|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#142 |
|
Passiv
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?
Det er vel etterhvert opplest og vedtatt at noe av det virkelig skadelige for kroppen er jojo-slanking. Det er også mange som erfarer at dette ender med stadig høyere maksvekt mellom hver slankekur. |
|
|
|
#143 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Jeg ser at det delvis har sporet av her, men tenkte likevel jeg skulle svare på spørsmålet i startinnlegget. |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Jeg har et veldig sunt forhold til egen kropp og synes til og med jeg ser slankere ut enn jeg egentlig er.
|
|
|
#145 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg går fortsatt inn i konfirmasjonsbunaden min, og den er ikke en gang sydd ut. Det er ikke fordi jeg har beholdt tenåringskroppen, men fordi min mor som sydde bunaden, visste hva hun gjorde. Jeg husker jeg var rimelig oppgitt over at hun hadde sydd den altfor stor. Jeg kom jo aaaldri til å vokse inn i den. Men det gjorde jeg, bortsett fra at hun hadde et optimistisk syn på hvor høy jeg kom til å bli. |
|
|
|
|
|
#146 |
|
Pauset
|
Neida, men jeg mener at mange mener det er ok å være litt gla-tjukk. Og det er jo forsåvidt det, og jeg syntes det er flott at man kan være det og trives med det. |
|
|
|
|
|
#147 |
|
Textrovert
|
Jeg er overvektig. Har nesten alltid vært det. De siste femten årene har jeg for det meste ligget mellom 15 og 40 kilo overvektig. Jeg har ikke hatt en eneste overvektsrelatert sykdom eller plage. Mamma er over 60. Hun har vært på min størrelse i mange år, men gått litt opp og ned. Hun har heller ikke hatt en eneste overvektsrelatert plage.
|
|
|
#148 |
|
Fortynnet
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Men det er jo slett ikke alle som veier 10 kg for mye som er gladtjukke. Hvis man plages av de ekstra kiloene og ikke trives i kroppen sin (selv om ikke andre syns den er så stor), så er det jo bedre å prøve å få dem vekk enn å bare godta det (eller starte på 10 nye ekstrakilo...) |
|
|
|
|
|
#149 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Godt at vi er flere.
|
|
|
|
#152 |
|
Passiv
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Divine - jeg hadde heller aldri merkbare plager med min overvekt med unntak av at knærne var vonde da jeg var på det aller tyngste. Men det var nok ikke så langt unna diabetes for min del. Men da var jeg virkelig stor altså. Opp til da var jeg ikke sykere enn andre folk. |
|
|
|
#153 |
|
Textrovert
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Selvsagt ikke, men hva med de som ER gladtjukke? Kommer jeg meg ned til 80 kilo, vil jeg fortsatt være kraftig, men da vil jeg være skikkelig gladtjukk, altså. Og da synes jeg at jeg skal få lov til å gå rundt i buksene mine i 46 og toppene mine i 42 og føle meg fin uten at noen skal rynke på nesa være bekymret for helsa mi og utseendet mitt.
|
|
|
#154 |
|
ctrl+z
|
Amen! Jeg blir deprimert når jeg er større enn jeg ønsker. Jeg skulle ønske det ikke var sånn, men det er reine fakta. At andre påpeker at jeg ikke har så mye for mye hjelper faktisk ikke i det hele tatt.
|
|
|
#155 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?dessuten har størrelsene forandret seg veldig.. fant fram endel gamle klær som jeg hadde i 42 før (ca 10 år siden) og de tilsvarer str 44-46 nå... (har målt)
|
|
|
#156 |
|
Passiv
|
Amen. |
|
|
|
#158 |
|
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Det MÅ være lov å si at man selv ikke er komfortabel i en str. 42 (eller BMI blæddiblæ eller hva nå enn alle måler etter) uten at det da blir gått ut i fra at man mener at alle andre bør tvinge seg inn i en str. 34. |
|
|
|
|
|
#159 |
|
Fortynnet
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Det skjønner jeg veldig godt, Divine og Smilefjes. Men de fleste skjønner vel at ikke str 36 er ideelt eller i det hele tatt mulig for alle. |
|
|
|
|
|
#160 |
|
Passiv
|
Det er helt, helt, helt i orden. |
|
![]() |
|
|