|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: aC gjør charter igjenFinland? |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Passiv
|
Sv: aC gjør charter igjenJeg har hatt med unger på den turen. Det gikk veldig, veldig fint. Men mine var litt større enn aC sine og vi var to voksne. Jeg ville ikke tatt dem med når de var så små som aC sine tror jeg. (Men to familier hadde barn på den dimmen og de hadde det da fint de og.) |
|
|
|
#103 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: aC gjør charter igjenJeg har vært på Gran Canaria. 2 ganger, ingen av dem frivillig. Første gang med familien, på et egentlig hyggelig nok hotell i Puerto Rico, og den eneste all-inclusiven var pappas lommebok (det var hans 50-årsdag, han tok med alle sammen). Det var reiseleder som skravlet h e l e t i d en fra flyplassen og fortalte at alt var hur bra som helst, det var menyer på svensk med bilder av rettene, det var organsiert gym i svømmebassenget hver dag klokken 10. Ingen bamseklubb, da. Men nordmenn og svensker absolutt over alt.
|
|
|
#104 |
|
Peppy!
|
Sv: aC gjør charter igjen
Ouch! Jeg synes ikke du kan heve deg over alle andre som ikke liker kanariøyene fordi du er bereist og andre er det ikke altså. Det er ikke så uvanlig at nordmenn har vært på kryss og tvers av jordkloden lenger. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: aC gjør charter igjenOgså flirer jeg, ikke bare inni meg, av globetrottere som mener at de som ikke skjønner at Kanariøyene er Det Kuleste ikke kan noe om reising.
|
|
|
#107 |
|
Passiv
|
Sv: aC gjør charter igjenVelger du Tunisia, så styr for ...noes skyld unna Sousse. Sambo og jeg var der på barnløs ferie da jeg var ganske nygravid med yngste, og jeg likte meg ikke der. Mer slitsomme selgere skal du lete lenge etter. De formelig dro i deg, og det var h e l t umulig å gå på den siden av gata der det var butikker. Og ville vi ikke se på det de hadde, var det flere som sjarmerende sa hva de mente "Fuck you, GO HOME"! Og vi var ikke ufine, så det var ikke derfor. Høflig sagt at vi ikke var interessert. |
|
|
|
#110 |
|
Off the map.
|
Sv: aC gjør charter igjenJeg er egentlig veldig prinsippiell motstander av all-inclusive hotell, jeg mener det er drepen for det lokale næringslivet. At alt skal foregå inne på et lukket område - der er jeg veldig på linje med glitter. Men som aleneferierende mamma så hadde jeg absolutt sett fordelen. Man MÅ jo ikke være der døgnet rundt av den grunn.
|
|
|
#111 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: aC gjør charter igjenJeg reiser hvor som helst barnevakter er. :ærlig: Heldigvis fikk jeg dem med meg til Brasil i stedet.
|
|
|
#112 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Marokko? |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: aC gjør charter igjenJeg er for øvrig helt enig med mkj. Vi fartet rundt i Dominikanske republikk med Sneipen da han var 4 mnd, og jeg fikk fysisk vondt av å se hvordan alle med gule plastarmbånd, skremt til fillebiter av turguidene innenfor gjerdet, knapt brukte en krone på noen utenfor. Det er temmelig usosialt. Og en veldig god grunn til i hvert fall å velge non-inclusive, hvis man lander på resortferier. Problemet er at de ofte ligger såpass langt fra ordentlige steder at det er vanskelig å stikke ut for en lunsj. Wonder why.
|
|
|
#114 |
|
Glamorøs
|
Hva med Italia eller Kroatia? Da kan du slå sammen litt byliv og strandliv for en billig penge.
|
|
|
#116 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: aC gjør charter igjenI vinterferien?
|
|
|
#118 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: aC gjør charter igjenKroatia er i alle fall ikke spesielt varmt i februar. |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Glamorøs
|
Sv: aC gjør charter igjenI tillegg til at all-inclusive er kjedelig så nevner mkj en mye viktigere grunn til å ikke velge det, det er en utrolig usolidarisk måte å feriere på. Da er man virkelig ikke interessert i landet man ferierer i.
|
|
|
#120 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: aC gjør charter igjenJeg har vært i Sør-Afrika og Bulgaria, og begge deler var fint. *Svært lite reisevant når det gjelder reiser til varmere strøk*. Vi var like bleike da vi kom hjem igjen som da vi dro. Bulgaria har noen fantastiske kirker og andre kulturminner, i tillegg til flotte skoger og spennende geologi. Nei, man trenger ikke bo i Sunny Beach. Det fins massevis av små landsbyer langs kyster med helt kurante strender og niks uteliv.
|
![]() |
|
|