Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?
Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.
Finnes det noe statistikk som underbygger at det er en større hyppighet i samlivsbrudd blant homofile par når det er barn med i bildet enn hos hereofil par?
Jeg er veldig sikker på at to kjærlige foreldre uansett hvilket kjønn disse har er til det beste for et barn.
Betyr dette at enslige kvinner som velge å så assistert befruktning er en ugrei ting?
Du tror vel ikke jeg snakker ut fra fordommer?
http://www.ssb.no/ssp/utg/200506/05/
Sitat:
Partnere skiller seg oftest
Lesbiske partnere skiller seg oftere enn homofile partnere, og personer som lever i registrerte partnerskap skiller seg oftere enn gifte. Det viser analyser av norske og svenske data
Når det gjelder spørsmålet ditt, så tror jeg at en singel dame som velger assistert befruktning (i likhet med alle som velger assistert befruktning) er mer motivert for foreldreskap enn mange andre alenemødre. Og motivasjon er en god basis for foreldreoppgaven. Jeg tror en god alenemor eller alenefar er en bedre forelder enn et dårlig par. Men jeg fastholder at det er absolutt mest behagelig å være to likestilte samarbeidende foreldre som kan hjelpe og avlaste, råde og støtte hverandre.