Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor er du så lite på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-10, 10:06   #281
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er du så lite på FP?

Jeg synes ikke tonen her er direkte, heller tvert i mot. Det er mange her jeg kunne tenkt meg å sagt både det ene og det andre til, men da blir jeg sett på som (enda mer) ufin, så jeg lar være og tenker heller mitt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 10:08   #282
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 06-10-10, 10:09   #283
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Hva er dette med M2, egentlig? Både Malama og Teflona har da nok innlegg til å få tilgang dit? Eller er det kun for spesielt inviterte medlemmer? En kabal av FP-eliten, hvor man kun kan bli medlem hvis man kjenner noen som er det allerede og blir anbefalt? Merker jeg ble veldig nysgjerrig nå.

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 10:10   #284
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Innlegg ja, men det krever nok ryktepoeng også...

(og sånne "intetsigende mammadille-skrivende"-folk får fortere innlegg enn ryktepoeng....)

Gammel 06-10-10, 10:11   #285
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av baltie, her.

Hva er dette med M2, egentlig? Både Malama og Teflona har da nok innlegg til å få tilgang dit? Eller er det kun for spesielt inviterte medlemmer? En kabal av FP-eliten, hvor man kun kan bli medlem hvis man kjenner noen som er det allerede og blir anbefalt? Merker jeg ble veldig nysgjerrig nå.

Man må ha nok ryktepoeng også, og så er det ikke faste opptak. Derfor. Jeg har også nok innlegg, men ikke nok rykte, så jeg må skrive masse lurt før jeg blir funnet verdig.

Gammel 06-10-10, 10:11   #286
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så lei av snakket om eliten! Er det virkelig tilfelle at det oppleves som at det er noen få som styrer hele showet her inne? Isåfall er jeg svært sosialt avstumpet.

Sist redigert av Blondie : 06-10-10 kl 10:23.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 10:11   #287
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Innlegg ja, men det krever nok ryktepoeng også...

(og sånne "intetsigende mammadille-skrivende"-folk får fortere innlegg enn ryktepoeng....)

Jeg har godt over 1000 poeng, altså, så det så.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 10:13   #288
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Men jeg mente jo egentlig at JEG er en sånn da, ikke du

Og jeg har et stykke igjen, kan man si. På ryktefronten, ikke innleggsfronten, som man kan se...

(Kan ikke si det plager meg da)

Gammel 06-10-10, 10:16   #289
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er så lei av snakket om eliten! Er det virkelig tilfelle at det oppleves som at det er noe som styrer hele showet her inne? Isåfall er jeg svært sosialt avstumpet.

Vel, det var dere i eliten som startet.

:stolt del av pakket:

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 10:17   #290
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg er så lei av snakket om eliten! Er det virkelig tilfelle at det oppleves som at det er noe som styrer hele showet her inne? Isåfall er jeg svært sosialt avstumpet.

Jeg har ikke opplevd det sånn, tvert i mot synes jeg folk er hyggelige og inkluderende. Det gjelder vel bare å si noe halvveis fornuftig selv av og til, slik at folk får en sjanse til å se hvem du er. Jeg kan nok gjette meg til hvem som regnes som "eliten" da.

Gammel 06-10-10, 10:21   #291
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker ikke så mye over "elite", men at det for nye kan oppfattes som litt vanskelig å komme seg skikkelig inn her, fordi mange her kjenner hverandre godt (også irl) - det forstår jeg.

Jeg tror både bloggene, og det at det er flere "nivåer" her kan være positivt og negativt. Positivt fordi det gjør at folk kanskje tør åpne seg mer og deler mer av seg selv - negativt fordi det skjer ganske lukket.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 10:22   #292
Gammel bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg synes ikke tonen her er direkte, heller tvert i mot. Det er mange her jeg kunne tenkt meg å sagt både det ene og det andre til, men da blir jeg sett på som (enda mer) ufin, så jeg lar være og tenker heller mitt.

Kanskje folk var mer direkte mot hverandre tidligere?

Jeg har inntrykk av at Tydelige Tilbakemeldinger til uopplyste sjeler gir anerkjennelse blant forumeliten, og det har selvsagt sin underholdningsverdi, men det kan bli ufint, ja. Jeg synes man i møte med en svak/uopplyst motpart kan velge mellom å tenke sitt eller formulere seg litt mer forsiktig. Men det spørs jo hva som er målet, å underholde eller å gi informasjon som motparten kan nyttiggjøre seg. Nå tenker jeg særlig på tråder hvor en urutinert bruker stiller et "dommt spørsmål".

Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 10:23   #293
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er egentlig problemet at det er alt for mye såkalt "mammaprat" her? Når jeg tenker meg om så tror jeg vel heller at det er slik at disse trådene blir mer synlige, fordi vi ikke diskuterer de andre tingene noe særlig lenger.

Når det gjelder den direkte tonen, så opplever jeg det annerledes en 007. Jeg opplever at det er en direkte tone. Bare det at ordene "nek versus eliten" brukes i denne tråden sier litt om dette. At folk sier at de er uenige med hverandre. At man er presis og ikke går rundt grøten. At man metakommuniserer. Vi har jo vært her noen år nå, og har kanskje vent oss litt til den direkte tonen? På NM har vi vel eksempler på at folk kastes ut bare ordet "nek" dukker opp. Det å være direkte var å være stygg, og innlegg ble slettet eller tråder låst. Jeg ser absolutt utfordringer med en direkte tone. Det kan føre til at folk som egentlig har mye å bidra med holder kjeft (det er mange oppegående folk i denne tråden som sier at de gjør dette, eller kommer til å gjøre det framover). Det som er bra med en direkte tone tror jeg er at ting kommer på bordet, framfor å ligge å ulme. Eller at de styggere eller direkte kommentarene kommer via PM eller rødprikker. Det hadde jeg opplevd mye mer ubehagelig iallefall.

Gammel 06-10-10, 10:24   #294
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Me too

Jeg syns det er kjedelig om noen opplever at vi som har vært med lenge er ekskluderende. Det tror jeg virkelig ikke noen ønsker. Uten nye medlemmer hadde det blitt kjedelig her inne. Vi "gamle" har vært gjennom en del diskusjoner. Det som er morsomt er at når diskusjoner om samme temaer kommer opp på nytt så kan det bli helt andre vinklinger enn tidligere. Selvom temaet er det samme så trenger det ikke bli samme diskusjon.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 10:24   #295
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg I mitt hode kaller jeg det ikke eliten, men ja, det er ganske mange sterke personligheter her som leser mye mer mellom linjenne og som kjenner hverandre veldig godt etterhvert. Og som en av "pakket" og "nybyggerne" er det ikke helt enkelt å få tak på skrivestilen til den enkelte. Til det er det rett og slett for stort og for mange mennesker her føler jeg. Og når man i tillegg får passet sitt påskrevet om man bruker smilyer til å understreke tonen man skriver i dropper man jo det, og da blir det enda vanskeligere å komme under huden på hva som egentlig står skrevet.
Det er ikke helt enkelt når man skjønner at halvparten av innnlegget egentlig foregår et sted man ikke har tilgang til. I alle fall føles mange diskusjoner sånn for meg.

Ja, og Baltie er en fornuftig fyr som egentlig sa det meste jeg tenkte før meg.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 10:25   #296
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ingen problemer med typiske "mammatråder" om sying, strikking og utstyr. De håper jeg virkelig blir. De er jo nyttige. Mitt problem er nivået på det som diskuteres. Noen etterlyser mer provokasjon, ikke fordi argumentet er reflektert, men kun for å provosere og gjøre det mer spennende her inne. Da synes jeg det blir uinteressant.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 10:25   #297
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

For meg er store deler av poenget med FP at det finnes lukkede rom som ikke er søkbare for alle. Kjipt at det kan oppleves ekskluderende, men det er en av de tingene som gjør at jeg er her. Nå er jo de aller fleste tilgangslistene til blogger dynamiske da, så når vi blir bedre kjent er det jo stor sjanse for å få flere tilganger.

Gammel 06-10-10, 10:26   #298
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Faren (?) er vel kanskje at FP etter hvert kan bli et sånn venneforum, hvor de som kjenner hverandre blir fordi de liker folka her.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 10:29   #299
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Si, det!

Ja, go så synes jag at dere må slutte å gnåle om elite og blogger og eksludering og ditt og datt. Finn et annet sted å leke da vel!

(Ja, JEG er direkte. )

Gammel 06-10-10, 10:29   #300
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere var mye slemmere da jeg var ny (dvs, jeg oppfatter meg jo som ny enda jeg da).

Eller så var halsen min mye lengre?
Skal vi snakke om tomgangskjøring med bil?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.