|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: aC gjør charter igjen
Dette er som jeg skulle skrevet det selv! Likte virkelig ikke Egypt! Følte meg nærmest fanget inne på hotellområdet fordi man var totalt anhengig av å ta taxi noe sted for å se noe litt annet. Gikk liksom ikke an å bare gå ut og spasere rundt. Men, om man synes det er helt okei å bare være inne på hotellet og ligge rundt basseng/strand, så er det vel ok. Av Kanariøyene synes jeg det er finest på Tenerife. Liker steder der man bare kan gå langs en strandpromenade til neste sted og kikke litt rundt, selv om det bare er 99% turister der. Av forslagene her, virker Florida spennende. Der har man jo nesten alt. Sol, strand, Disneyworld, shopping osv...
|
|
|
|
#163 |
|
Peppy!
|
Miami er en enormt diger storby, så jeg synes ikke man finner så veldig typisk charterfeeling der. (Og eyh! Har du ikke sett Dexter?) Det blir som å dra på storbytur som ligger ved sjøen. Som Barcelona. Eller Los Angeles. |
|
|
|
|
|
#164 |
|
Guardian of the galaxy
|
|
|
|
#166 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: aC gjør charter igjenTsktsk, aC, det er det da ikke du som bestemmer. Det er globetrotterne. Følg med litt, da.
|
|
|
#167 |
|
Introvert textrovert
|
Nintendo DS.
|
|
|
#168 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor gamle er barna dine?
|
|
|
#169 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#171 |
|
Passiv
|
Sv: aC gjør charter igjenMen altså - sånn for ordens skyld. Jeg er jo ikke fan av Syden TM. Men i sommer var jeg jo to uker i Bulgaria. Det var faktisk veldig ok. Eneste som ikke var ok var snarturen inn til Albena - der var det skrekkelig. Og musikken på hotellet på kveldene - hver jævla kveld. Hotellet prøvde så godt det bare kunne å ha underholdning som om det skulle vært i Albena nemlig. Men ellers var det knallbra hele greia. Nydelig mat, innmari billig, blide folk, avslappet stemning, fin strand, lege med møkkete t-skjorte som presenterte prislista for sprøyter før han sjekket om jeg trengte sprøyte, og en utrolig pen liten by å rusle rundt og titte i. Med små kattunger her og der. Og den store skinnmagre katten ved hotellporten som ikke var så skinnmager mer da vi dro etter to uker på smilefjes sin redningsdiett for magre sydenkatter. |
|
|
|
#172 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Det beste med Giza er utsikten fra Pizza Hut.
|
|
|
#173 |
|
|
OK, ikke det BESTE da. Det ER kult å se rundtomkring på et av verdens 7. underverker og sånt.
|
|
|
#174 |
|
Passiv
|
Utsikten er mer trist for Sfinxen ja. Som ligger og titter betuthet inn på Pizza Hut. |
|
|
|
#175 |
|
|
Ja den utsikten er ikke så imponerende.
|
|
|
#176 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: aC gjør charter igjenVi skal til Egypt i mars, har aldri vært der før men flere vi kjenner med små barn har vært der og var fornøyd med oppholdet. Snakket med min søster ang Gran canaria siden vi vurderte det først, men hun anbefalte det ikke før i april/mai mnd. Hun har bodd der i 9 år kom tilbake i sommer som var så jeg velger og stole på henne att hun hvet litt hva hun snakker om. Vi kunne være veldig heldig før men også veldig uheldig. |
|
|
|
|
|
#177 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig med deg, men gjennomsnittet av de bereiste 49% har som regel ikke vært på Gran Canaria, eller alternativ 2, de HAR vært på Gran Canaria og referer kun til møljesoling, bamseklubber, grisefester, kelnere som snakker svensk og serverer köttbullar som om det KUN er det der, og fordi de ikke gadd å bevege seg litt rundt. Det synes jeg er en urettferdig sammenligning, selv om Gran Canaria også er et turist-ghetto på de riktig ille stedene der nede.
Det kommer ALDRI inn på listen min, og jeg synes bade-Egypt er verre enn verste Playa del Inglès. Men hotellene er fine.... :leter etter noe positivt:
Jeg ville heller reist tilbake til et av de stedene jeg virkelig liker i Europa enn å dra til Egypt.
Nei. Florida er ferie for individualisten. Charter-begrepet er dessuten misbrukt veldig ettersom det er en betegnelse for en reise som inkluderer fly+hotell+hjelp fra turoperatør på reisemålet, dersom man skulle trenge det, for en bestemt periode hvor man ikke fritt kan velge avreise- eller hjemreisedato. Det finnes tre store charter-operatører i Norge: Ving, Star Tour og Apollo. Alle disse tre har sine egne charter-flyselskap: Thomas Cook Airlines, TUI Nordic og Novair.
Det med Ari Behn og Trond Giske var kødd aC!
|
|
|
#178 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: aC gjør charter igjenSer frem til 4 dager med dette i midten av februar (Kilde: youtube.com)
|
|
|
#180 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: aC gjør charter igjenMen jeg har som sagt vært der, Elin, to ganger. Og har reist rundt, og har bodd i hovedstaden. Jeg synes fremdeles ikke det er verdt et gjenbesøk. Det er ikke bare grusomt over alt, men kanskje 80 % grusomt og 20 % helt OK, men fremdeles dårligere enn minst 200 lett tilgjengelige reisemål. Jeg ser poenget med at det kan være OK varmt i februar, men that's it.
|
![]() |
|
|