|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: aC gjør charter igjen
Nei, jeg anbefaler ikke bade- Egypt som turist-destinasjon dersom man ikke er opptatt av dykking/snorkling. Rævva dårlig er det ikke, men mye dårligere enn tilsvarende badedestinasjoner i "Syden". Det er et ghetto av kjønnsløse svære hotellkomplekser i reneste Florida eller Las Vegas-stil og størrelse ,bare at det mangler noe rundt... ingen sjarm, ingen kultur, ingen koselige steder å rusle rundt og kikke, stoppe opp for å kose seg med litt lokal mat, ingen turopplevelser annet enn de som er ute på bade/dykke-båter.
|
|
|
#122 |
|
Off the map.
|
Sv: aC gjør charter igjenMen må du bade i sjøen?
|
|
|
#123 |
|
veldig bra!
|
|
|
#124 |
|
Glamorøs
|
Nja, kanskje ikke badeliv, men det kan ligge an til litt strandliv. Men du bør nok lenger sør enn Kroatia ja. Min andre chartertur i mitt liv gikk for øvrig til Benidorm (!) i vinterferien, og vi greide faktisk på mystisk vis å unngå alle de svenske og engelske barene. Vi fant dem ikke! Vi lette ikke hardt heller, og holdt oss i gamlebyen med lokalbefolkningen og kjørte på dagsturer i fjellene og til Valencia. Kult landskap, alle spaghetiwesterne er spilt inn i området, så man føler at Clintern står gjemt bak en kaktus med hatten trukket ned i ansiktet.
|
|
|
#126 |
|
Peppy!
|
Sv: aC gjør charter igjenHar du skrevet noe om budsjett? :myser: Altså, hvis du vil gi ungene bassengferie i februar så er kanskje Asia mest nærliggende? Thailand? Men da er kanskje én uke litt knapt. Jeg vet mange her inne mener Nord-Afrika er varmt nok i februar (selv om jeg ikke er overbevist |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Off the map.
|
Sv: aC gjør charter igjenJeg tror også at 'syden' er 'syden' uansett hvor du reiser. Masseturistmaskinen legger som regel sin klamme hånd over det meste i nærheten. Unntaket må vel være steder som er begrenset utbygget.
|
|
|
#129 |
|
Peppy!
|
Sv: aC gjør charter igjenOwkei. Godt budsjett åpner for å kunne ta en uke til South Beach, Miami. Det tar noen timer å fly, men det er helt overkommelig. Der har du fine strender, og jeg har et tips til hotell med et fantastisk basseng og strand vegg-i-vegg. Der kan du titte på papegøyer i palmene, dra til Everglades for å se på krokodiller og la ungene bade dagen lang. Og lære ungene om real american shopping. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Glamorøs
|
Sv: aC gjør charter igjenMen hva med å reise til typ Barcelona, Roma eller liknende, hvor det ikke er badeliv, men varmere temperaturer og mulighet for å løpe rundt med småsko, spise is og ha på vårjakke? Det er deilig det også.
|
|
|
#131 |
|
|
Sv: aC gjør charter igjenShopping. |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Glamorøs
|
Sv: aC gjør charter igjenHar du en uke med helg i begge ender? I såfall så støtter jeg forslag om USA. Fly går lett som en plett. Ene veien ser de på film hele tiden, andre veien sover de hele tiden.
|
|
|
#133 |
|
Peppy!
|
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Passiv
|
Du kan låne to stk ds med en dulljon spill på av meg bare du er så snill og drar. Dette kan de dopes med når dere er der også. |
|
|
|
#138 |
|
Det er fair å ikke like Gran Canaria. Selvsagt. Men det virker ikke spesielt gjennomtenkt eller bereist å si at Egypt er mer spennende dersom man har badeferie i Sharm el Sheikh i bakhodet, for Egypt er et charter-mekka av dimensjoner. Det er Ola og Kari, det er all -inclusive, det er 24h-hotellservice og det er reiseledere og bamseklubber al mas og det er totalt blottet for alt som heter kulturelle opplevelser og innslag.
|
|
|
#139 |
|
Florida? Thailand? Dubai? Kenya? Brasil?
|
![]() |
|
|