|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Hvis man skal ta for seg sitt eget personlige forhold til str. 42, så må jeg ærlig innrømme at dette er for mye for meg. Med mine 159cm - 160cm på en god dag
|
|
|
|
#122 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?
Det tror jeg du har mye rett i, samtidig som "naturlig kroppstype" kan bli en hvilepute for en ganske usunn livsstil.
|
|
|
#123 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#124 |
|
villende
|
Men det må det jo ikke nødvendigvis gjøre? Jeg trener konsekvent sammen med venninner eller med mannen min. Vi har fast treningsbarnevakt en gang i uken og prioriterer alltid å trene sammen fremfor å gjøre noe annet, fordi vi da også får god mulighet til å snakke sammen. Det samme gjelder treningsturer med venner - vi skravler alltid masse mens vi trener. Det er perfekt å holde snakketempo når man skal varme opp. |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Det kan jeg nok være enig i. Når jeg ser tilbake på hvordan jeg selv var på ungdomsskolen og vgs. så lurer jeg på hvorfor jeg fikk så lite oppbacking hjemme på at min høyde godt kunne tilsvare en vekt på 60kg +/-. Jeg tror jeg gikk med en antagelse om at folk skulle være uforanderlige fra 14 år og opp. Jeg var ferdig utvokst i høyden på 7.-8. klasse, og når man da er nesten 1,70 så er det jo ikke så rart at man på vei mot å bli en kvinne forandret seg (og at bunaden måtte syes ut). |
|
|
|
|
|
#126 |
|
kamerat
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Den skikken med bunad til konfirmasjonen er intet mindre enn forferdelig, synes jeg. Selvfølgelig skal man ikke beholde fjortenåringkroppen livet ut!
|
|
|
#127 |
|
Ferdiglada
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Vi er nok fleire som ser med undring frå bilda på ungdomsskulen og tenker "korfor i all verda skulle eg prøve spise berre grapefrukt??"
|
|
|
|
#128 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Konfirmasjonsbunad: Fullstendig absurd ide. Jeg veier nesten 20 kilo mer nå enn da den ble sydd, og den er sydd ut til siste millimeter av søm-monn. Og det var lagt inn så mye søm-monn som det var teknisk mulig å legge inn. Og jeg er fortsatt slank, altså.
|
|
|
#129 |
|
I mål
|
Tenkte ikke ta denne diskusjonen her inne, men det er ikke akkurat gitt at man har mulighet til treningsbarnevakt en gang i uka. Om jeg hadde hatt muligheten, ville jeg uansett ikke hatt lyst til å ha barnevakt en gang i uka. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Yes, we can!!
|
Året etter konfirmasjonen fant vi ut, en uke før bunaden skulle brukes, at jeg hadde lagt på meg 5 kilo og den passet ikke. Så da var min mor helt enig i at jeg skulle slanke meg de 5 kiloene.
|
|
|
#131 |
|
Passiv
|
Jepp. Jeg ble slanket fra jeg var seks år. Når jeg nå ser barnebilder av meg selv så lurer jeg på hva i alle dager de holdt på med - jeg var ikke bare helt og fullstendig normalvektig - jeg var rett og slett et helt nydelig lite barn. Jeg var rund i kinnene akkurat som minstesønnen min er - men som han er slank i hele kroppen så var også jeg det. Ikke et gram for mye. |
|
|
|
#132 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Å få bunad er greit nok. Jeg er glad jeg fikk den. Men det burde vært selvsagt i dialogen at kroppen forandres. Jeg tenker bare på hvordan jeg snakker til eldstemor hos oss. Når noen klær er blitt for små/og eller trange, "ja så klart blir de det. Du vokser og forandrer deg. Da kjøper vi nye." Det er sånn det skal være. Det som handler om mat og styring der inngår ikke i dialogen. Barn skal vokse og utvikle seg, og de skal ha klær som passer uansett. Det handler litt om å gjøre det naturlige naturlig, og så passe på kostholdet og å være i aktivitet på sidelinja. |
|
|
|
|
|
#133 |
|
I mål
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Minner meg om at min mor mente at konfirmasjonsbunaden "var en grei justering å ha en gang i året" |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Jeg fikk min virkelig profft ordnet nå etter at jeg var godt ferdig med å amme tredjemann, og det var verdt hver krone!
|
|
|
#135 |
|
Sliter med tastaturet
Amen. Der sa du det. Jeg er helt på linje med deg. Jeg skjønner dog at vi får kroppsfokuset rett i fleisen støtt og stadig, mitt eneste møte med personlig trener på Elixia endte som følger: Jeg ga ettertrykkelig beskjed om at mitt mål med trening var å bli i god form, PT kvitterte med å si at "disse øvelsene er fine til å stramme opp de og de områdene". |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Passiv
|
Jeg blir helt fortvilet over sånne historier. Særlig med tanke på at jeg selv har en datter som sliter med kroppsbildet sitt, og som har vært på vei utoverbakke. Hun jobbes nå med i forhold til å spise nok (tett oppfølging fra meg og sykehus), og legge på seg det lille hun trenger for å få kroppen og psyken i balanse igjen etter en periode med svært usunne holdninger og handlinger. |
|
|
|
#137 |
|
I mål
|
Jeg skal også gjøre det når jeg er ferdigammet og har en kropp som jeg tror holder seg sånn en stund. |
|
|
|
|
|
#139 |
|
|
Det er mye god terapi i å ligge langflat på sofaen med seigmenn og rødvin og pjusking i håret også. Eller å sitte blant mange venner på en uteservering og drikke øl med begge hender og røyke med tærne. |
|
|
|
|
|
#140 |
|
Textrovert
|
|
![]() |
|
|