|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnIngen lager her heller. Det er ikkje eg organisert nok til.
|
|
|
|
#22 |
|
Etylbarbital
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnHos oss er det begrenset antall bursdager og foreløpig har også vi foreldre et nært forhold til bursdagsbarna, så her har alle stor glede av å kjøpe en personlig presang. (Vi ligger på ca. 100.) På sikt så er kanskje ikke gavelager så dumt, men så lenge det er gøy å kjøpe personlige presanger så er det ikke aktuelt.
|
|
|
#23 |
|
maler
|
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnI øyeblikket består mitt gavelager av ca 10 bøker og 5-6 lydbøker. Gikk tom for lego for et par uker siden. Vi gir ofte bøker da.
|
|
|
#24 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnJeg hadde lager da de gikk i barnehagen, men nå når de er begynt på skolen, så vil de gjerne velge selv. Og det forstår jeg, så lageret blir stort sett brukt til fødselsdagspresanger til venner. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? Barn.Gaver kjøpes individuelt. Jeg kjøpte sånt før, men opplevde frustrasjon fra mine små som sa "neeeei, hun ønsker seg ikke hello kitty! ÅÅåå" osv.
|
|
|
#26 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnKjøper inn for hver gang blir bedt i bursdag, er så forskjellig hva de ønsker seg og hva de interreserer seg for så her hadde det ikke gått å hatt et lager.
|
|
|
|
#27 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnJeg har det noen ganger. Synes forsåvidt det er fint å ha et lite lager. Noen ganger passer det vi har på lager å gi bort, andre ganger ikke. Men iblant har vi det litt travelt, og da er det jo veldig kjekt. Ellers kjenner jeg meg godt igjen i Teofelias beskrivelse av handlesituasjonen, så jeg handler gjerne uten barn...
|
|
|
#28 |
|
Etylbarbital
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnJeg kan legge til at vi bor 7 minutter fra nærmeste leketøysbutikk (1,5 minutt fra bhg), så det er virkelig nix pes å kjøpe personlige presanger.
|
|
|
#29 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnJeg har stort sett kjøpt for hver gang, men av og til har det blitt rimelig stress-shopping for å si det mildt.
|
|
|
#30 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnHer ha vi ikke noe lager, vi har tid til og kjøpe gaven sammen med det barnet som skal i bursdagbesøk. Hvor mye vi kjøper for variere litt, men vi ligger nok på en 100-150 kr. Til nabobarn og venners barn kjøper vi mer, fordi vi har ett "nærere" forhold.
|
|
|
#31 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? Barn
Jeg synes vel 50 lappen er et veldig lavt tak, men når foreldremøtet vedtar det, vil jeg ikke sabotere. I og med at skolen legger opp til fellesbursdager så blir det veldig mange bursdager, og jeg forstår at noen vil begrense gavene om det er snakk om 30 bursdager i løpet av året forstår jeg at 4500 per barn i bursdagsgaver per år blir drøyt. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnHar et lager. Der er det gaver med verdi fra 30-200 kr, og så velger vi derfra. Eller går i butikken, alt ettersom
|
|
|
#33 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnHar som regel ett og annet på lur å kan pakke inn , hvis det da ikke er til en spesiell anledning eller bursdagsbarnet ønsker seg noe spesiellt. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Bedreviter
|
Jeg synes det er helt greit å ikke pålegge noen å bruke mer penger enn de har råd til på bursdagsgaver, men samtidig synes jeg ikke noe om å tvinge folk til å bruke mer tid enn de har til rådighet heller. Vi bor langt fra nærmeste fornuftige lekebutikk, og det er uaktuelt å reise dit hver gang Frøkna skal i bursdag. (Det blir gjerne 20–25 selskaper i året.) Faktisk så er det uaktuelt å reise dit så ofte som hver måned også. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er også enig i det. Men i fjor høst var det bursdager "hele tiden" og det ble rett og slett ikke tid til å dra på "kjøpe brusdagsgave-ekspedisjon" hver gang. Det ende opp med at jeg måtte bruke lunchen på lekebutikken, og da fant jeg ut at det er like lurt å ha et lite lager å ta av. Bruker det ikke nødvendigvis hver gang, men de gangene vi trenger noe litt fort. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Originala
|
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnHar ikke noe stort lager, men det hender jeg kjøper noe hvis jeg kommer over tilbud. Ofte har vi et par ting liggende. Om det passer personen, så gir vi det. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
maler
|
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnEr det forresten så forskjellig hva ungene ønsker seg og passer til hos dere? Her er det de samme ønskene det går i hos alle egentlig. Ikke noe problem å ha gavelager, det er så godt som alltid noe som passer i den posen.
|
|
|
#38 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnTja. Iben vil ofte kjøpe ting til vennene sine som ikke passer i det hele tatt. Plastdrit og ting hun egentlig ønsker seg selv. Det er ikke ofte hun får viljen sin i butikken, men hun får alltid valget mellom noen få ting, så på en måte velger hun selv. Dessuten ønsker jo ofte ungene seg ting som er in og det er rett og slett ikke alt sånt jeg ønsker å kjøpe. Blir mye lego, bøker, aktivitetsting og sånt.
|
|
|
#39 |
|
flisespikker
|
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnVi har ikke noe lager, men kjøper til hvert bursdagsbarn, og Poden har alltid pleid å være med på det. Jeg spør ofte om hva barnet ønsker seg når jeg takker ja til invitasjon. (Det er ikke så ofte det er bursdager, og vi bor sentralt og Poden går på skolen i byen, så det er ikke noe vanskelig å komme seg innom en lekebutikk eller bokhandel).
|
|
|
#40 |
|
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her |
|
|