Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Synd på deltakerne i Luksusfellen?
Ja, jeg synes synd på deltakerne i LF 11 5,53%
Nei, jeg synes ikke synd på deltakerne i LF 97 48,74%
Synd på noen av dem 75 37,69%
Dustepoll/har ikke sett programmet 20 10,05%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-10, 05:48   #11
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Du misforstår meg Kie, jeg mente bare at det er bedre for privatpersoner å gå konkurs enn for bedrifter. Men mange privatpersoner går konkurs fordi de bedriver en næring som går konkurs, og det kan ungås ved at man har et AS og ikke et enkeltmannsforetak. En forsikring som koster 100 000 kr, og burde være vel verd det?

Selvfølgelig har man kreditorer om man er bedrift også, og selvfølgelig burde man betale mest mulig tilbake da også, men det er veldig fint at det finnes ordninger som gjør at man kan "forsikre" seg mot at man ikke går personlig konkurs, om bedriften går i dass (at det er noen som misbruker ordningen, er en annen sak og diskusjon...), hvis ikke hadde nok terskelen for å starte for seg selv vært rimelig mye høyere?

At man ikke har en tilsvarende ordning for privat forbruk synes jeg faktisk er helt ok. Ikke fordi at jeg tror at alle som går konkurs er dumme og late og fortjener det, men fordi jeg tror at alt for mage av de som er dumme og late ville utnyttet ordningen, om man kunne ta opp så mye gjeld man ville, og så bare blitt kvitt den lett som bare det, når man ikke lengre klarte å gjøre opp for seg.

Det er jo et stykke på vei slik det har fungert her i USA, og det har jo ikke akkurat ført noe godt med seg for verdensøkonomien...

Jeg er overhode ikke med på at det å gå konkurs ses på som et skritt på veien mot suksess for bedrifter. Tvert i mot. Det finnes noen få som rir ordningen for alt det er verd, men de blir vel ikke akkurat sett på med respekt .

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:56.