Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

aC gjør charter igjen

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-10, 22:02   #101
Sundae
Bør lage seg en tittel selv

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: aC gjør charter igjen

Finland?

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 22:03   #102
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har hatt med unger på den turen. Det gikk veldig, veldig fint. Men mine var litt større enn aC sine og vi var to voksne. Jeg ville ikke tatt dem med når de var så små som aC sine tror jeg. (Men to familier hadde barn på den dimmen og de hadde det da fint de og.)

Det er ikke en humpete buss heller. Det er motorveistandard stort sett. Og bussen kjører ene veien på natta med nedfellbare seter og på tilbaketuren er det litt konkurranser, mat, film og sånn.

Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 22:03   #103
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært på Gran Canaria. 2 ganger, ingen av dem frivillig. Første gang med familien, på et egentlig hyggelig nok hotell i Puerto Rico, og den eneste all-inclusiven var pappas lommebok (det var hans 50-årsdag, han tok med alle sammen). Det var reiseleder som skravlet h e l e t i d en fra flyplassen og fortalte at alt var hur bra som helst, det var menyer på svensk med bilder av rettene, det var organsiert gym i svømmebassenget hver dag klokken 10. Ingen bamseklubb, da. Men nordmenn og svensker absolutt over alt.

Den andre gange var vi med jobben i hovedstaden, på et klassisk, erværdig hotell. Helt OK, men jeg hadde mye heller vært i Barcelona, så klart.

Jeg har for øvrig offisielt gitt opp. Jeg klarer ikke å finne en eneste chartertur i hele verden jeg har lyst på i juli. Jordan og Gambia høres i det minste morsomt ut, hvis man slipper ut gjennom gjerdet, men det går så klart ikke i sommerhalvåret. Vel, jeg prøvde.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 22:05   #104
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det vet jeg at du ikke gjør og det er heller ikke poenget. De som sutrer mest og ler råest over Kanariøyene, har sjelden eller aldri vært der, og det synes vi globetrottere som har vært overalt er ganske morsomt og det fniser vi ganske stilltiende av ...

Ouch! Jeg synes ikke du kan heve deg over alle andre som ikke liker kanariøyene fordi du er bereist og andre er det ikke altså. Det er ikke så uvanlig at nordmenn har vært på kryss og tvers av jordkloden lenger.

Jeg har vært på chartertur til Gran Canaria, og likte det ikke. Vi kjørte opp i fjellene, vi dro til Las Palmas og Puerto Rico, Maspalomas og Playa de Ingles. Vi fartet rundt omkring i to uker, og for oss var det ikke en spesielt interessant øy. Vi så jo fine ting og deilige strender - ja jøss! Men det var altså ikke et spesielt interessant reisemål for oss, og vi syntes øya var veldig preget av europeisk masseturisme. Syntes vi. Det må vel være fair det, å ikke like Gran Canaria?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 22:06   #105
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Også flirer jeg, ikke bare inni meg, av globetrottere som mener at de som ikke skjønner at Kanariøyene er Det Kuleste ikke kan noe om reising.

- No. 4 -
Gammel 28-01-10, 22:06   #106
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vurderer sterkt å finne leilighet, passende flyreise, leiebil og den pakka der i stedet for. Lurer fortsatt på hvor.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 22:07   #107
Left
Passiv

Standard

Velger du Tunisia, så styr for ...noes skyld unna Sousse. Sambo og jeg var der på barnløs ferie da jeg var ganske nygravid med yngste, og jeg likte meg ikke der. Mer slitsomme selgere skal du lete lenge etter. De formelig dro i deg, og det var h e l t umulig å gå på den siden av gata der det var butikker. Og ville vi ikke se på det de hadde, var det flere som sjarmerende sa hva de mente "Fuck you, GO HOME"! Og vi var ikke ufine, så det var ikke derfor. Høflig sagt at vi ikke var interessert.
De var klin gærne hele gjengen.

Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 22:07   #108
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg vurderer sterkt å finne leilighet, passende flyreise, leiebil og den pakka der i stedet for. Lurer fortsatt på hvor.

Roma.
Sammen med oss. Til sommeren.

Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 22:08   #109
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ferie om sommeren skjer ikke, vettu.

Gammel 28-01-10, 22:08   #110
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg er egentlig veldig prinsippiell motstander av all-inclusive hotell, jeg mener det er drepen for det lokale næringslivet. At alt skal foregå inne på et lukket område - der er jeg veldig på linje med glitter. Men som aleneferierende mamma så hadde jeg absolutt sett fordelen. Man MÅ jo ikke være der døgnet rundt av den grunn.

Jeg liker også Gran Canaria veldig godt. Jeg reiser dit i alle ferier jeg, men for all del, mange andre steder kan sikkert være vel så bra. Jeg reiser dit fordi jeg har familie som bor der og jeg bor utenfor de verste turistfellene. Det fine med kanariøyene er at det er rimelig værsikkert også på vinteren uten at du trenger å reise jorda rundt. Det har dessuten mye mer å by på enn hva man først skulle tro. Men jeg reiser dit først og fremst pga været for å være ærlig. Og at barnevaktene mine bor der.

Gammel 28-01-10, 22:10   #111
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg reiser hvor som helst barnevakter er. :ærlig: Heldigvis fikk jeg dem med meg til Brasil i stedet.

- No. 4 -
Gammel 28-01-10, 22:13   #112
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Marokko?

Jeg har slike planer selv, men jeg har ikke to små barn.

Noen nevnte Goa. For langt?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 22:14   #113
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg er for øvrig helt enig med mkj. Vi fartet rundt i Dominikanske republikk med Sneipen da han var 4 mnd, og jeg fikk fysisk vondt av å se hvordan alle med gule plastarmbånd, skremt til fillebiter av turguidene innenfor gjerdet, knapt brukte en krone på noen utenfor. Det er temmelig usosialt. Og en veldig god grunn til i hvert fall å velge non-inclusive, hvis man lander på resortferier. Problemet er at de ofte ligger såpass langt fra ordentlige steder at det er vanskelig å stikke ut for en lunsj. Wonder why.

- No. 4 -
Gammel 28-01-10, 22:14   #114
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med Italia eller Kroatia? Da kan du slå sammen litt byliv og strandliv for en billig penge.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 22:15   #115
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hva med Italia eller Kroatia? Da kan du slå sammen litt byliv og strandliv for en billig penge.

Det kan jeg, men strandliv i slutten av februar?

Gammel 28-01-10, 22:15   #116
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

I vinterferien? Det er jo det som er problemet ditt, aC. Du må ganske langt for å få varme nå.

- No. 4 -
Gammel 28-01-10, 22:15   #117
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

:beat me to it:

- No. 4 -
Gammel 28-01-10, 22:15   #118
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kroatia er i alle fall ikke spesielt varmt i februar.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 22:17   #119
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I tillegg til at all-inclusive er kjedelig så nevner mkj en mye viktigere grunn til å ikke velge det, det er en utrolig usolidarisk måte å feriere på. Da er man virkelig ikke interessert i landet man ferierer i.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 22:17   #120
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har vært i Sør-Afrika og Bulgaria, og begge deler var fint. *Svært lite reisevant når det gjelder reiser til varmere strøk*. Vi var like bleike da vi kom hjem igjen som da vi dro. Bulgaria har noen fantastiske kirker og andre kulturminner, i tillegg til flotte skoger og spennende geologi. Nei, man trenger ikke bo i Sunny Beach. Det fins massevis av små landsbyer langs kyster med helt kurante strender og niks uteliv.
Sør-Afrika er jo noe man bør vise fram til unge menn som skal vokse opp til å redde verden.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.