Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Om forumtone og takhøyde

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-07, 12:21   #9
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Jeg synes det passer fint at vi tar en FP-diskusjon nå. Vi har vært her noen måneder og begynner å få "smaken" på stedet på godt og vondt.

Personlig trives jeg godt med takhøyden, men på tross av Desembermammas klargjøring er det litt uklart for meg hva som ønskes rapportert og ikke. For det snakkes stadig om takhøyde her, og at naturlige prosesser skal sørge for "opprydning" ikke advarsler og utestengninger. Ut i fra forumreglene ved FP, kan man i prinsippet f.eks kjøre "NM-nivå" på moderering/utkastelse, jeg tror derfor det er viktig for brukere her å få avklart hvilke forventninger man kan ha. (Noe som også gjøres i denne tråden.)

Sitat:

Ved å akseptere disse reglene, forplikter du deg til å følge Kardemommeloven og bidra til en god tone og et trivelig forum. Du forplikter deg også til ikke å legge inn noen innlegg som er støtende, uanstendige, seksuelt ladede, hatske, truende eller annet som ellers er i strid med gjeldende lover.

Mye kan oppfattes støtende. Jeg har foreløpig ikke rapportert innlegg jeg helt klart synes har gått over grensen for personangrep i diskusjoner på FP. Nettopp på grunn av takhøyden, og at jeg har skjønt at advarsler og utkastelse ikke er "greia" her liksom. Forstår jeg det riktig dersom jeg tenker at jeg allikevel kan/bør rapportere ufinheter, men kun forvente at dere fra moderatorer/admin kanskje går inn og sier noen velvalgte ord i diskusjonen det er snakk om? Jeg tror også det er viktig å snakke om hva man kan forvente når man rapporterer. Og at man vet litt om hvordan rapporteringer taes i mot, kan man f.eks forvente en tilbakemelding om at rapporteringen er mottatt evt. vurdert?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:09.