|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Store barneflokkerVi har fått beskjed fra skolen om å sitte sammen med (ved siden av) barna og gjøre alle leksene sammen med dem - hver dag. Jeg steilte, for hallo - vi var jo vokst opp med foreldre som forklarte hvis vi hadde problemer, og sjekket (en sjelden gang) at det var gjort. Og det ble jo folk av det også.
![]() |
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Store barneflokker
Er det sant!? Enten det trengs eller ei, liksom? Jeg har hatt/har tre skolebarn så langt, og har aldri fått den beskjeden. Jeg hjelper selvfølgelig når det trengs, og i førsteklasse kan det sikkert trengs litt mer oppfølging enn når de blir større. Men å så å si pålegge foreldrene lekse syns jeg også er en merkelig prioritering av foreldres tid. Barna skal vel helst lære seg at leksene først og fremst er deres eget ansvar og ikke foreldrenes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kidding, right?
|
![]() |
![]() |
#4 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Store barneflokkerJeg tror det er mange her som ikke har skolebarn enda, som kommer til å få seg en overraskelse. Dette er egentlig en helt annen diskusjon, men jeg blir alltid sint når jeg hører utsagn man så ofte hører for tiden om at "dagens foreldre er så egoistiske" og "barn idag har så lite tid med foreldrene sine".
![]() |
#5 |
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Store barneflokkerJeg er helt enig med de som sier at det krever enormt mye å ha barn på skolen. Etter min mening er det først da man egentlig vet hva det vil si å ha barn, altså når ungene begynner på skolen. Jeg mener det. Det er min erfaring.
![]() |
#6 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Store barneflokkerMed en i første og en i fjerde klasse begynner jeg å ane konturene av det Amor sier. Jeg fikk hjelp når jeg bad om det hjemme, men det kreves mye mer i dagens barneskole, og sikkert i ungdomsskolen også.
![]() |
![]() |
#7 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Ikke ofte jeg signerer et helt innlegg, men her er jeg bare så enig. Dagens skole krever _mye_ av oss foreldre, ikke bare når det gjelder leksehjelp, men det er også foreldremøter, utviklingsamtaler, foreldrekaffer, juletrefester, nissefester, grøtfester og diverse andre superduperfestlige arrangementer, turer og gud vet hva. Nå har vi tre skolebarn og det merkes... Om to år har vi fire.
![]() |
#8 |
Introvert optimist
|
Ja det kreves masse av foreldrene, jeg synes det er for mye.
![]() |
|
|