Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvit saus fra pose?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-07, 11:25   #241
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

... og hvis man virkelig visste hvor mye DRITT det er i ferdigmat og disse posene, så hadde nok flere holdt seg langt unna.

Er ikke så sikker på det når man ser hvor mange som røyker og gir blaffen ... med argumenter som "noe skal man jo dø av likevel"

Gammel 09-02-07, 11:29   #242
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Er ikke så sikker på det når man ser hvor mange som røyker og gir blaffen ... med argumenter som "noe skal man jo dø av likevel"

Det er et veldig godt poeng. Jeg tror med sikkerhet jeg kan si at om jeg ikke hadde vært glad i å lage mat eller hatt interesse av det, eller om jeg ikke hadde hatt snørrogførti allergihensyn å ta, så hadde jeg sikkert sverget til poser. Jeg tror ikke dødsangsten ville være nok til at jeg ikke gjorde det iallefall - jeg røyker jo innimellom og hva er verre enn det liksom?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 11:40   #243
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Måtte le av svigermora mi. Hun var veldig opptatt av dette med kosthold, kuttet ut hvetemel og spiste bare spelt, fulgte blodtypedietten da den var i skuddet, i en periode pendlet hun med en krystall over maten hun spiste for å se om den var bra for henne, hun tok et ukjent antall helsekostprodukter alt etter hva som var i vinden etc. -og røykte ...

Jeg måtte bare spørre henne om ikke sigarettene var det første hun burde kutte ut hvis hun ville ha bedre helse. Hun var jo i grunn enig og så det komiske i situasjonen selv også. Nå har hun heldigvis sluttet å røyke og har et mer avslappet forhold til maten hun spiser også. Og formen bedret seg selvfølgelig utrolig mye raskere da hun sluttet å røyke enn den har gjort på noen av diettene eller helsekostproduktmirakelkurene hun har gått på.

Sist redigert av My : 09-02-07 kl 12:03.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 12:00   #244
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå synes jeg du er vrang, My. Det var sikkert bare krystallen som hadde litt forsinket virkning.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 12:04   #245
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Gammel 09-02-07, 14:35   #246
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Bina: jeg snakker selvfølgelig om de som baserer kostholdet sitt på ferdigmat, ikke de som bruker en posesaus i ny og ne.

Maximillia: jeg har ikke bare brukt lavkarbo for å gå ned i vekt, men for å bli mest mulig sunn. Om du leste det jeg skrev i den andre tråden (hun som trengte hjelp til å gå ned i vekt) så ramset jeg opp en rekke plager jeg ble kvitt, og jeg tviler på at kroppen hadde reagert på den måten om det jeg stappet i meg var usunt. Dessuten kan jeg godt PM'e deg en hel rekke artikler og undersøkelser, både skrevet av leger og ernæringsfysiologer, som skriver om det sunne melkefettet og annet mettet fett og hvordan det påvirker kroppen i positiv forstand. Det samme kan nok både HP og Desembermamma, som driver forumet www.lavkarbo.no, der finner du utrolig mye nyttig informasjon om emnet også. Jeg er ikke så uintelligent at jeg hadde valgt et kosthold som ødela meg innvendig for å gå ned i vekt, lavkarbo har vært valget mitt nettopp for helsens skyld (men så har jeg brukt 4 år på å sette meg inn i det også da ...).
Jeg har store planer om å gå tilbake til dette kostholdet etterhvert som jeg begynner å spise igjen, dog kanskje ikke så ekstremt som før siden tålegrensen min for fett desverre er litt lavere nå pga. operasjonen. Men klart, alle må jo finne SIN vei, dette passer jo ikke for alle, spesielt ikke psykisk.

Egg er forresten friskmeldt når det gjelder kolesterol.

Så kort sagt vet ikke egentlig du heller hva det er som er av farlige stoffer i posesaus?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 14:35   #247
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Måtte le av svigermora mi. Hun var veldig opptatt av dette med kosthold, kuttet ut hvetemel og spiste bare spelt, fulgte blodtypedietten da den var i skuddet, i en periode pendlet hun med en krystall over maten hun spiste for å se om den var bra for henne, hun tok et ukjent antall helsekostprodukter alt etter hva som var i vinden etc. -og røykte ...

Jeg måtte bare spørre henne om ikke sigarettene var det første hun burde kutte ut hvis hun ville ha bedre helse. Hun var jo i grunn enig og så det komiske i situasjonen selv også. Nå har hun heldigvis sluttet å røyke og har et mer avslappet forhold til maten hun spiser også. Og formen bedret seg selvfølgelig utrolig mye raskere da hun sluttet å røyke enn den har gjort på noen av diettene eller helsekostproduktmirakelkurene hun har gått på.

Jeg trodde et øyeblikk vi hadde samme svigermor, My. Og så leste jeg at din hadde sluttet å røyke.

Gammel 09-02-07, 19:31   #248
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neimen hallo da!
Jeg røyker, men prøver allikevel å spise sunt. Det er jo ikke sånn at hvis jeg nå først røyker, så kan jeg gi beng i alt som har med kropp/helse å gjøre.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 19:35   #249
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Neimen hallo da!
Jeg røyker, men prøver allikevel å spise sunt. Det er jo ikke sånn at hvis jeg nå først røyker, så kan jeg gi beng i alt som har med kropp/helse å gjøre.

Ikke?

Gammel 09-02-07, 20:03   #250
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ikke?

Nei.

Gammel 09-02-07, 20:09   #251
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Så kort sagt vet ikke egentlig du heller hva det er som er av farlige stoffer i posesaus?

I posene med hvit saus fra Toro er det natriumglutamat (E-621), noe som kan være allergifremkallende, kreftfremkallende, genmodifisert og det kan gi fosterskader.

Den inneholder også muskat, noe en del nøtteallergikere ikke tåler.

Gammel 09-02-07, 20:15   #252
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er natriumglutamat det samme som MSG?

Gammel 09-02-07, 20:16   #253
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Er natriumglutamat det samme som MSG?

Ja.

Gammel 09-02-07, 20:24   #254
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Neimen hallo da!

Selvfølgelig, men jeg synes det er litt merkelig å være veldig redd for noe som kan være kreftfremkallende i ett produkt, mens man uten problemer benytter seg av et annet produkt som man vet med sikkerhet er mye mer kreftfremkallende enn det produktet man er så redd for ...

Gammel 09-02-07, 20:26   #255
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

I posene med hvit saus fra Toro er det natriumglutamat (E-621), noe som kan være allergifremkallende, kreftfremkallende, genmodifisert og det kan gi fosterskader.

Den inneholder også muskat, noe en del nøtteallergikere ikke tåler.

Delvis herdet fett er heller ikke akkurat snadder for blodet.

Gammel 09-02-07, 20:27   #256
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Selvfølgelig, men jeg synes det er litt merkelig å være veldig redd for noe som kan være kreftfremkallende i ett produkt, mens man uten problemer benytter seg av et annet produkt som man vet med sikkerhet er mye mer kreftfremkallende enn det produktet man er så redd for ...

Joda, men for meg er det iallfall mye lettere å gjøre noe med kosten enn med røyken.
Og dessuten er det ikke sikkert at man "uten problemer benytter seg av et annet produkt som man vet med sikkerhet er mye mer kreftfremkallende enn det produktet man er så redd for ..."

Gammel 09-02-07, 21:21   #257
Frost

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Like merkelig som posehvitsaus synes jeg pizzadeig fra pose og pizzasaus fra pose/glass er. Det kan ikke være mange sekundene man sparer der.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 21:27   #258
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Like merkelig som posehvitsaus synes jeg pizzadeig fra pose og pizzasaus fra pose/glass er. Det kan ikke være mange sekundene man sparer der.

Mange bruker den fra pose fordi den slipper å heve, men vi hever aldri pizzadeigen uansett, liker ikke de der ola-nordmann-tykke pizzaene. Uten heving blir bunnen tynn og sprø, og myye bedre. :sikle:

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 00:36   #259
Hunter
Matentusiast

Hunter sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hunter har et hav av muligheter foran seg
Standard

Mange bruker den fra pose fordi den slipper å heve, men vi hever aldri pizzadeigen uansett, liker ikke de der ola-nordmann-tykke pizzaene. Uten heving blir bunnen tynn og sprø, og myye bedre. :sikle:

Pizzadeigen skal ikke heves før den går i ovnen!
Mange som har alt for mye fyll på pizzaen.
Tynn bunn, minst 250 grader i ovnen og ikke så mye fyll så har man en knallpizza!

Hunter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 00:43   #260
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hunter, her.

Pizzadeigen skal ikke heves før den går i ovnen!
Mange som har alt for mye fyll på pizzaen.
Tynn bunn, minst 250 grader i ovnen og ikke så mye fyll så har man en knallpizza!

Halleluja, og amen!

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:37.