Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fagfolk advarer mot gale ADHD-diagnoser

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-10, 00:08   #11
Gammel bruker
Passiv

Standard

Sv: Fagfolk advarer mot gale ADHD-diagnoser

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Klart man kan diskutere - noe annet skulle tatt seg ut.

Poenget mitt er at man ikke kjenner til alle tilfellene hvor det er spørsmål om ADHD. At man reagerer på enkeltes uttalelser, det være seg på nett eller IRL, er en ting, man mener kanskje at andre foreldre altfor lett putter utfordrende, ikke-A4-barn i den kategorien, men det er uansett og til syvende og sist ikke foreldrene som diagnostiserer.

Jeg lurer også på hva den enkelte i tråden legger til grunn for sine uttalelser, det må jo være tanker man har gjort seg opp i forkant av denne artikkelen, og når jeg leser tråder rundt om på forumet, som skepsis mot å ta tabletter når man har feber og sånn, tenker jeg jo mitt.

Jeg er for trøtt til å begynne å lete opp gode referanser akkurat nå, men uttalelsene mine er hovedsakelig basert på det jeg har lest av statistikk og forskningslitteratur opp i gjennom. Men jeg skjønner at de som selv har barn med adhd misliker mye av det som blir skrevet, og at det er lett å føle seg mistrodd som forelder når man har et barn med adhd-symptomer. Målet er selvfølgelig at de som trenger behandling og medisiner for adhd skal få det, men i spørsmålet om det er for mange barn som vokser opp med merkelappen adhd, så er mitt soleklare svar JA.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:33.