|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
By the Sea
|
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaPes. Og vi er ikke noe flinke til å holde god orden. "Jeg finner bare eeen vott!" er ikke ukjent å høre hjemme hos oss en vintermorgen, for å si det sånn...
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaEg likar da eg. Men så er eg ein kontrollfrik på enkelte områder + at eg elsker klær. Andre driver med yoga og forskjellig, mens eg lukker døra bak meg, setter på musikk og setter i gang. Vasker, bretter, merker, sorterer, lapper, vasker, bretter, rydder, pakker ned, pakker opp, vasker, bretter.... Alle i huset veit at er døra lukka og radioen på, er vaskerommet forbudt område.
![]() |
#23 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaJeg tror det avhenger av "systemet" man har. Jeg synes det var pes en periode da jeg oppbevarte alt tøyet i pappesker fra Ikea. Disse kassene stablet jeg oppå hverandre og ned i vår tørre kjeller. Jeg trodde ikke at det ble nødvendig med så mange turer opp og ned for å hente opp og pakke sammen, men pga de himmelvide forskjellene i størrelser, ble det sånn.
![]() |
#24 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barna
Jeg kan bare skrive under på denne. Sånn bortsett fra at jeg har kommet langt i å avvenne Ru-mannen med å legge fra seg sokker under bordene.
![]() |
#25 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaJeg hadde også synes det hadde vært mere moro om alle hadde hatt stor garderobeplass til vanlige klær, samt stor bod og yttergang. Vi gjorde om yttergangen i fjor og det ser nesten ut som en barnehage når en kommer inn med en hel vegg med skoskap. Der er også votter, luer og div. Dessverre er gangen for liten så det er for liten plass i garderobeskapet som er der, samt en del knagger på veggene. Sesongtøy hjalp det litt på når vi bygget inn under trappa opp til 2.etg. Der står det store dekkposer fra IKEA fulle av vintertøy og jakker, samt skøyter og skisko. Men det lille kottet må jeg liksom tømme helt mellom hver sesong for å få full oversikt over hva som skal fram. Det er litt styr selv om jeg har system inni der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Aktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaAlt som har med tøy, er gøy.
![]() |
![]() |
#27 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaJeg liker å organisere og styre, men jammen tar det tid, og jeg blir selvfølgelig drittlei av og til.
![]() |
#28 |
har tatt seg sammen
|
I vår familie er det viss kvinnene som har sokkespredning...
![]() |
#29 |
Smugleser
|
![]() |
#30 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaDet er ikke bare meg, altså? Alt som har med klær å gjøre er stor jobb for meg. Å vaske klær er greit nok, men for å kunne vaske klær må de bæres ned i kjelleren og sorteres. Etter vask skal de henges opp, brettes og legges på plass. Jeg bruker mye tid og energi på det og forsøker å begrense vaskingen. Det hjelper en god del, men det blir likevel mye jobb. Særlig på vinterhalvåret er det mye jobb med klær, særlig fordi de ikke kan tørke ute er det også et forstyrrende element i huset. Om vi bare hadde et tørkerom.. :drømmer:
![]() |
#31 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hadde ikke hjulpet her
![]() |
#32 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Jeg tror også systemet har mye å si for hvor knirkefritt det går, OG hvor mange størrelser det er mellom plaggene. Vi har med tid og stunder tenkt å få til et system i kjelleren med klesskap der man kan legge sesongenklær i påvente av nytt år. Og et eget skap til ok arvetøy.
![]() |
#33 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaLitt pes, men aller mest bare gøy. To barn.
![]() |
#34 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Vet ikke hvor gamle barn du har, men nå har jeg en 15-åring og en 11-åring i tillegg til 6-åringen, og gud-hjelpe meg som klesvasken har økt de siste årene. Det må visst kastes i skittetøyet dersom man har tenkt tanken på å ha på seg plagget. Jeg tar opp igjen og legger i skapet, men det er jo av og til at det ikke er så kjekt å ta opp igjen fra skittentøyet når det ligger skitne truser, kluter og hva-har-du sammen med det rene plagget.
![]() |
#35 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaJa, det er latterlig mye jobb. Mest pes. Og så er det visst et enkeltpersonforetak, noe som ikke gjør det lettere. Spørs om ikke noe bør outsources.
![]() |
#36 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaJeg har et par faste her på FP som skal ha avlagte klær hos oss. De får stor pappeske 1-2 ganger i året. Veldig kjekt å ha et fast sted å sende. De vet hva de får og hvis det er noen av klærne jeg skal ha noe for så vet de også da at det garantert er verdt prisen jeg sier. Orker ikke å bruke tid på å selge med bilder og styr, da blir det bare liggende det peneste av det som er for smått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaSånn passe smågørr, og det er jeg som har oversikten.
![]() |
#38 |
Leser
|
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaJa, det er en del arbeid.
![]() |
#39 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaGøy er vel å ta i.. Men jeg liker nok å ha oversikten selv. Mannen vasker klær da, men jeg er nok den som har mest oversikt over hva som ligger i hyllene i barnehagen, hva som må skiftes ut og hva de har av utstyr.
![]() |
#40 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barnaI gangen har vi forresten 3 kurver, en til votter, en til luer og en til skjerf/hals.
![]() |
|
|