det går an å uttale seg med respekt overfor de som betaler gildet også. Det er ikke bare syke mennesker som trenger en tilbakemelding på at noe er bra.

Jeg gjentar at det er mange som er sykemeldte på grunn av mobbing, og jeg sier meg helt enig med de som sier at mobbingen ofte ikke engang er mobbing, men snarere at det er mange som ikke greier å rydde i en konflikt og dermed sykemelder seg isteden.

Svar med sitat

Emneord
arbeidsavklaringspenger, holdninger, kroniker, nav, syk, trygd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.