Sv: Om holisme
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Har dette vært diskutert før? Eller har du bedt om noe slikt tidligere? Jeg kommer ikke i farten på at jeg har sett en diskusjon rundt akkurat dette, men er fullstendig åpen for at jeg kan ha glemt det. 
Joda, jeg har spurt konkret om dette tidligere og fått avslag (jeg husker at du sa at jeg kunne bruke blogg til dette, men det blir ikke det samme, synes jeg). Det kan jo hende at interessen ikke er stor nok?
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Om det blir opprettet et underforum for livssyn, filosofi og etikk, så må alle finne seg i at det blir diskusjon ut av det.
Om det ønskes en arena hvor alle skal bare kunne komme med "erfaringer" uten at det blir diskusjon så er det helt fullstendig utopi å tro at det blir sånn med opprettelsen av et underforum altså. Det blir på ingen måte fredet for alternativistene.
Mitt ønske er ikke en egen hule for alternativistene - men et underforum for livssyn/filosofi og etikk, og det rommer temmelig mye.
I et slikt underforum ønsker jeg meg ikke å være fredet fra diskusjon men jeg ønsker meg å være fredet for latterliggjøring. Det krever jeg igrunnen overalt - også på alle de andre underforumene her inne.