Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-10, 17:53   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ordningen med utdanningsstønad og overgansstønad i en sånn situasjon tror jeg er svært fornuftig. Jeg håper at utdanning- og karriereveiledning er endel av pakka. Hvis hun er smart, kan hun få muligheten til å ta en solid utdanning som gir en greit betalt jobb og kan forsørge seg selv og sine barn på et rimelig nivå. Uten kan hun og barna ende under fattigdomsgrensa for å tabloidisere litt.

Hvis hun var smart, hadde hun vel neppe havnet i en situasjon der hun ikke var i stand til å forsørge seg selv ved et evt. samlivsbrudd i det hele tatt...Jeg tror forresten ikke utdanning.og karriereveiledning er en del av pakka i slike tilfeller. Kvinner er på attføring velger vel tradisjonelt nye utdannelser der lønnen er relativt lav og slitasjefaren relativt stor. En alenemorfrisør på attføring pga ryggproblemer burde f.eks ikke fått lov til å utdanne seg til sykepleier, med turnusarbeid og tunge løft. Mener jeg.

Jeg er for øvrig enig i det du skriver i forrige innlegg, (det jeg ikke quotet) vi har et system som tar utgangspunkt i at folk ønsker å jobbe, og det slår feil når flere og flere faktisk ikke gjør det. Og grunne til at de ikke ønsker det, er at det ikke lønner seg, differansen mellom netto lønn og trygdeutbetaling er for liten. Det må endres på.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
arbeidsavklaringspenger, holdninger, kroniker, nav, syk, trygd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:19.