|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnVi har et lite boklager fra ulike salg, og de gis til barn vi vet setter pris på dem, Sånn sett blir ikke vårt lager noe mindre personlig enn om vi skulle gått i butikken og kjøpt samme boken med det aktuelle barnet i tankene.
|
|
|
#42 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnDet blir vel ikke mindre omtenksomt om man har et lager? Man gir jo ut fra person uansett. Har man ingenting på lageret som passer personen, ja så gir man ikke derfra.
|
|
|
#43 |
|
I mål
|
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? Barn
Enig. Og det er nå litt begrenset hvilken variasjon det er på femåringens ønsker. Jeg liker å gi Lego og bøker og slikt. S ville helst gitt mer ræl, sånn sett er det like greit hvis han ikke skal være med å velge hver gang. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Bedreviter
|
Tja … Det er vanlig å invitere alle jentene i klassen i bursdagsselskap, og Frøkna har således blitt invitert i bursdag til barn som jeg knapt har møtt og hun knapt har lekt med. I slike tilfeller blir det ganske generelle presanger og ikke noe som er tilpasset den enkelte. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Nettopp. Lageret mitt er stort set generelle og kurante varer. Dersom noe blir liggende så doneres de til en tombola el. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnLageret her har ganske mye småesker med lego og det funker stort sett alltid. Nå er det nesten bare guttebursdager mine gutter er i og biler, lego og lignende er safe å ha i lageret. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Jeg synes det har blitt vanskeligere med tilfeldige gaver etter at de bikket seks-syv år. Da er ikke interessene like sammenfallende lenger, så det er vanskeligere å treffe.
|
|
|
#48 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnLitt begge deler, bøker og bra ting på salg tar jeg gjerne med meg litt av og har hvis tiden blir knapp i forbindelse med bursdagsracet vi har gjennom året. En rask gjennomgang av kalenderen viste at eldste hadde vært i 20 barnebursdager i fjor. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnKjøper hver gang som regel, men mange liker mye av det samme i en viss alder, så kunne nok hatt et lager sånn sett. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? Barnvi kjøper hver gang for rundt 200 kroner. Men om vi finner noe på salg sier vi ikke nei takk til det. Prøver å velge noe som passer den vi skall til og snuppas gaver blir alltid veldig populære. Jeg er faktisk litt nøye med å kjøpe en gave barnet liker og ikke politisk korrekte gaver som foreldrene liker. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Bedreviter
|
Min erfaring med begge mine barn er at gaver som "ungene liker" aka "blir begeistret for akkurat der og da", ofte blir liggende i en krok etter svært kort tid. De gavene som er mest populære over tid og som ungene leker med mange, mange ganger, er ikke alltid de som var mest populære akkurat da de ble pakket opp. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnVi har lager. Det blir en del bursdager med tre barn, og en del kommer med ganske kort varsel.
|
|
|
#53 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? Barn.Begge deler. Om jeg vet om mange bursdager som kommer tett kjøper jeg til alle samtidig, men ikke nødvendigvis det samme til hver. Noe lager har vi ikke.
|
|
|
#54 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
jo da selvfølgelig men jeg tenkte mer på slike "ønskelister" fra foreldrene- feks forrige bursdag strømpebukser i ull var ett av ønskene til foreldrene. og de har mye penger så det er ikke snakk om å hjelpe til på en eller annenn måte. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
inn i dimman
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnVi har et lite lager med bøker som ofte blir gitt i barnebursdager.
|
|
|
#56 |
|
Bedreviter
|
Når ble det politisk korrekt å sette strømpebukser på ungenes ønskelister? (Gitt at det ikke er ettåringer det er snakk om da.) |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Strømpebukser?? Man gir jo ikke til foreldrene men til barnet. Den er for drøy synes jeg.
|
|
|
#58 |
|
Bedreviter
|
Var det et argument mot mitt innlegg? Jeg ønsker ikke strømpebukser til ungene og har aldri sett det på andres lister heller. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Nei. Det var ikke rettet til deg. Skulle vel sitert den du svarte på. Av og til går det litt fort:-)
|
![]() |
|
|