Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fagfolk advarer mot gale ADHD-diagnoser

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-10, 20:29   #11
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fagfolk advarer mot gale ADHD-diagnoser

Min kjære far rektoren klarte å komme med en utalelse som sier mye om hva slags holdninger mange blir mødt med om ungene ikke passer inn i den tradde A4 formen

( Rektorens egen datter vokst opp på intitusjon og forsterhjem uten noen form for egenproblematikk eller diagnose, men med mor med endel problemer rektor far couldt bee bothered)

"Det finnes ingenting som heter ADHD, bare resusjsvake mødre"

Jeg møter desverre denne type holdning ofte i jobbsammenheng heldigvis ikke i studie foreløbig , men det kommer vel.

Men det er ikke mulig å ikke tenke i retning her er det noe heeelt feil, når man jobber på institusjon og 70% av ungdommene blir medisinert med adhdmed. eller lykkepiller, mens de kan stå i år på ventelister for psykbehandling etter år med ommsorgsvikt.

Jeg har stort sett å gjøre med barn og ungdom der det er familie og situasjons problematikk, men jeg har da nok av eksemler på barn med fullt ut fungerende familier og miljø som rett og slett har en organisk forstyrrelse og det er forferdelig å stigmatisere disse familiene som pinadø sliter nok fra før-

HELDIGVIS er det få innenfor barnevernstjenesten og psykiatrien/helsetjenesten som fortsatt har slike holdninger som min kjære far og endel andre uheldig plasserte personer har, og forhåpetligvis vil denslags svineri bli utryddet sammen med homofobi og generellt fremmedhat og uvitenhet etterhvert- vi begynner jo så smått å krype ut av middelalderen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.