Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Innstramming av fraværsregler

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-10, 10:51   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innstramming av fraværsregler

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Dette vil jo bli bare rot. Hvem er det som befolker yrkeslinjene nå da? Det er jo ikke kjempevanlig at folk med superkarakterer vil bli bilmekanikere? Eller har det blitt det nå?
(Ren synsing ut fra yrkesskole selv og kjennskap til de som dengangda gikk på maskin og mek - ikke ment å si at bilmekanikere er dumme.)

De som ikke er teoretisk flinke og som har høyt fravær på u.skolen- ikke fryktelig mange av dem har et inderlig ønske om å bli mekanikere eller kokker, og de som har det ønsket, klarer vi fort å ta rotta på med intensiv diktanalyse fra dag 1.
I Hordaland er det ikke så vanlig at stud.spes blir fyllt opp av elever som ikke kommer inn på yrkesfag, men det er mulig det er mer vanlig i andre fylker.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 11:07   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

De som ikke er teoretisk flinke og som har høyt fravær på u.skolen- ikke fryktelig mange av dem har et inderlig ønske om å bli mekanikere eller kokker, og de som har det ønsket, klarer vi fort å ta rotta på med intensiv diktanalyse fra dag 1.
I Hordaland er det ikke så vanlig at stud.spes blir fyllt opp av elever som ikke kommer inn på yrkesfag, men det er mulig det er mer vanlig i andre fylker.

Jeg håpet at det at norskfaget i YF var skjendet var bare et rykte. Til nå.

Jeg skjønner faktisk poenget med å kunne språket sitt godt. Men jeg kan ikke fatte en eneste grunn i hele verden til at en bilmekaniker skal kunne noe som helst om diktanalyse dersom han eller hun ikke bryr seg om det på egen hånd.

Jeg har selv gått yrkeslinja og ikke det som da var allmenne fag. Norsken vår var da/når og/å og å skrive rapport og søknad. Sånn ca. Eksakt det vi trengte i den jobben. Det var helt greit. Jeg ble ikke en idiot på rettskrivning likevel. Derimot ble jeg ganske brukbar i matte som er en langt mer integrert del av mitt fagområde. Og det var greit. Ikke bare greit - det var virkelig smart.

Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 11:24   #3
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I mitt tilfelle er det ringt, sendt sms, skrevet melding, levert dokumentasjon fra fastlege og sykehus, og likevel fortsetter skolen å mase om dokumentasjon slik at de kan tilrettelegge undervisningen for sønnen min. En gutt som mest sannsynlig har pådratt seg magesår og sår i spiserrøret på grunn av bruk av smertestillende, etter skader han har pådratt seg på skolen!!! Han har tre ganger blitt innlagt på sykehus i en uke i slengen på grunn av skader han har fått på skolen (Hjernerystelse, to brudd i et kne pluss en muskelskade i en legg). Og allikevel stiller skolen seg tvilende til de opplysninger som blir gitt, og må ha en diagnose. (Mens vi står på venteliste for å komme inn på gastroskopiundersøkelse)
Nå gikk det plutselig opp for meg forleden dag at gutten har astma, og det har han hatt så lenge at jeg overhodet ikke har reflektert over at det kan gjøre at jeg ikke trenger å levere legeerklæring for hver gang. Jeg kan jo bare skylde på astmaen, i stedet for å si at beklager sønnen min klarer ikke å komme til skolen i dag, han kaster opp og har magesmerter.
Uansett undres jeg på hva all denne dokumentasjonen skal brukes til. Hva skal skolen med den? Hvordan tenker de at de skal endre skolehverdagen til det enkelte barnet på bakgrunn av en hel mengde dokumentasjon? Hjemmeundervisning? Jeg ble "truet" med hjemmeundervisning på grunn av høstens fravær, og da jeg sa ja takk så ble jeg bedt om mer dokumentasjon... For meg er det mer som en såpeopera hele greia. Og på legekontoret er de mildt sagt sure...og jeg har inntrykk av at dette går ut over den hjelpen sønnen min får/burde fått.

Og det stadige styret fra skolen gjør meg stressa og sønnen min stressa og samme hvor mye de maser så blir han ikke fortere frisk for det.

Men det kan jo hende at han bare skulker da... og at jeg skriver falske meldinger fordi jeg egentlig ikke bryr meg om sønnen min, men bare tenker på meg selv og hvordan jeg gjør livet enklest mulig for meg.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:59.