Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Innstramming av fraværsregler

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-10, 12:30   #5
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Innstramming av fraværsregler

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg vil signere dette innlegget, både når det gjelder måten man som foreldre blir mistenkeliggjort og måten legene reagerer på dette dokumantasjonshelvete på.

For vårt vedkommende har skolen nå så mange legeerklæringer fra ulike leger på ulike ting på Lillemor at de vet faktisk ikke om de trenger nye erklæringer for fravær.
Forbannet latterlig er det

Kommentaren on gullungen som hoster hele natten og trenger å sove lenger orker jeg knapt kommentere, da enhver som har hostet uavbrutt en hel natt kan tenke seg til hvordan prestasjonsevne et barn har dagen derpå.
Dette lille stikket får meg også til å undre om Gajamor er lærer, og om dette er holdninger som er gjengs på lærerværelsene rundt omkring

1) Som andre har nevnt så er kronikere unntatt alt.

2) Det er totalt irrelevant om jeg har sett ting i meldingsbøker eller hørt venninner beskrive hvorfor ungene deres er hjemme. Poenget er at jeg (privatpersonen) ikke syns det er greit at normalt fravær skal slettes fordi foreldrene skriver under. Foreldrene bestemmer om poden er hjemme, legen bestemmer om fraværet er av en slik grad at det skal fjernes fra vitnemålet. Veldig enkel arbeidsfordeling, som kanskje får bukt med denne automatiseringen som har oppstått.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56.