Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? Barn

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-10, 22:18   #21
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? Barn

Ingen lager her heller. Det er ikkje eg organisert nok til. Vi ligge rundt 60-80 kroner.

Gammel 26-02-10, 22:19   #22
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss er det begrenset antall bursdager og foreløpig har også vi foreldre et nært forhold til bursdagsbarna, så her har alle stor glede av å kjøpe en personlig presang. (Vi ligger på ca. 100.) På sikt så er kanskje ikke gavelager så dumt, men så lenge det er gøy å kjøpe personlige presanger så er det ikke aktuelt.

Gammel 26-02-10, 22:22   #23
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I øyeblikket består mitt gavelager av ca 10 bøker og 5-6 lydbøker. Gikk tom for lego for et par uker siden. Vi gir ofte bøker da.

Gammel 26-02-10, 22:23   #24
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde lager da de gikk i barnehagen, men nå når de er begynt på skolen, så vil de gjerne velge selv. Og det forstår jeg, så lageret blir stort sett brukt til fødselsdagspresanger til venner.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 22:27   #25
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? Barn.

Gaver kjøpes individuelt. Jeg kjøpte sånt før, men opplevde frustrasjon fra mine små som sa "neeeei, hun ønsker seg ikke hello kitty! ÅÅåå" osv.

Som regel gjør vi det til en hyggelig bytur, da vi som regel har en uke på oss. Fatter ikke at man kan være såpass uhøflig å gi innbydelse på to dager o.l. Men det er en avsporing.

Gammel 26-02-10, 22:28   #26
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøper inn for hver gang blir bedt i bursdag, er så forskjellig hva de ønsker seg og hva de interreserer seg for så her hadde det ikke gått å hatt et lager.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 22:30   #27
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har det noen ganger. Synes forsåvidt det er fint å ha et lite lager. Noen ganger passer det vi har på lager å gi bort, andre ganger ikke. Men iblant har vi det litt travelt, og da er det jo veldig kjekt. Ellers kjenner jeg meg godt igjen i Teofelias beskrivelse av handlesituasjonen, så jeg handler gjerne uten barn...

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 22:32   #28
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan legge til at vi bor 7 minutter fra nærmeste leketøysbutikk (1,5 minutt fra bhg), så det er virkelig nix pes å kjøpe personlige presanger.

Gammel 26-02-10, 22:32   #29
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har stort sett kjøpt for hver gang, men av og til har det blitt rimelig stress-shopping for å si det mildt.

Nå går minsten i 2. klasse og vi har gått over til å gi penger. VELDIG greit spør du meg, både som mottaker og spesiellt som giver. Vi gir 100 kr.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 22:40   #30
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Her ha vi ikke noe lager, vi har tid til og kjøpe gaven sammen med det barnet som skal i bursdagbesøk. Hvor mye vi kjøper for variere litt, men vi ligger nok på en 100-150 kr. Til nabobarn og venners barn kjøper vi mer, fordi vi har ett "nærere" forhold.

Gammel 26-02-10, 22:48   #31
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg bryr meg ikke om pris, ikke på den måten at jeg hadde godtatt et tak på 50 kroner iallfall. Ligger vel stort sett på 100-150 kroner. Fordi jeg mener at gaver skal være skikkelige, sånn noenlunde iallfall. En bok er det vanskelig å få til under 100 kroner, for eksempel.

Jeg synes vel 50 lappen er et veldig lavt tak, men når foreldremøtet vedtar det, vil jeg ikke sabotere. I og med at skolen legger opp til fellesbursdager så blir det veldig mange bursdager, og jeg forstår at noen vil begrense gavene om det er snakk om 30 bursdager i løpet av året forstår jeg at 4500 per barn i bursdagsgaver per år blir drøyt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 22:54   #32
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Har et lager. Der er det gaver med verdi fra 30-200 kr, og så velger vi derfra. Eller går i butikken, alt ettersom

Gammel 26-02-10, 23:12   #33
Gardenia
Aktiv

Gardenia sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Gardenia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har som regel ett og annet på lur å kan pakke inn , hvis det da ikke er til en spesiell anledning eller bursdagsbarnet ønsker seg noe spesiellt.

Gardenia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 01:31   #34
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg synes vel 50 lappen er et veldig lavt tak, men når foreldremøtet vedtar det, vil jeg ikke sabotere. I og med at skolen legger opp til fellesbursdager så blir det veldig mange bursdager, og jeg forstår at noen vil begrense gavene om det er snakk om 30 bursdager i løpet av året forstår jeg at 4500 per barn i bursdagsgaver per år blir drøyt.

Jeg synes det er helt greit å ikke pålegge noen å bruke mer penger enn de har råd til på bursdagsgaver, men samtidig synes jeg ikke noe om å tvinge folk til å bruke mer tid enn de har til rådighet heller. Vi bor langt fra nærmeste fornuftige lekebutikk, og det er uaktuelt å reise dit hver gang Frøkna skal i bursdag. (Det blir gjerne 20–25 selskaper i året.) Faktisk så er det uaktuelt å reise dit så ofte som hver måned også.

Jeg handler gjerne gaver på bokhandelen på jobb, jeg, for det er så veldig praktisk og enkelt, men der får jeg ikke annet enn blyanter og viskelær hvis jeg skal holde meg til 50-kronersgrensa. Hopper jeg derimot opp til 80 eller 90 finner jeg masse fint og, ikke minst, skikkelig. Jeg forbeholder meg retten til å prioritere det jeg har minst av: nemlig tid, også kan de som har god tid og mindre penger, veldig gjerne bruke lang tid på å reise til ToysRUs og kjøpe leker på salg til 50 kroner.

Jeg mener, hvem kan nå egentlig vite om jeg ikke har kjøpt gaven på opphørssalg og betalt 30 kroner for den? Hvis folk absolutt vil henge seg opp i verdien på en gave, synes jeg de er smålige. Det viktige i mine øyne er at det er akseptert å gi en gave (eller pengesum) på 50 kroner, slik at de som synes det er nok penger ikke skal komme i forlegenhet.

Det ser ut til at alle som gir penger holder seg til de avtalte 50 kronene, hvilket betyr at man ikke snikinnfører press om dyrere gaver ved å gjøre det slik jeg gjør det heller.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 11:29   #35
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ikke noe lager. Gaver kjøpes nemlig til person.

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Ja det er jeg enig i. Når gutta skal i bursdag så synes de det er veldig stas å få lov til å velge hva de skal kjøpe til kompisene sine.

Jeg er også enig i det. Men i fjor høst var det bursdager "hele tiden" og det ble rett og slett ikke tid til å dra på "kjøpe brusdagsgave-ekspedisjon" hver gang. Det ende opp med at jeg måtte bruke lunchen på lekebutikken, og da fant jeg ut at det er like lurt å ha et lite lager å ta av. Bruker det ikke nødvendigvis hver gang, men de gangene vi trenger noe litt fort.

Vi pleier vel endre opp med en gave til rundt hundrelappen.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 12:03   #36
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke noe stort lager, men det hender jeg kjøper noe hvis jeg kommer over tilbud. Ofte har vi et par ting liggende. Om det passer personen, så gir vi det.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 12:31   #37
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det forresten så forskjellig hva ungene ønsker seg og passer til hos dere? Her er det de samme ønskene det går i hos alle egentlig. Ikke noe problem å ha gavelager, det er så godt som alltid noe som passer i den posen.

Gammel 27-02-10, 12:56   #38
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. Iben vil ofte kjøpe ting til vennene sine som ikke passer i det hele tatt. Plastdrit og ting hun egentlig ønsker seg selv. Det er ikke ofte hun får viljen sin i butikken, men hun får alltid valget mellom noen få ting, så på en måte velger hun selv. Dessuten ønsker jo ofte ungene seg ting som er in og det er rett og slett ikke alt sånt jeg ønsker å kjøpe. Blir mye lego, bøker, aktivitetsting og sånt.

Gammel 27-02-10, 13:00   #39
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke noe lager, men kjøper til hvert bursdagsbarn, og Poden har alltid pleid å være med på det. Jeg spør ofte om hva barnet ønsker seg når jeg takker ja til invitasjon. (Det er ikke ofte det er bursdager, og vi bor sentralt og Poden går på skolen i byen, så det er ikke noe vanskelig å komme seg innom en lekebutikk eller bokhandel).

Gammel 27-02-10, 13:12   #40
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turte, her.

Jeg bor i Gokk, så her ligger det et lite lager.

Prisen varierer fra 80-130.

Samme her Gutta i klassen til poden og jentene i barnehagen til dattera liker ofte det samme, så vi har et lager med Lego, Bakugan, Petshop-greier, Barbie, prinsessestasj ol.

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.