Sv: Om forumtone og takhøyde
Opprinnelig lagt inn av Irma, her.
Forstår jeg det riktig dersom jeg tenker at jeg allikevel kan/bør rapportere ufinheter, men kun forvente at dere fra moderatorer/admin kanskje går inn og sier noen velvalgte ord i diskusjonen det er snakk om? Jeg tror også det er viktig å snakke om hva man kan forvente når man rapporterer. Og at man vet litt om hvordan rapporteringer taes i mot, kan man f.eks forvente en tilbakemelding om at rapporteringen er mottatt evt. vurdert?
Da forstår du det ganske riktig. Det er absolutt "lov" til å innrapportere, det er jo bare en måte å henlede adminteamets oppmerksomhet til noe man ikke liker. Man kan legge inn en kommentar i innrapporteringen hvis man vil klargjøre hva det er man reagerer på.
Man får ikke i utgangspunktet noen tilbakemelding etter en innrapportering. Alle innrapporteringer blir diskutert på styrerommet, og der blir vi enige om vi skal gjøre noe og i så fall hva. Hvis det er en sak man gjerne vil ha tilbakemeldinger på, kan man sende en PM til en admin eller modde. Man får altså ikke vite hva vi har snakket om eller om admin f.eks. har snakket med "overtramperen"; det er ikke offentlig, men prinsippene kan vi derimot gjerne diskutere. Og det kan forresten ofte godt gjøres i den aktuelle tråden.