|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Pauset
|
![]() Sv: Om holismeJeg syns absolutt et slikt underforum hadde vært fint, men er redd at diskusjonene blir de samme. Jeg har innsett at så snart man sier man er troende så blir man plassert i en bås og med de fordommene som hører til der. Virker som tro er et tema som er svært vanskelig å diskutere på FP uten at man blir satt i en forsvarsposisjon....og misforstått...diskusjonen går sin gang og det man prøvde å si i starten i stedet blir "forsvaret" lest og oppfatningene dannes ut i fra det... det blir så feil... |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
flisespikker
|
![]() Sv: Om holisme
Har dette vært diskutert før? Eller har du bedt om noe slikt tidligere? Jeg kommer ikke i farten på at jeg har sett en diskusjon rundt akkurat dette, men er fullstendig åpen for at jeg kan ha glemt det.
![]() |
#24 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Om holismeOm det blir opprettet et underforum for livssyn, filosofi og etikk, så må alle finne seg i at det blir diskusjon ut av det.
![]() |
#25 |
flisespikker
|
![]() Sv: Om holismeJeg kjenner ellers ikke helt igjen det med at folk som er religiøse nødvendigvis blir satt i bås. (I alle fall ikke i samme bås!) Det er ganske mange på forumet som har erklært seg som "troende" i en eller annen betydning, og jeg kan ikke se så mange likhetstrekk mellom dem ut over akkurat dette. Ikke er de spesielt enige i livssyns- eller etikkdiskusjoner heller, det jeg har fått med meg.
![]() |
#26 |
Pauset
|
Selvfølgelig. Det er jo et åpent forum dette. Livssyn er jo så mangt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
By the Sea
|
Joda, jeg har spurt konkret om dette tidligere og fått avslag (jeg husker at du sa at jeg kunne bruke blogg til dette, men det blir ikke det samme, synes jeg). Det kan jo hende at interessen ikke er stor nok?
Mitt ønske er ikke en egen hule for alternativistene - men et underforum for livssyn/filosofi og etikk, og det rommer temmelig mye.
![]() |
#28 |
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om holismeJeg stemmer for et livssyn-, filosofi- og etikkunderforum!
![]() |
#29 |
Glamorøs
|
Jeg husker at du spurte om det, tror jeg svarte i tråden også, men finner det ikke igjen. Så vidt jeg husker så oppfattet jeg at du ønsket et underforum der de som trodde på ulike alternative religioner kunne snakke sammen uten innblanding fra de som ikke trodde. Det var vel det du fikk avslag på, ikke et slikt underforum generelt?
![]() |
#31 |
flisespikker
|
Er det den tråden Veronal linker til du tenker på? Der var det vel snakk om "alternative" temaer av ulike slag ("spirituell/alternativ" var vel formuleringen du brukte). Det du snakket om nå, er jo filosofi, etikk og religion, noe jeg opplever som adskillig bredere temaer, og noe jeg ikke kan huske at noen har bedt om et underforum til tidligere.
![]() |
#32 |
By the Sea
|
![]() Sv: Om holismeJa, det kan være, Skilpadda.
![]() |
#33 |
Pauset
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er fint med diskusjoner om temaer som lar seg diskutere, men en del temaer/innfallsvinkler er ikke diskutable på den måten at man kan komme med dokumentasjoner på egne opplevelser, tanker og undringer. Det ønsker jeg respekt for. Det bør respekteres på et slikt underforum på samme måte som det blir respektert på andre underforum.
![]() |
|
|