Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor er du så lite på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-10, 10:30   #301
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor er du så lite på FP?

Har ikke tid til å være her så mye rett og slett.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 10:32   #302
Gammel bruker
Passiv

Standard

Ah, jeg bruker "forumeliten" kun fordi jeg ikke kommer på et bedre ord, ikke fordi jeg opplever forumeliten som så veldig ekskluderende. Men vi utgjør en slags gruppe alle vi som er på FP, og denne gruppen har en slags ledelse som m.a. har stor innflytlse på kulturen og reglene her inne.

Kan forumeliten vennligst komme på banen og si hva de selv vil at vi skal omtale dem som?

Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 10:33   #303
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Så langt jeg kan se er ikke bloggene annet en personlige. Det er ikke der diskusjonene foregår. For meg er bloggen min viktig siden jeg har uhelbredelig kreft (har ikke akseptert det) og trenger å få ut litt rundt det. Det er såpass personlig at jeg må "beskytte" meg, men jeg godkjenner stadig nye til å lese.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 10:36   #304
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem faen er forumeliten? Kom med nick, for pokker! :kaller en spade for en spade:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 10:37   #305
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Faren (?) er vel kanskje at FP etter hvert kan bli et sånn venneforum, hvor de som kjenner hverandre blir fordi de liker folka her.

Den ser jeg, men er det egentlig et problem?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Hvem faen er forumeliten? Kom med nick, for pokker! :kaller en spade for en spade:

Word!

Gammel 06-10-10, 10:41   #306
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Jeg kaller dere for eliten kun for å røske dere i leggen. Jeg kan godt pirke litt mer i det, hvis dere vil?

Jeg har selv ikke tenkt på elite/nek/pakk før det ble nevnt i tråden her. Det er klart det er personer her inne som har mer å si og hvis meninger vektlegges tyngre enn andres. Jeg kunne godt nevnt nick (du ville vært på den lista, 007), men det blir litt feil. At de er en "elite" vet jeg ikke helt, men at de har mye innflytelse på FP er sikkert.

Pappa til G2002, G2003, G2009 og G2012.
baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 10:42   #307
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke merket noe mer eller mindre mammaprat her inne jeg, men så har jeg aldri åpnet de trådene heller da. Mammating gjorde jeg meg visst ferdig med etter første svngerskap. Jeg maktet ikke NM med nr. 2 en gang. Og så kom FP ...

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 10:45   #308
Gammel bruker
Passiv

Standard

Agenten, Mim, Skilpadda, Esme, Toffen, SF, Polyanna, Missa, Teofelia - jeg nevner i fleng.

(Min subjektive opplevelse og umiddelbare hukommelse av hvem jeg sorterer under kategorien elitemedlemmer.)

Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 10:46   #309
Gammel bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

Agenten, Mim, Skilpadda, Esme, Toffen, SF, Polyanna, Missa, Teofelia - jeg nevner i fleng.

(Min subjektive opplevelse og umiddelbare hukommelse av hvem jeg sorterer under kategorien elitemedlemmer.)

Fader, nå gjorde jeg sikkert noe dumt. :venter på å få hodet kappet av:

Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 10:47   #310
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tilhører ikke eliten, Pida. Jeg starter sjelden tråder, er ikke særlig flink til å diskutere og argumentere, jeg fjaser mer enn jeg er alvorlig og deltar svært sjelden i kaffebloggen.
Men jeg har vært medlem lenge, den skal jeg ha.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 10:49   #311
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Altså, elite og elite. Det er unektelig folk her inne som er mer fremtredende enn andre. Enkelt og greit.
Om det er fordi de har vært her lenge/ skrevet mange innlegg/ har mye vettugt å komme med/ whatever, er vel ett fett.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 10:50   #312
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke tonen her er direkte, heller tvert i mot. Det er mange her jeg kunne tenkt meg å sagt både det ene og det andre til, men da blir jeg sett på som (enda mer) ufin, så jeg lar være og tenker heller mitt.

Ja, kan du være så snill? Tror vi alle hadde hatt godt av en truserøsk i ny og ne.

Gammel 06-10-10, 10:57   #313
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Hm. Her tror jeg man snakker litt jantelov altså. De du nevner her hender det at jeg misunner for all sin viten og velartikulasjon.
Jeg synes dog at det er urettferdig å sette en "label" på dem av den grunn.

Misunnelse, kaller jeg det.

Gammel 06-10-10, 10:59   #314
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig i at de nevnte brukerne er synlige i forumet, men det er pga deres viten og gode skrivestil ja. Ikke fordi de er sjefete og ufine.

Gammel 06-10-10, 11:04   #315
Gammel bruker
Passiv

Standard

Jeg tilhører ikke eliten, Pida. Jeg starter sjelden tråder, er ikke særlig flink til å diskutere og argumentere, jeg fjaser mer enn jeg er alvorlig og deltar svært sjelden i kaffebloggen.
Men jeg har vært medlem lenge, den skal jeg ha.

Jeg regner deg i alle fall som en av de rutinerte og godt kjente på forumet. Var det ikke du som hadde laget den klistrede tråden med skikk og bruk-regler til nye medlemmer? Kan ikke finne den i farta, men det at du hadde guts til å lage en slik tråd, og fikk så mye positiv oppmerksomhet rundt den, sier meg at du er godt inne i det gode selskap.

Ellers tipper jeg at tilgangslisten til m2 gir et bilde av hvilke medlemmer som regnes som "elitemedlemmer". Når det er sagt er det ingenting galt i å være rutinert og vettug og morsom - det er jo det som mer enn noe annet kjennetegner dere i _insert passende ord_.

Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 11:04   #316
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Neida, det er bare å fire på kravene et av stedene. Fortrinnsvis skolen, for slurv og dialekt gjør seg ikke på FP.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men hvem har ansvaret for å spite ting opp igjen om ikke hver og en av oss? Jeg synes det er litt snodig med de som klager og kaller ting kjedelig. Jeg har sett det på alle forum jeg har vært på, og felles for de alle er at de gjør lite fra eller til selv.

Jeg gjentar gjerne meg selv - jeg synes å erklære at ting er så "kjedelig" ikke fører noe godt med seg. Når noen gjør det, får jeg instant flashback til en fest jeg var på som tenåring; det var tidlig på kvelden, alle koste seg og stemningen var stigende. Så smeller plutselig døra opp, et par-tre gutter i den perifere vennekretsen kommer inn, slenger seg ned og før de engang har rukket å hilse på noen erklærer den ene: "Ja HER var det liv, gitt...".

Og DERR døde den festen. Alle ble plutselig oppmerksomme på at det var litt av en kjedelig fest (selv om alle var blide, fornøyde - og alt lå an til at det skulle bli en riktig så bra fest). Dynamikken ble thrashed, rett og slett.

Man kan godt påpeke noe om det er fordi man har et konkret forslag til endring (f.eks mtp blogger), men ellers? Har lite for seg. Og gjør bare folk oppmerksomme på at de egentlig burde synes at det er kjedelig. Enda de ikke opplever det slik selv.

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er så lei av snakket om eliten! Er det virkelig tilfelle at det oppleves som at det er noen få som styrer hele showet her inne? Isåfall er jeg svært sosialt avstumpet.

Jeg tar tak i denne, for det var jeg som brakte ordet "elitisme" inn i tråden. Og det var altså det jeg ville si noe om(elitistisk holdning) - ikke "eliten på FP". Jeg har ikke et slikt blikk på tilværelsen - at noen er elite og andre ikke. For min egen del, deler jeg ikke folk inn i grupper på den måten. Jeg er opptatt av enkeltmennesker jeg liker og blir imponert over - ikke hele grupper (som f.eks "Mayflowergjengen på FP", "Språklærerne på jobben" etc.)

Den elitistsike holdningen på FP, inkluderer hele FP, og er dermed ikke ekskluderende - "Vi på FP er mer kunnskapsrike enn Folk Flest" f.eks.
Og som tidligere sagt, er man slett ikke på jordet når man påpeker det, og sagt med glimt i øyet, er det ofte både morsomt og underholdedne.

But it's a fine line - av og til blir det bare småpinlig, og jeg aner en litt i overkant selvtilfreds holdning i kulissene. Folk som virkelig vet best, er sjelden så opptatt av å annonsere det. Det er på en måte overflødig, for brilliant minds lyser av seg selv - og selv blir jeg mye mer imponert over mennesker som lar sin egen glans tale for seg selv.

Men det er nå min personlige preferanse.

Det er mulig jeg ikke merker noe nedgang i egen trivsel her fordi jeg aldri syntes at de trådene hvor det stormet som verst var mest underholdende eller utviklende. Jeg er ikke her fordi jeg er så glad i å krangle. Jeg får mest ut av tråder med litt lavere temperatur hvor imponerende mange innsiktsfulle utsagn og meninger kommer fram. Det er det som er utviklende og meningsfullt for meg. Kverulering og fokus på "vinn" eller "tap" i diskusjoner er ikke det helt store for min del.

Det er mange kloke og morsomme folk som har vært her helt fra starten og det har stadig kommet nye til. Gamle eller nye er helt irrelevant for meg, men det er sikkert fordi jeg ikke er opptatt av å verken forholde meg til- eller være en del av grupper her inne.

Jeg synes dette er et dynamisk sted å være - jeg prøver å bidra så godt jeg kan når andre trenger innspill og er sjeleglad for å få ta del i så mange andre oppegående menneskers tanker og refleksoner når jeg selv trenger innspill. Det er der verdien av FP ligger for meg - og den forandres ikke om underholdningsverdien skulle forandres i takt med årstider, blogger eller andre faktorer.

Gammel 06-10-10, 11:07   #317
Gammel bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Hm. Her tror jeg man snakker litt jantelov altså. De du nevner her hender det at jeg misunner for all sin viten og velartikulasjon.
Jeg synes dog at det er urettferdig å sette en "label" på dem av den grunn.

Misunnelse, kaller jeg det.

Nei, da misforstår du meg. Det vil si, jeg kan også være unnelig på andres velartikulasjon og kunnskap, men det har ingenting med jantelov å gjøre.

Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 11:09   #318
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Det var et flott innlegg, Zoë. Mye i det innlegget som jeg er enig i.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 11:11   #319
Gammel bruker
Passiv

Standard

Ja, Zoë sier det mye bedre enn meg.

Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 11:17   #320
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Når man begynner å snakke om "eliten" og om få definert hvem denne eliten er, så er det vel ofte en diskre tigging om at noen skal ile til og fortelle at nettopp du er en av "eliten".

:husker barneskolen:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:45.