|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Store barneflokker
:tilstår: Ja jeg har også latt storesøster lese for småguttene av og til når vi har vært litt trøtte her.
![]() |
#2 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg gjør det med fult overlegg. Jeg setter virkelig ikke ungen til meningsløse oppgaver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Store barneflokkerSønnen min har lest siden han var fire og et halvt, han er nå fem år og leser helt flytende. Han leser hele tegneserieblader for seg selv. Siden han er januarbarn er det fortsatt halvannet år til han skal begynne på skolen. Jeg håper virkelig han får mer meningsfulle lekser enn å lese samme setningen 10 ganger høyt for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva med fleksibel skolestart? Mener å ha lest at det skal innføres på alle skoler fra 07/08. Mulig det bare er i Oslo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Store barneflokkerTror ikke fleksibel skolestart er innført her som vi bor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
Dret håper jeg du tar opp på første foreldresamtale, vi tilrettelegger for de svake elevene og det samme bør gjelde de sterke. Gjør en avtale med læreren om at han leser leksene en gang og leser noe annet for resten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
![]() Sv: Store barneflokkerPå vei igjennom denne diskusjonen ble jeg litt ivrig på å forsvare skolen. De aller fleste foreldre følger godt opp og jeg er personlig en forkjemper for leksehjelp på skolen og lite lekser, men ser også at det er viktig for foreldrene å kunne følge med på hvordan det går på skolen. Hvis en ikke har sett på skolearbeidet til poden i løpet av et halvt år kan man få en overraskelse på foreldresamtalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|