Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

aC gjør charter igjen

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-10, 23:00   #161
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Sv: aC gjør charter igjen

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nei, jeg anbefaler ikke bade- Egypt som turist-destinasjon dersom man ikke er opptatt av dykking/snorkling. Rævva dårlig er det ikke, men mye dårligere enn tilsvarende badedestinasjoner i "Syden". Det er et ghetto av kjønnsløse svære hotellkomplekser i reneste Florida eller Las Vegas-stil og størrelse ,bare at det mangler noe rundt... ingen sjarm, ingen kultur, ingen koselige steder å rusle rundt og kikke, stoppe opp for å kose seg med litt lokal mat, ingen turopplevelser annet enn de som er ute på bade/dykke-båter.

Men ja, Egypt er blitt populært. Man får mye og bra hotell for lite penger, og det trekker til seg turister selvsagt....også temperaturen da, den er bra

Dette er som jeg skulle skrevet det selv! Likte virkelig ikke Egypt! Følte meg nærmest fanget inne på hotellområdet fordi man var totalt anhengig av å ta taxi noe sted for å se noe litt annet. Gikk liksom ikke an å bare gå ut og spasere rundt. Men, om man synes det er helt okei å bare være inne på hotellet og ligge rundt basseng/strand, så er det vel ok. Av Kanariøyene synes jeg det er finest på Tenerife. Liker steder der man bare kan gå langs en strandpromenade til neste sted og kikke litt rundt, selv om det bare er 99% turister der. Av forslagene her, virker Florida spennende. Der har man jo nesten alt. Sol, strand, Disneyworld, shopping osv...

Gammel 28-01-10, 23:00   #162
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elin, jeg tror ikke du vet hvem som er kultureliten. Men det fniser vi selvfølgelig stilltiende av.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 23:10   #163
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Blir ikke Miami/Florida også litt charter? Bare lenger flytur.

Miami er en enormt diger storby, så jeg synes ikke man finner så veldig typisk charterfeeling der. (Og eyh! Har du ikke sett Dexter?) Det blir som å dra på storbytur som ligger ved sjøen. Som Barcelona. Eller Los Angeles.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 23:13   #164
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

så bussen kom ikke frem pga. ras og de måtte overnatte i en beduinleir ute i ørkenen. Ikke veldig mange kom fornøyde tilbake, men sikkert en opplevelse da og få ødelagt 2 dager av 1 ukes ferie med og bare sitte på buss uten og oppleve Kairo.

Dette hadde mest sannsynlig gått inn i dagboken min som den beste ferieopplevelsen i verden.

Jeg har nettopp kommet hjem fra Hughada. (ikke sånn all inclusive) 1 uke ved bassenget, og bittelitt utenfor hotellet. Vi så palmer, vi så en kamel, vi så på et show med magedansere, fakirer og noe annet som sikkert skulle være flott dans (), og fikk utallige retter fra det egytiske kjøkken

Det var akkurat så mye egyptvibber Poden klarte å ta til seg. Han hadde ikke taklet så mye mer. Fantastisk ferie var det. Selv om jeg verken menget meg med beduiner, fikk snakket med lokale helter, eller tok bilder av en pyramide. Jeg har sett andres bilder av pyramide da, og jeg tenker at mitt bilde sikkert ikke hadde blitt så veldig annerledes.

Ingen ble matforgiftet

Gammel 28-01-10, 23:15   #165
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå går jeg da selvfølgelig ut i fra at dere skjønner at jeg kødder når jeg definerer meg som kulturelite.

Gammel 28-01-10, 23:26   #166
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tsktsk, aC, det er det da ikke du som bestemmer. Det er globetrotterne. Følg med litt, da.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 23:27   #167
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Shopping. Men, altså, det er jo der jeg begynner å tenke stress, å være alene med kidsa en uke er kult, å være stuck på et fly med de alene i mange timer - not so cool. Er jeg vanskelig nå?

Nintendo DS.
Men jeg hadde ikke reist alene med mine to enda. Ikke pga flyet for der kan de ikke stikke så langt, men pga stresset på flyplassen med bussen, få inn bagasje og det der.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 15:19   #168
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Hah. Barna vil at deres mor skal ta de med på badeferie. Jeg innser at de har et poeng, det er på tide at de får bli med utenlands de også.

Når: Før sommeren. Osloskoleferietid. Hjelpes.
Hvor: Lord knows. Her snakker vi alenemor på tur med barn i pøbelalderen, som attpåtil er store nok til å klare å stikke av i raskt tempo. Lettvint er antageligvis poenget.

Hjelp?

Hvor gamle er barna dine?

Jeg skal også alene til syden med barna mine som er 5, 7 og 10 år, men i mai. Jeg har helt bevisst valgt en resort med all inclusive og klubber de kan gjøre aktiviteter på, for å sikre at jeg får litt alene-tid innimellom. Jeg hadde nok ikke orket at jeg skulle aktivisere de to minste hele tiden. De er heller ikke så glad i soling og bading i timesvis som eldstejenta er.

Flyturen går helt sikkert fint, bare de har Nintendo o.l å drive med.

Gammel 30-01-10, 00:47   #169
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå går jeg da selvfølgelig ut i fra at dere skjønner at jeg kødder når jeg definerer meg som kulturelite.

Så då LAUG DU når du svarte meg litt lenger oppe? :sart sjel:

Gammel 30-01-10, 00:49   #170
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Så då LAUG DU når du svarte meg litt lenger oppe? :sart sjel:

Neida. Eller joda. Men altså. Øh. Det er kulturelitens skyld at jeg jobber om sommeren.

Gammel 30-01-10, 10:35   #171
Slettet bruker
Passiv

Standard

Men altså - sånn for ordens skyld. Jeg er jo ikke fan av Syden TM. Men i sommer var jeg jo to uker i Bulgaria. Det var faktisk veldig ok. Eneste som ikke var ok var snarturen inn til Albena - der var det skrekkelig. Og musikken på hotellet på kveldene - hver jævla kveld. Hotellet prøvde så godt det bare kunne å ha underholdning som om det skulle vært i Albena nemlig. Men ellers var det knallbra hele greia. Nydelig mat, innmari billig, blide folk, avslappet stemning, fin strand, lege med møkkete t-skjorte som presenterte prislista for sprøyter før han sjekket om jeg trengte sprøyte, og en utrolig pen liten by å rusle rundt og titte i. Med små kattunger her og der. Og den store skinnmagre katten ved hotellporten som ikke var så skinnmager mer da vi dro etter to uker på smilefjes sin redningsdiett for magre sydenkatter.

Det var faktisk veldig ok. Sånn fordi det var lett å komme vekk fra Syden - det var bare å gå ut av hotellet så var man i et bestemt land og ikke i en sydenfabrikk.

Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 16:04   #172
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Fantastisk ferie var det. Selv om jeg verken menget meg med beduiner, fikk snakket med lokale helter, eller tok bilder av en pyramide. Jeg har sett andres bilder av pyramide da, og jeg tenker at mitt bilde sikkert ikke hadde blitt så veldig annerledes.

Det beste med Giza er utsikten fra Pizza Hut.

Gammel 30-01-10, 16:05   #173
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Det beste med Giza er utsikten fra Pizza Hut.

OK, ikke det BESTE da. Det ER kult å se rundtomkring på et av verdens 7. underverker og sånt.

Men det er alltså verdens kuleste Pizza Hut -utsikt, tror jeg.

Gammel 30-01-10, 16:08   #174
Slettet bruker
Passiv

Standard

OK, ikke det BESTE da. Det ER kult å se rundtomkring på et av verdens 7. underverker og sånt.

Men det er alltså verdens kuleste Pizza Hut -utsikt, tror jeg.

Utsikten er mer trist for Sfinxen ja. Som ligger og titter betuthet inn på Pizza Hut.

Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 16:12   #175
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Utsikten er mer trist for Sfinxen ja. Som ligger og titter betuthet inn på Pizza Hut.

Ja den utsikten er ikke så imponerende.

Gammel 30-01-10, 16:56   #176
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Vi skal til Egypt i mars, har aldri vært der før men flere vi kjenner med små barn har vært der og var fornøyd med oppholdet. Snakket med min søster ang Gran canaria siden vi vurderte det først, men hun anbefalte det ikke før i april/mai mnd. Hun har bodd der i 9 år kom tilbake i sommer som var så jeg velger og stole på henne att hun hvet litt hva hun snakker om. Vi kunne være veldig heldig før men også veldig uheldig.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 21:03   #177
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Men det er mange som er over gjennomsnittet bereist, Elin. Sånn ca. 49 %. Og ikke alle liker GC, uansett om de er for fin på det, kulturelite eller ikke.

Enig med deg, men gjennomsnittet av de bereiste 49% har som regel ikke vært på Gran Canaria, eller alternativ 2, de HAR vært på Gran Canaria og referer kun til møljesoling, bamseklubber, grisefester, kelnere som snakker svensk og serverer köttbullar som om det KUN er det der, og fordi de ikke gadd å bevege seg litt rundt. Det synes jeg er en urettferdig sammenligning, selv om Gran Canaria også er et turist-ghetto på de riktig ille stedene der nede.

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Men jeg gir deg rett på Charter-Egypt, altså. Det er ikke på min liste heller, før ungene er store nok til at jeg kan dykke med kjæresten min igjen.

Det kommer ALDRI inn på listen min, og jeg synes bade-Egypt er verre enn verste Playa del Inglès. Men hotellene er fine.... :leter etter noe positivt:

Jeg har vært plenty i Europa. Ikke Egypt. Ergo er Egypt mer spennende enn hvor som helst i Europa. :logiker:

...ja, og så er jeg snobb og kulturelite. :gjentar:

Jeg ville heller reist tilbake til et av de stedene jeg virkelig liker i Europa enn å dra til Egypt.

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Blir ikke Miami/Florida også litt charter? Bare lenger flytur.

Nei. Florida er ferie for individualisten. Charter-begrepet er dessuten misbrukt veldig ettersom det er en betegnelse for en reise som inkluderer fly+hotell+hjelp fra turoperatør på reisemålet, dersom man skulle trenge det, for en bestemt periode hvor man ikke fritt kan velge avreise- eller hjemreisedato. Det finnes tre store charter-operatører i Norge: Ving, Star Tour og Apollo. Alle disse tre har sine egne charter-flyselskap: Thomas Cook Airlines, TUI Nordic og Novair.

Elin, jeg tror ikke du vet hvem som er kultureliten. Men det fniser vi selvfølgelig stilltiende av.

Det med Ari Behn og Trond Giske var kødd aC! ....selv om de gutta antakeligvis liker å tro at de er "kultur-elite".

Gammel 30-01-10, 21:17   #178
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Ser frem til 4 dager med dette i midten av februar

(Kilde: youtube.com)

Gammel 30-01-10, 21:20   #179
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja den utsikten er ikke så imponerende.

Den utsikten fra Giza var ikke der i 1996 når jeg var der. Så den må være av nyere dato?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 21:23   #180
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg har som sagt vært der, Elin, to ganger. Og har reist rundt, og har bodd i hovedstaden. Jeg synes fremdeles ikke det er verdt et gjenbesøk. Det er ikke bare grusomt over alt, men kanskje 80 % grusomt og 20 % helt OK, men fremdeles dårligere enn minst 200 lett tilgjengelige reisemål. Jeg ser poenget med at det kan være OK varmt i februar, men that's it.

Så det går an å være bereist, ha vært der og FREMDELES ikke like det.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01.