Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-09, 12:13   #10
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

@Zoe: Det du ønsker er jo å få diskutere alternative ting i fred. Uten at de som også er interessert får si hva de vil. Det vil jeg sammenligne med at noen ønsket å diskutere regjeringens politikk men ikke vil at de som ikke stemte på regjeringen skal si hva de mener om det. Dette er et av de fora på nettet hvor det er stor grad av høyt utdannede mennesker, og antagelig en av grunnene til at det faktisk er denne saklige tonen her og det høye kunnskapsnivået (og nå mener jeg ikke at de som ikke har høy utdannelse ikke kan være kunnskapsrike og saklige). Det følger derfor også at det ikke er noe miljø for å diskutere NewAge ensidig og uten kritisk sans.

Nei.
Jeg ønsker ikke å få lov til å diskutere alternative saker i fred.
Jeg ønsker å få lov til å fordype meg i samtaler rundt dette med andre som er oppriktig interessert i temaet - på den ene aller andre måten uten å hele tiden bli avbrutt av a)latterliggjøring og b)folk som roper og sklriker om at jeg må forsvare og forklare.

Av og til vil man diskutere, av og til vil man samtale og fordype seg.
I pedagogisk forum samtaler vi og diskuterer pedagogikk og lærergjerningen i sin alminnelighet. Det er til stor nytte og glede for meg. Det hadde blitt fullstendig ødelagt om folk til enhver tid kastet seg inn i disse trådene og lo godt av oss fordi vi hadde valgt å bli lærere og at vår fokus plutselig måtte rettes mot å forsvare og forklare yrkesvalget vårt.

Jeg blir litt av at det skal være så vanskelig å skjønne forskjellen.

Det er forskjell på en tråd som handler om fordeler og ulemper ved å lage all maten fra bunnen av og hvor man uttaler seg om i hvor stor grad man synes det er verdt å bruke tid på dette kontra oppskriftstråder der man deler oppskrifter og utveksler erfaringer.

Jeg kan godt hive meg inn i en diskusjon og mene at å lage all mat fra bunnen av hver eneste dag er waste of time, og da føler kanksje lage-mat-fra-bunnen-av-folka seg kallet til å forklare og forsvare egen tidsbruk og matinteresse.

Men jeg hopper altså ikke inn i et "Oppskrifter på hjemmelaget suppe" tråd og lar krass kritikk hagle over tråddeltakerne for at de bruker mye tid på å lage hjemmelagede supper istedet for å kjøpe Toro.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.