|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#301 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor er du så lite på FP?Har ikke tid til å være her så mye rett og slett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor er du så lite på FP?Ah, jeg bruker "forumeliten" kun fordi jeg ikke kommer på et bedre ord, ikke fordi jeg opplever forumeliten som så veldig ekskluderende. Men vi utgjør en slags gruppe alle vi som er på FP, og denne gruppen har en slags ledelse som m.a. har stor innflytlse på kulturen og reglene her inne. |
![]() |
![]() |
#303 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvorfor er du så lite på FP?Så langt jeg kan se er ikke bloggene annet en personlige. Det er ikke der diskusjonene foregår. For meg er bloggen min viktig siden jeg har uhelbredelig kreft (har ikke akseptert det) og trenger å få ut litt rundt det. Det er såpass personlig at jeg må "beskytte" meg, men jeg godkjenner stadig nye til å lese. |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvorfor er du så lite på FP?
Den ser jeg, men er det egentlig et problem?
Word!
![]() |
#306 |
Den paranoide androide
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor er du så lite på FP?Jeg kaller dere for eliten kun for å røske dere i leggen. Jeg kan godt pirke litt mer i det, hvis dere vil?
"The most likely way for the world to be destroyed, most experts agree, is by accident. That's where we come in. We're computer professionals. We cause accidents." - Nathaniel Borenstein Pappa til G2002, G2003, G2009 og G2012. |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvorfor er du så lite på FP?Jeg har ikke merket noe mer eller mindre mammaprat her inne jeg, men så har jeg aldri åpnet de trådene heller da.
![]() |
#308 |
Passiv
|
Agenten, Mim, Skilpadda, Esme, Toffen, SF, Polyanna, Missa, Teofelia - jeg nevner i fleng. |
![]() |
![]() |
#309 |
Passiv
|
Fader, nå gjorde jeg sikkert noe dumt. :venter på å få hodet kappet av: |
![]() |
![]() |
#310 |
© All rights reserved
|
Jeg tilhører ikke eliten, Pida. Jeg starter sjelden tråder, er ikke særlig flink til å diskutere og argumentere, jeg fjaser mer enn jeg er alvorlig og deltar svært sjelden i kaffebloggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
lykkelig
|
![]() Sv: Hvorfor er du så lite på FP?Altså, elite og elite. Det er unektelig folk her inne som er mer fremtredende enn andre. Enkelt og greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
|
Ja, kan du være så snill? Tror vi alle hadde hatt godt av en truserøsk i ny og ne.
![]() |
#313 |
"De"
|
Hm. Her tror jeg man snakker litt jantelov altså. De du nevner her hender det at jeg misunner for all sin viten og velartikulasjon.
![]() |
#314 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvorfor er du så lite på FP?Jeg er enig i at de nevnte brukerne er synlige i forumet, men det er pga deres viten og gode skrivestil ja. Ikke fordi de er sjefete og ufine.
![]() |
#315 |
Passiv
|
Jeg regner deg i alle fall som en av de rutinerte og godt kjente på forumet. Var det ikke du som hadde laget den klistrede tråden med skikk og bruk-regler til nye medlemmer? Kan ikke finne den i farta, men det at du hadde guts til å lage en slik tråd, og fikk så mye positiv oppmerksomhet rundt den, sier meg at du er godt inne i det gode selskap. |
![]() |
![]() |
#316 |
By the Sea
|
Jeg gjentar gjerne meg selv - jeg synes å erklære at ting er så "kjedelig" ikke fører noe godt med seg. Når noen gjør det, får jeg instant flashback til en fest jeg var på som tenåring; det var tidlig på kvelden, alle koste seg og stemningen var stigende. Så smeller plutselig døra opp, et par-tre gutter i den perifere vennekretsen kommer inn, slenger seg ned og før de engang har rukket å hilse på noen erklærer den ene: "Ja HER var det liv, gitt...
Jeg tar tak i denne, for det var jeg som brakte ordet "elitisme" inn i tråden. Og det var altså det jeg ville si noe om(elitistisk holdning) - ikke "eliten på FP". Jeg har ikke et slikt blikk på tilværelsen - at noen er elite og andre ikke. For min egen del, deler jeg ikke folk inn i grupper på den måten. Jeg er opptatt av enkeltmennesker jeg liker og blir imponert over - ikke hele grupper (som f.eks "Mayflowergjengen på FP", "Språklærerne på jobben" etc.)
![]() |
#317 |
Passiv
|
Nei, da misforstår du meg. Det vil si, jeg kan også være unnelig på andres velartikulasjon og kunnskap, men det har ingenting med jantelov å gjøre. |
![]() |
![]() |
#319 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor er du så lite på FP?Ja, Zoë sier det mye bedre enn meg. |
![]() |
![]() |
#320 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hvorfor er du så lite på FP?Når man begynner å snakke om "eliten" og om få definert hvem denne eliten er, så er det vel ofte en diskre tigging om at noen skal ile til og fortelle at nettopp du er en av "eliten". |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|