Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? Barn

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-10, 13:16   #41
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? Barn

Vi har et lite boklager fra ulike salg, og de gis til barn vi vet setter pris på dem, Sånn sett blir ikke vårt lager noe mindre personlig enn om vi skulle gått i butikken og kjøpt samme boken med det aktuelle barnet i tankene.

Det varierer om vi har en bok på lager som passer, eller om vi går og kjøper noe til anledningen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 13:24   #42
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Det blir vel ikke mindre omtenksomt om man har et lager? Man gir jo ut fra person uansett. Har man ingenting på lageret som passer personen, ja så gir man ikke derfra.

Gammel 27-02-10, 13:27   #43
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Det blir vel ikke mindre omtenksomt om man har et lager? Man gir jo ut fra person uansett. Har man ingenting på lageret som passer personen, ja så gir man ikke derfra.

Enig. Og det er nå litt begrenset hvilken variasjon det er på femåringens ønsker. Jeg liker å gi Lego og bøker og slikt. S ville helst gitt mer ræl, sånn sett er det like greit hvis han ikke skal være med å velge hver gang.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 15:52   #44
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja … Det er vanlig å invitere alle jentene i klassen i bursdagsselskap, og Frøkna har således blitt invitert i bursdag til barn som jeg knapt har møtt og hun knapt har lekt med. I slike tilfeller blir det ganske generelle presanger og ikke noe som er tilpasset den enkelte.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 16:04   #45
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Nettopp. Lageret mitt er stort set generelle og kurante varer. Dersom noe blir liggende så doneres de til en tombola el.

Jeg har fyllt på lagereti dag jeg med en bok Mazungen har digget og som mange har lånt av henne. Snublet over den billig.

Kanskje blir det bursdagsgaver, eller kanskje blir det tirsdagsgave til en faktaorientert venn.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 16:17   #46
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lageret her har ganske mye småesker med lego og det funker stort sett alltid. Nå er det nesten bare guttebursdager mine gutter er i og biler, lego og lignende er safe å ha i lageret.

Selv om det er hyggelig å ta ungene med på butikk for å plukke ut gave selv er det ikke noe jeg prioriterer en ekstra fire mils (2 mil en vei) tur med ungene for å gjennomføre. Det blir evt. om det er såpass varsel på bursdagen at jeg slår det sammen med annen handling.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 00:24   #47
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er det forresten så forskjellig hva ungene ønsker seg og passer til hos dere? Her er det de samme ønskene det går i hos alle egentlig. Ikke noe problem å ha gavelager, det er så godt som alltid noe som passer i den posen.

Jeg synes det har blitt vanskeligere med tilfeldige gaver etter at de bikket seks-syv år. Da er ikke interessene like sammenfallende lenger, så det er vanskeligere å treffe.

Vi har kort vei til lekebutikken (den STORE) og bokhandel, så da er det heller ikke noe pes å handle. Det jeg passer på å ha i hus er innpakningspapir. Det er jo svindyrt å kjøpe i små ruller i butikken.

Vi holder oss på 80-100 kr, kan gå over hvis de nærmeste vennene ønsker seg noe spesiellt.

Gammel 28-02-10, 00:49   #48
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt begge deler, bøker og bra ting på salg tar jeg gjerne med meg litt av og har hvis tiden blir knapp i forbindelse med bursdagsracet vi har gjennom året. En rask gjennomgang av kalenderen viste at eldste hadde vært i 20 barnebursdager i fjor.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 00:52   #49
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Kjøper hver gang som regel, men mange liker mye av det samme i en viss alder, så kunne nok hatt et lager sånn sett.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 16:03   #50
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

vi kjøper hver gang for rundt 200 kroner. Men om vi finner noe på salg sier vi ikke nei takk til det. Prøver å velge noe som passer den vi skall til og snuppas gaver blir alltid veldig populære. Jeg er faktisk litt nøye med å kjøpe en gave barnet liker og ikke politisk korrekte gaver som foreldrene liker.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 16:13   #51
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

Jeg er faktisk litt nøye med å kjøpe en gave barnet liker og ikke politisk korrekte gaver som foreldrene liker.

Min erfaring med begge mine barn er at gaver som "ungene liker" aka "blir begeistret for akkurat der og da", ofte blir liggende i en krok etter svært kort tid. De gavene som er mest populære over tid og som ungene leker med mange, mange ganger, er ikke alltid de som var mest populære akkurat da de ble pakket opp.

Selvsagt skal man ta hensyn til hva ungene liker og interesserer seg for, men det er ikke alltid at ungene selv er de beste til å finne ting som de har glede av lenge.

Gammel 03-03-10, 16:19   #52
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Vi har lager. Det blir en del bursdager med tre barn, og en del kommer med ganske kort varsel.
Vi har bøker, lego, biler o.l til guttebursdager. Jentene i skolealder gir mest penger, men litt jentegreier har vi ofte i lageret også.

Gammel 03-03-10, 16:49   #53
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? Barn.

Begge deler. Om jeg vet om mange bursdager som kommer tett kjøper jeg til alle samtidig, men ikke nødvendigvis det samme til hver. Noe lager har vi ikke.
Gutta gir stort sett penger(50,-bestemt av klassen) men om vi gir gave ligger prisen mellom 50-100. Gaver til barn av venner og fadderbarna våre får gjerne gaver mellom 150-200.

Ruska gir alltid gaver ennå (+-100,-)til sine venner.

Gammel 03-03-10, 18:22   #54
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Min erfaring med begge mine barn er at gaver som "ungene liker" aka "blir begeistret for akkurat der og da", ofte blir liggende i en krok etter svært kort tid. De gavene som er mest populære over tid og som ungene leker med mange, mange ganger, er ikke alltid de som var mest populære akkurat da de ble pakket opp.

Selvsagt skal man ta hensyn til hva ungene liker og interesserer seg for, men det er ikke alltid at ungene selv er de beste til å finne ting som de har glede av lenge.

jo da selvfølgelig men jeg tenkte mer på slike "ønskelister" fra foreldrene- feks forrige bursdag strømpebukser i ull var ett av ønskene til foreldrene. og de har mye penger så det er ikke snakk om å hjelpe til på en eller annenn måte.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 18:35   #55
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har et lite lager med bøker som ofte blir gitt i barnebursdager.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 20:25   #56
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

jo da selvfølgelig men jeg tenkte mer på slike "ønskelister" fra foreldrene- feks forrige bursdag strømpebukser i ull var ett av ønskene til foreldrene. og de har mye penger så det er ikke snakk om å hjelpe til på en eller annenn måte.

Når ble det politisk korrekt å sette strømpebukser på ungenes ønskelister? (Gitt at det ikke er ettåringer det er snakk om da.)

Gammel 03-03-10, 20:51   #57
Trulte

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Når ble det politisk korrekt å sette strømpebukser på ungenes ønskelister? (Gitt at det ikke er ettåringer det er snakk om da.)

Strømpebukser?? Man gir jo ikke til foreldrene men til barnet. Den er for drøy synes jeg.

Gammel 03-03-10, 21:02   #58
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Strømpebukser?? Man gir jo ikke til foreldrene men til barnet. Den er for drøy synes jeg.

Var det et argument mot mitt innlegg? Jeg ønsker ikke strømpebukser til ungene og har aldri sett det på andres lister heller.

Gammel 03-03-10, 21:43   #59
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Var det et argument mot mitt innlegg? Jeg ønsker ikke strømpebukser til ungene og har aldri sett det på andres lister heller.

Nei. Det var ikke rettet til deg. Skulle vel sitert den du svarte på. Av og til går det litt fort:-)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:37.