Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-10, 19:31   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Kie: det er ingen tvil om at NAV ikke fungerer optimalt. Det er ikke slik at det er de på rehabilitering som er problemet, i hvertfall ikke som hovedregel. Poenget mitt er at det er ikke så rart at nav ikke fungerer optimalt, det må være nærmest umulig å få et slikt monster av en etat til å fungere samstemt og etter hensikten. Forhåpentligvis går det seg til etterhvert. Og forhåpentligvis kan de få opp tempoet litt slik at det ikke går muligheter tapt for folk fordi NAV ikke får ut finger'n. Akkurat det er faktisk kjempeviktig - at de kan si ja eller nei innen rimelig tid.

Men akkurat det med at man "ikke får lov til" å jobbe ved siden av er jo noe jeg hører ganske ofte. Og jeg presiserer: ikke på jobb, men som privatperson. Jeg skjønner jo at når man blir vant til å få utbetalinger fra NAV føles det som å sitte igjen med lovlig lite når det blir lite differanse mellom å jobbe litt eller å jobbe ingenting hvis man tenker kroner og øre, men det blir likevel en tankegang som er snudd på hodet. Og som jeg tror er veldig fraværende blant de som vanker på dette forumet.

Emneord
arbeidsavklaringspenger, holdninger, kroniker, nav, syk, trygd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:19.