|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?Nei, 3 t tok det ikke, jeg er rimelig sikker på at vi brukte ca 1,5 t.
|
|
|
#82 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?Lego var ca halv pris ifht her hjemme. Vi kjøpte en god del Lego. Tok ut av eskene, og pakket litt her og der i kofferten
|
|
|
#83 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?Jeg ser mye på Animal Planet og Miami Dade om dagen (kvelden), og det er jo ikke rent lite giftige slanger der borte. Ikke at jeg har noen umiddelbar og panikkartet slangeskrekk, men jeg lurer litt på hvor vanlig det er å se slanger i Florida? I natt drømte jeg at en slange hadde sneket seg inn i leiebilen vår, og i dag har jeg begynt å fundere på hvorvidt det faktisk kan skje. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?
Nei, skulle jeg si. Her vi bor er det aldri snakk om slanger, men vi bor jo ganske sivilisert. Bor man i en trailerpark nær Everglades så er vel risikoen større. Der turister oppeholder seg (med unntak av Everglades, men der er man jo aldri alene) så tror jeg det er liten sjanse for å se en slange. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?Vi møtte på en slange etter 24 t. De som bodde i området mente vi var heldige, for de hadde ikke sett slanger før!! En corn snake på vei inn i garagen vår ...
|
|
|
#86 |
|
Sperret
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Sperret
Har du sett noen reptiler på folksomme steder? |
|
|
|
|
|
#88 |
|
|
:nope: Vi bor langt fra Everglades så her tror jeg ikke at sjansen er stor. På Miami Beach finnes det helt sikkert ikke noen (de kan ikke leve i saltvann). Jeg har ikke lest eller hørt om noen rundt Miami i det siste. Det kan være selvsagt, om man bor nær Everglades, men da har man som regel gjerdet rundt seg. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Glamorøs
|
En venninne av meg bor i et helt vanlig boligstrøk i Orlando, og hadde nettopp en slange i huset som hun greide å halshugge med døra. Den hadde kommet seg inn på kvelden dagen før, og når hun åpnet døra neste morgen for å kjøre barna til jobb ville den også ut. Den var helt ufarlig da.
|
|
|
#90 |
|
|
Ja, jeg burde ha lagt til det i min siste setning. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Sperret
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?Slangefrykten min er over, og i stedet har bekymringer om varmen begynt å kverne. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
|
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?Ja, det er varmt, men ikke kvelende varmt. 30-33 grader på dagen, normalt. Om det regner litt så går temperaturen ned noen grader. Nå er jeg jo vant ved dette og jeg er sjelden i direkte sol i noen lenger tid, så jeg syns det er rimelig uproblematisk. På standen blåser det jo som regel litt også. Inne er det jo AC overalt og der kan det nesten være for kallt noen steder. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
|
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?Nå har det regnet litt noen netter (og en ettermiddag) og det gjør at det blir veldig høy luftfuktighet og det i kombinasjon med varmen gjør at man svetter/blir klissete ute. Solbrillene mine har dugget flere gange ri dag når jeg har kommet ut fra for eksempel butikk, men i dag har det nok vært litt ekstremt. Det er regnssesong nå og litt regn bør man nok regne med (og når det regner så regner det virkelig). I dag har det også mest vært overskyet, men det er egentlig bare deilig. Se til å drikke mye hele tiden. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Sperret
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?Ja, vi er klar over at det er regnsesong, og vi er ganske spente på hva som venter oss værmessig. Jeg er forberedt på høy varme. Er det når det er høy luftfuktighet og høy varme det kan bli ganske uutholdelig til tider? Eller er det når det er veldig varmt og ikke spesielt høy luftfuktighet? |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Sperret
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
|
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?Jeg syns at det må opp i høye temperaturer før tørr varme er skikkelig ubehagelig, dvs rundt 40 grader. Høy luftfuktighet føles rundt 32-33 grader syns jeg. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Sperret
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
|
Sv: Hvordan er det i Miami i juni?Det vet jeg ikke Fruktflua, jeg tror at det er generelt høy luftfuktighet på denne tiden av året på grunn av regnet. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Peppy!
|
Og det hadde vi virkelig altså. Så bra at vi vurderer tur nå i sommer igjen også. Jeg var redd for varmen, men det viste seg å ikke være et problem i det hele tatt. Men jeg har såklart kun to uker å vise til. Pelen vet mye mer om dette, og hun har jo mange gode tips å komme med her. Jeg syntes Florida i juli var genialt, lavsesong har jo unektelig sine fordeler. |
|
|
|
![]() |
|
|