Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan er det i Miami i juni?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-10, 20:59   #61
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Sv: Hvordan er det i Miami i juni?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Og vi har hotell i gangacstand til Disney Downtown. Er det noe spesielt vi bør få med oss der?

Oh yes.

Denne;

Verdens beste frosne Margarita.

Og denne;

Verdens beste Sandwich.

Og så ligger det en gigantisk Disney Store der...

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 21:46   #62
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Takk for bilder, kanskje jeg kjenner igjen plassene når vi kommer dit! Drar om en liten mnd!
Vi skal bo på Windsor Hills, har leid hus der hele tiden, men vil nok reise litt rundt og. Noen som har bodt der?

Gammel 05-01-10, 22:36   #63
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Takk for bilder, kanskje jeg kjenner igjen plassene når vi kommer dit! Drar om en liten mnd!
Vi skal bo på Windsor Hills, har leid hus der hele tiden, men vil nok reise litt rundt og. Noen som har bodt der?

Det gjør du nok om dere drar til Disney Downtown.
De har forresten utrolig god pizza på Wolfgang Puck og.

Gammel 06-01-10, 06:31   #64
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

I Disneyland i L.A oppdaget vi til vår store overraskelse at det ikke ble servert eller solgt alkohol i parkene. Tipper det er sånn i Florida også?

Vi ble svært overrasket over dette. Ikke bare er det nydelig med en iskald pils i varmen når man slapper av mellom slagene, men jeg følte meg litt fornærmet som voksen også: Akkurat som om jeg ikke vet å begrense inntaket mitt når jeg har med ungene.

Takk for gode råd i denne tråden -de kommer godt med, og jeg har endelig lært meg forskjell på parkene, dvs; at det ik det hele tatt er forskjellige parker i Disneyworld.

Bare en liten ting til:

Ligger Universal Studios i nærheten av Disneyworld?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 09:05   #65
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Standard

I Disneyland i L.A oppdaget vi til vår store overraskelse at det ikke ble servert eller solgt alkohol i parkene. Tipper det er sånn i Florida også?

Vi ble svært overrasket over dette. Ikke bare er det nydelig med en iskald pils i varmen når man slapper av mellom slagene, men jeg følte meg litt fornærmet som voksen også: Akkurat som om jeg ikke vet å begrense inntaket mitt når jeg har med ungene.

Takk for gode råd i denne tråden -de kommer godt med, og jeg har endelig lært meg forskjell på parkene, dvs; at det ik det hele tatt er forskjellige parker i Disneyworld.

Bare en liten ting til:

Ligger Universal Studios i nærheten av Disneyworld?

Neida, i Disneyworld serverer de alkohol iallefall. Er ganske sikker på at de gjør det i Universal parkene og.
De har en ganske så god Margarita i Epcot og. I "Mexico"...

Universal Studios ligger ett lite stykke unna Disneyworld, men når man har leiebil så går det ganske fort å kjøre.

Gammel 06-01-10, 12:47   #66
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det vanlig med alkohol i fornøyelsesparker altså? Jeg hadde virkelig ikke brydd meg filla om jeg ikke fikk meg en øl på et tivoli jeg var med barna gitt. De serverer ikke alkohol i Magic Kingdom heller, som er den parken som likner mest på Disneyland.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 14:32   #67
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Er det vanlig med alkohol i fornøyelsesparker altså? Jeg hadde virkelig ikke brydd meg filla om jeg ikke fikk meg en øl på et tivoli jeg var med barna gitt. De serverer ikke alkohol i Magic Kingdom heller, som er den parken som likner mest på Disneyland.

Det bryr ikke meg så mye at det akkurat plager meg, det er ikke det det går i. Men å ta seg en iskald pils i varmen er deilig -med eller uten barn.

Gammel 06-01-10, 14:35   #68
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det bryr ikke meg så mye at det akkurat plager meg, det er ikke det det går i. Men å ta seg en iskald pils i varmen er deilig -med eller uten barn.

Joa, men det finnes jo tonnevis av steder å gjøre det enn i en lekepark. Det har faktisk aldri falt meg inn å ta en øl i en slik setting.

Gammel 06-01-10, 14:43   #69
Fruktflua
Sperret

Standard

Joa, men det finnes jo tonnevis av steder å gjøre det enn i en lekepark. Det har faktisk aldri falt meg inn å ta en øl i en slik setting.

Nei, det har kanskje ikke falt deg inn, men det har det altså med meg. Ellers hadde jeg jo aldri nevnt det i utgangspunktet. Jeg spurte heller forsåvidt ikke om ditt forhold til akkurat dette, glitter, men om hvorvidt det var alkoholservering i parkene. Og grunnen til at jeg spurte var bildet Labolina la ut om en Margarithas-bar i området.

Da vi var i Disneyland i LA i november i forifjor og det var varmt, svetten rant, og vi skulle sette oss etter X- antall turer med attraksjoner for å ta en matbit og noe kaldt å drikke, hente inn kreftene for en ny runde, så ble vi faktisk litt overrasket over at det ikke var mulig å få seg en kald pils.

OK, jeg tar greia med at noen kanskje ikke klarer å la være å drikke for mye med barn til stede, og det er kanskje derfor overraskelsen kom inn i bildet, for jeg klarer meget godt å moderere inntak etter setting.

Gammel 06-01-10, 14:49   #70
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ikke bli så sur da. Disneyland og Magic Kingdom er veldig barnesentrerte parker, og det forundrer meg derfor ikke at det ikke er alkoholservering akkurat der. Flere av de andre parkene rundt har temaer som også er mer interessant for voksne, slik som f.eks. Epcot senter, og der er det alkoholservering. Margaritasbaren ligger for øvrig ikke inne på Magic Kingdom, men i Downtown Disney, og i Downtown Disney i Disneyland serverer de også alkohol.

Fun Fact: Magic Kingdom Paris er visstnok den eneste Magic Kingdom-parken i verden hvor det serveres alkohol.

Sist redigert av Tallulah : 06-01-10 kl 14:54.
Gammel 06-01-10, 15:01   #71
Fruktflua
Sperret

Standard

Ikke bli så sur da. Disneyland og Magic Kingdom er veldig barnesentrerte parker, og det forundrer meg derfor ikke at det ikke er alkoholservering akkurat der. Flere av de andre parkene rundt har temaer som også er mer interessant for voksne, slik som f.eks. Epcot senter, og der er det alkoholservering. Margaritasbaren ligger for øvrig ikke inne på Magic Kingdom, men i Downtown Disney, og i Downtown Disney i Disneyland serverer de også alkohol.

Fun Fact: Magic Kingdom Paris er visstnok den eneste Magic Kingdom-parken i verden hvor det serveres alkohol.

Sur? Ærlig talt, jeg blir da ikke i nærheten av sur av bagateller som dette. Og sur på nett? Tror ikke det.

Men jeg øynet en skjult insinuasjon om at jeg er på multetur i forhold til at jeg drikker alkohol i nærheten av ungene mine (og andres) i en fornøyelsespark -og følte dermed for å ta til motmæle.

Men, ja: Vi drakk øl til maten i Disneyland Paris. Frankrike er Frankrike, og USA er USA. De har nok et ganske annerledes syn på alkohol i USA enn Frankrike.

Gammel 06-01-10, 15:08   #72
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg syns det er helt greit å drikke moderate alkohol i nærheten av ungene sine, men jeg har rett og slett ikke tenkt på det som så viktig at jeg blir forundret eller fornærmet over å ikke finne det i en (amerikansk) fornøyelsespark med et helt klart barnerettet konsept. Å ikke ha vin på en restaurant på Epcot Center hadde jeg kanskje stusset litt over, men ikke på "åh, tror de ikke jeg greier å moderere meg?!"-måten.

Jeg ville heller ikke drukket øl som tørste- eller forfriskningsdrikke midt på dagen i 30 grader pluss, men det er selvfølgelig en personlig preferanse.

Gammel 06-01-10, 15:21   #73
Fruktflua
Sperret

Standard

Jeg syns det er helt greit å drikke moderate alkohol i nærheten av ungene sine, men jeg har rett og slett ikke tenkt på det som så viktig at jeg blir forundret eller fornærmet over å ikke finne det i en (amerikansk) fornøyelsespark med et helt klart barnerettet konsept. Å ikke ha vin på en restaurant på Epcot Center hadde jeg kanskje stusset litt over, men ikke på "åh, tror de ikke jeg greier å moderere meg?!"-måten.

Jeg ville heller ikke drukket øl som tørste- eller forfriskningsdrikke midt på dagen i 30 grader pluss, men det er selvfølgelig en personlig preferanse.

Jeg har da aldri uttrykt (eller tenkt, for den saks skyld) at det er viktig for meg at det serveres (eller ei) alkohol i en fornøyelsespark. Spørsmålet dukket opp i forbindelse med Margaritha-bildet Labolina la ut. Og å bli overrasket over det er jo heller ikke ensbetydende med fornærmelse mht saken.

Nei, det er nok bare jeg som har problemer med overmakta.

Gammel 06-01-10, 15:26   #74
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Og å bli overrasket over det er jo heller ikke ensbetydende med fornærmelse mht saken.

Nei, men nå var det du selv som skrev at du ble fornærmet da.

Gammel 06-01-10, 15:44   #75
Fruktflua
Sperret

Standard

Nei, men nå var det du selv som skrev at du ble fornærmet da.

Ja, det var det faktisk. Men jeg skrev litt fornærmet, og her er det viktig å vektlegge litt.

Men essensen her er ikke at jeg har behov eller lyst til å rave rundt dritings i Magic Kingdom med ungene på slep, men snarere at jeg stilte et spørsmål ifht om det var alkoholservering der eller ei.

Gammel 06-01-10, 22:38   #76
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Vi skal også til Florida i juni/juli. Gleder oss masse men det kommer sikkert til å bli varmt. Vi har kjøpt flybilletter til Fort Lauderdale, men retur fra Orlando. Reiseprogrammet er som følger: Cruise med RCCL, 10 dager på vestkysten (Fort Myers Beach) og til slutt 10 dager i Orlando (leid hus med svømmebasseng).

Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 22:50   #77
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Vi leide et hus i Windsor Hills sist vi var i Florida (nov 2008). Vi fikk ikke prøvd så mye av fasilitetene siden huset vårt hadde eget svømmebasseng. Kjørte forbi lekeplassen siste dagen i ferien og ungene ville gjerne at vi stoppet, men det passet ikke på vei til flyplassen Beliggenheten for området var bra siden det var ca. 3min å kjøre ned til en gate med flere restauranter og butikker. Dessuten kan man fra WH kjøre en bakvei inn til Disney som er mye kortere enn hovedveien. Sparte ca 15min hver vei.

I år har vi leid et hus i Windsor Palms siden det byrået vi brukte sist ikke hadde noe ledig i Windsor Hills de dagene vi ønsket. Kunne sikkert funnet et annet hus, men de er rimelige også vet vi at vi ikke blir lurt

Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 09:15   #78
Fruktflua
Sperret

Standard

Tinkadott!

Har du lyst til å fortelle litt om turen deres?

Gammel 22-03-10, 10:05   #79
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi har hatt en fantastisk flott tur, eneste vi vil forandre på er at vi tar en uke til neste gang. Vi var der i 3,5 uke nå.
For det meste iOrlando, med dagsturer til Daytona og NASA.
Vi var i Universal sine to parker, og likte dem best. Sea World var vi på en dag (du får en gratis dag om du leverer inn billetten i luka til venstre med en gang du kommer inn i parken), og Disneys Magic Kingsom, Hollywood studio, Animal Kingdom og Epcot, og det ene badelandet til Disney.
Badelandet anbefaler jeg, og Epcot og Magic Kingdom. Hollywood studio skal vi ikke bruke penger på senere, for å si det sånn.

Var en dag i Miami, skulle gjerne hatt lengre tid der. Og så var vi ett par dager i Key West, der skulle vi gjerne hatt ei uke. Avslappende og flott sted. Overnattet på Key Largo ene veien, der var det rimeligere enn ute på Key West, men tok ca 1,5 t å kjøre til Key West.

Disney har bygd et boligområde som heter Celebration. Det er verdt en tur dit en dag med sol. Vi satt i noen trapper på torget der, og likte oss veldig godt. Fikk skikkelig Amerikastemning der!

Ha badetøy i veska alltid. Det florerer med slike vannplasser barn kan avkjøle seg i. Våre digget det!

Bare spør om det er noe spesielt du lurer på.

Gammel 22-03-10, 10:21   #80
Fruktflua
Sperret

Standard

Takk for mer info, Tinkadott.

Vi skal være der i 17 dager, og regner ikke med å få med oss halvparten av det vi burde, så derfor er jeg interessert i å få med det som er et absolutt must.
Badetøy i veska hele tiden er nok en god ide, spesielt for oss som drar i juni/juli.

Celebration har jeg hørt om. Ligger det i disney-området? Vi skal være i disney-området i 3 dager, men kommer bare til å bruke to dager til parker, for jeg har lyst til å sprade rundt i Disneytown (or whatever det heter) den første dagen vi ankommer. Tenkte å kjøpe to dagers park hopper-biletter og gå i Magic Kingdom, Epcot, og Animal Kingdom. Hollywood Studios hopper vi over.

Vi skal overnatte i Key Largo i to netter, og tenkte å bruke en hel dag i Key West. Jeg trodde det tok ca tre timer å kjøre fra Key Largo til Key West, men halvannen time høres mye bedre ut.

Hvordan var været nå? Var det veldig varmt?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:25.