Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan er det i Miami i juni?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-10, 10:37   #81
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er det i Miami i juni?

Nei, 3 t tok det ikke, jeg er rimelig sikker på at vi brukte ca 1,5 t.
Downtoen disney er ei gate med butikker. Lego, Disney og noen andre. Du trenger ikke en dag der. Men noen timer er kjekt. Det er mest å se på til høyre i gata synes vi. Spiste på Trex og Rainforrest der, kjekt for barna.
Stor Disney store der!

Jeg hadde sikkert droppet Animal kingdom og tatt en dag i magic kingdom og en i epcot.
JEG synes dyreparker her i Norge var bedre. Dessuten er det varmt i der når dere skal dit, og da trekker dyra inn i skyggen uansett. Om derer skal må dere i alle fall dra dit med en gang de åpner for å få se dyra før de trekker inn i skyggen.

Vi hadde ca 16-24 grader, norsk sommer egentlig.

Gammel 22-03-10, 10:38   #82
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Lego var ca halv pris ifht her hjemme. Vi kjøpte en god del Lego. Tok ut av eskene, og pakket litt her og der i kofferten

Gammel 22-05-10, 19:53   #83
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser mye på Animal Planet og Miami Dade om dagen (kvelden), og det er jo ikke rent lite giftige slanger der borte. Ikke at jeg har noen umiddelbar og panikkartet slangeskrekk, men jeg lurer litt på hvor vanlig det er å se slanger i Florida? I natt drømte jeg at en slange hadde sneket seg inn i leiebilen vår, og i dag har jeg begynt å fundere på hvorvidt det faktisk kan skje.

Ja, noen grunn til bekymring?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 20:22   #84
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg ser mye på Animal Planet og Miami Dade om dagen (kvelden), og det er jo ikke rent lite giftige slanger der borte. Ikke at jeg har noen umiddelbar og panikkartet slangeskrekk, men jeg lurer litt på hvor vanlig det er å se slanger i Florida? I natt drømte jeg at en slange hadde sneket seg inn i leiebilen vår, og i dag har jeg begynt å fundere på hvorvidt det faktisk kan skje.

Ja, noen grunn til bekymring?

Nei, skulle jeg si. Her vi bor er det aldri snakk om slanger, men vi bor jo ganske sivilisert. Bor man i en trailerpark nær Everglades så er vel risikoen større. Der turister oppeholder seg (med unntak av Everglades, men der er man jo aldri alene) så tror jeg det er liten sjanse for å se en slange.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 21:12   #85
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Vi møtte på en slange etter 24 t. De som bodde i området mente vi var heldige, for de hadde ikke sett slanger før!! En corn snake på vei inn i garagen vår ...

Gammel 22-05-10, 21:18   #86
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Vi møtte på en slange etter 24 t. De som bodde i området mente vi var heldige, for de hadde ikke sett slanger før!! En corn snake på vei inn i garagen vår ...

Heldige?

Jeg tror jeg kommer til å være ganske oppmerksom av meg, altså.

Gammel 22-05-10, 21:19   #87
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Nei, skulle jeg si. Her vi bor er det aldri snakk om slanger, men vi bor jo ganske sivilisert. Bor man i en trailerpark nær Everglades så er vel risikoen større. Der turister oppeholder seg (med unntak av Everglades, men der er man jo aldri alene) så tror jeg det er liten sjanse for å se en slange.

Har du sett noen reptiler på folksomme steder?

Gammel 22-05-10, 21:42   #88
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du sett noen reptiler på folksomme steder?

:nope: Vi bor langt fra Everglades så her tror jeg ikke at sjansen er stor. På Miami Beach finnes det helt sikkert ikke noen (de kan ikke leve i saltvann). Jeg har ikke lest eller hørt om noen rundt Miami i det siste. Det kan være selvsagt, om man bor nær Everglades, men da har man som regel gjerdet rundt seg.

Gammel 22-05-10, 21:55   #89
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En venninne av meg bor i et helt vanlig boligstrøk i Orlando, og hadde nettopp en slange i huset som hun greide å halshugge med døra. Den hadde kommet seg inn på kvelden dagen før, og når hun åpnet døra neste morgen for å kjøre barna til jobb ville den også ut. Den var helt ufarlig da.

I Mississippi var det helt vanlig å se både slanger (giftige og ugiftige) i hagen.

Inne i byen i Miami er det nok liten sjans for slanger.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 22:29   #90
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Inne i byen i Miami er det nok liten sjans for slanger.

Ja, jeg burde ha lagt til det i min siste setning. I Florida er det nok ikke uvanlig å se slanger eller små alligatorer.

Gammel 03-06-10, 08:14   #91
Fruktflua
Sperret

Standard

Slangefrykten min er over, og i stedet har bekymringer om varmen begynt å kverne.

Pelen:

Begynner det å bli varmt der borte nå? Kvelende varmt, liksom?

Jeg begynner å synes det kanskje ikke har vært noe sjakktrekk å bestille tur til Forida i juni/juli, men vi skal nå dra, og da er det om å gjøre å gjøre det beste ut av det.

Gammel 03-06-10, 14:16   #92
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Ja, det er varmt, men ikke kvelende varmt. 30-33 grader på dagen, normalt. Om det regner litt så går temperaturen ned noen grader. Nå er jeg jo vant ved dette og jeg er sjelden i direkte sol i noen lenger tid, så jeg syns det er rimelig uproblematisk. På standen blåser det jo som regel litt også. Inne er det jo AC overalt og der kan det nesten være for kallt noen steder.

Jeg plages ikke av varmen.

Gammel 04-06-10, 23:24   #93
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Nå har det regnet litt noen netter (og en ettermiddag) og det gjør at det blir veldig høy luftfuktighet og det i kombinasjon med varmen gjør at man svetter/blir klissete ute. Solbrillene mine har dugget flere gange ri dag når jeg har kommet ut fra for eksempel butikk, men i dag har det nok vært litt ekstremt. Det er regnssesong nå og litt regn bør man nok regne med (og når det regner så regner det virkelig). I dag har det også mest vært overskyet, men det er egentlig bare deilig. Se til å drikke mye hele tiden.

Gammel 06-06-10, 15:21   #94
Fruktflua
Sperret

Standard

Ja, vi er klar over at det er regnsesong, og vi er ganske spente på hva som venter oss værmessig. Jeg er forberedt på høy varme. Er det når det er høy luftfuktighet og høy varme det kan bli ganske uutholdelig til tider? Eller er det når det er veldig varmt og ikke spesielt høy luftfuktighet?

Dugg på brillene høres ikke helt bra ut.

Gammel 06-06-10, 15:26   #95
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fruktflua, hvor er det dere skal i Florida?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 15:33   #96
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Fruktflua, hvor er det dere skal i Florida?

Rundtomkring i Florida;

Lander i Miami og kjører til Fort Lauderdale, og etter 3 døgn der setter vi kursen til Orlando for et obligatorisk besøk i Disneyworld og Universal. Der blir vi i 3 døgn.

Deretter drar vi til Clearwater for å være 5 døgn der. Så drar vi sørover til The Keys for et par netter, før turen avsluttes med 3 døgn i Miami.

Grunnen til at vi turte å bestille tur dit på denne tiden av året er at jeg så det du har skrevet om at dere hadde en kjempefin tur på denne tiden i fjor.

Gammel 06-06-10, 16:20   #97
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Jeg syns at det må opp i høye temperaturer før tørr varme er skikkelig ubehagelig, dvs rundt 40 grader. Høy luftfuktighet føles rundt 32-33 grader syns jeg.

Angående regn så regner det oftere på ettermiddagen enn på formiddagen. Planlegg uteaktiviteter da. Om det regner og man er ved et basseng så er det jo ikke så farlig, men det er ikke helt like morsomt på stranden. Det er jo varmt så det er ikke så farlig å bli litt våt. Ha med paraplyer som kan bli små, så kan dere ta de med overalt. De kan også være bra å ha som solbeskyttelse. Ha gjerne med eller kjøp en liten kjølebag, se om dere får fatt i plastflasker som har stor åpning, fyll flaskene med is (finnes mer eller mindre på alle hotell) og så har dere i vann. Vannet i springen kan drikkes, det er ikke farlig, men kan smake litt klor, vi kjører vannet igjennom filter. Alternativ er selvsagt å kjøpe vann. Vi har noen thermoflasker som heter insulated polar bottle og de holder vannet veldig godt kaldt. Kaldt vann å ha med seg og kaldt vann på stranden og i bilen er nesten et must syns jeg. Jeg har alltid med meg kaldt vann i bilen (unntaket er muligens om jeg bare skal hente Herremannens i skolen). Drikk hele tiden.

Blir dere varme, gå inn i butikker og kjøl dere ned. Var i skyggen, var på plasser der det blåser litt mer. Ikke var i direkte sollys mer enn kanskje en time eller halvannen per dag til å begynne med.

Gammel 06-06-10, 16:35   #98
Fruktflua
Sperret

Standard

Jeg syns at det må opp i høye temperaturer før tørr varme er skikkelig ubehagelig, dvs rundt 40 grader. Høy luftfuktighet føles rundt 32-33 grader syns jeg.

Angående regn så regner det oftere på ettermiddagen enn på formiddagen. Planlegg uteaktiviteter da. Om det regner og man er ved et basseng så er det jo ikke så farlig, men det er ikke helt like morsomt på stranden. Det er jo varmt så det er ikke så farlig å bli litt våt. Ha med paraplyer som kan bli små, så kan dere ta de med overalt. De kan også være bra å ha som solbeskyttelse. Ha gjerne med eller kjøp en liten kjølebag, se om dere får fatt i plastflasker som har stor åpning, fyll flaskene med is (finnes mer eller mindre på alle hotell) og så har dere i vann. Vannet i springen kan drikkes, det er ikke farlig, men kan smake litt klor, vi kjører vannet igjennom filter. Alternativ er selvsagt å kjøpe vann. Vi har noen thermoflasker som heter insulated polar bottle og de holder vannet veldig godt kaldt. Kaldt vann å ha med seg og kaldt vann på stranden og i bilen er nesten et must syns jeg. Jeg har alltid med meg kaldt vann i bilen (unntaket er muligens om jeg bare skal hente Herremannens i skolen). Drikk hele tiden.

Blir dere varme, gå inn i butikker og kjøl dere ned. Var i skyggen, var på plasser der det blåser litt mer. Ikke var i direkte sollys mer enn kanskje en time eller halvannen per dag til å begynne med.

Tusen takk for gode råd, Pelen.

Vi tar med en liten termobag til kaldt vann som vi kommer til å ta med overalt. Paraplyer er en god ide, så det skal jeg skaffe før avreise..

Vi gleder oss veldig til å reise, og været får bli som det blir, men jeg har jo en liten intensjon om å returnere til moderlandet med en pen brunfarge. :håper:

Men er det generelt høyere luftfuktighet på øskysten enn det er på vestkysten av Florida?

Gammel 06-06-10, 16:55   #99
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Det vet jeg ikke Fruktflua, jeg tror at det er generelt høy luftfuktighet på denne tiden av året på grunn av regnet.

Litt dårlig norsk i det forrige innlegget ser jeg, men du skjønte sikkert hva som stod der.

Og husk paraplyer som solbeskyttelse. Det er ikke så mange turister som bruker dem som det, men en del lokale folk gjør det.

Gammel 06-06-10, 20:05   #100
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grunnen til at vi turte å bestille tur dit på denne tiden av året er at jeg så det du har skrevet om at dere hadde en kjempefin tur på denne tiden i fjor.

Og det hadde vi virkelig altså. Så bra at vi vurderer tur nå i sommer igjen også. Jeg var redd for varmen, men det viste seg å ikke være et problem i det hele tatt. Men jeg har såklart kun to uker å vise til. Pelen vet mye mer om dette, og hun har jo mange gode tips å komme med her. Jeg syntes Florida i juli var genialt, lavsesong har jo unektelig sine fordeler.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.