Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Synd på deltakerne i Luksusfellen?
Ja, jeg synes synd på deltakerne i LF 11 5,53%
Nei, jeg synes ikke synd på deltakerne i LF 97 48,74%
Synd på noen av dem 75 37,69%
Dustepoll/har ikke sett programmet 20 10,05%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-09, 23:47   #81
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg definerer det som å miste hus og hjem uten at noen hjelper deg med å finne et sted å bo. Som å miste inntekt uten at noen sørger for at du og familien får noe å spise. Å gå glipp av ferie og bil, annser ikke jeg som å gå på ræv, men vi har sikkert forskjellig definisjon av dette, ja. Vi har jo gjeldsordning i Norge, forresten, så det er faktisk mulig å rote det skikkelig til økonomisk og få slettet deler av gjelden sin. En generøs ordning, synes jeg.

Jeg kjenner at jeg sukker et lettet heldigvis til alt du nevner her. George Bush er sikkert ikke enig med meg i min lettelse, but who cares?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Hun kom på at det snart er nyttår, og benyttet anledningen til å velte seg i en drink.

Eller var det meningene du ikke kjente igjen? De er stort sett like hele året.

Jeg kjente meningene, det var utseende som fikk meg til å stusse. En drink altså? Dragen? Hm. Det nærmer seg jubelår, ja?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 23:48   #82
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har jo gjeldsordning i Norge, forresten, så det er faktisk mulig å rote det skikkelig til økonomisk og få slettet deler av gjelden sin. En generøs ordning, synes jeg.

Nå spør jeg av uvitenhet: Mener du gjeldssanering? Eller å gå personlig konkurs? Jeg trodde ikke det var så generøst som du sier.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 23:48   #83
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg definerer det som å miste hus og hjem uten at noen hjelper deg med å finne et sted å bo. Som å miste inntekt uten at noen sørger for at du og familien får noe å spise. Å gå glipp av ferie og bil, annser ikke jeg som å gå på ræv, men vi har sikkert forskjellig definisjon av dette, ja. Vi har jo gjeldsordning i Norge, forresten, så det er faktisk mulig å rote det skikkelig til økonomisk og få slettet deler av gjelden sin. En generøs ordning, synes jeg.

Ja, gjeldsordningen er generøs. Den er like generøs som den er bra for de familiene det gjelder, det gjelder jo ikke først og fremst folk med forbrukslån, men like mye mennesker som har satset på et firma som ikke gikk. Men det er vel ikke alle som har mulighet til å få en slik gjeldsordning, det kommer vel litt an på hva du faktisk i teorien kan ha muligheten til å betjene.

Jeg vil dog påstå at å havne i en situasjon med unger hvor man hver dag må snu på krona, ute av stand til å gi dem noe av det kameratene har og uten utsikter til at dette bedrer seg hverken på kort eller lang sikt er ille nok. Selv om man har mat og tak over hodet.

Gammel 29-12-09, 23:49   #84
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Det er selvsagt mulig. En enda større mulighet er at partneren later til å diskutere økonomi og spiller med åpne kort, men likevel holder en hel del skjult. Det har jeg venninner som har opplevd, og vi snakker ikke småpenger her.

Det hadde vært skilsmissegrunn her i huset. Både fordi jeg ikke hadde hatt noen interesse av å slite med en gjeld jeg ikke hadde vært med på å opparbeide, men mest av alt fordi jeg ikke ville hatt noen interesse av å være gift med en uærlig dust.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 23:50   #85
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg kjente meningene, det var utseende som fikk meg til å stusse. En drink altså? Dragen? Hm. Det nærmer seg jubelår, ja?

Det går sikkert fort over - nyttårsfesten pleier ikke være spesielt lang i Drageheimen.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 23:51   #86
nilsen77
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2009
nilsen77 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Er vel synd på noen få av dem?

nilsen77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 23:52   #87
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hadde vært skilsmissegrunn her i huset. Både fordi jeg ikke hadde hatt noen interesse av å slite med en gjeld jeg ikke hadde vært med på å opparbeide, men mest av alt fordi jeg ikke ville hatt noen interesse av å være gift med en uærlig dust.

Det kan jeg være ening i, men det vil likevel ikke si at problemene er over for den uskyldige parten. Felles hus, ja alt banken kan få tak i når slikt skjer er et sant mareritt å komme seg ut av. Starte på ny frisk, med gjeld, uten å eie så mye som en sokk er ikke like greit.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 23:57   #88
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Nå spør jeg av uvitenhet: Mener du gjeldssanering? Eller å gå personlig konkurs? Jeg trodde ikke det var så generøst som du sier.

Jeg tror jeg mener gjeldssanering. :egentlig ikke såååå inne på dette: Og jeg synes det er generøst når staten staten fikser den delen av gjelda du ikke klarer å betale selv etter X antall år. (Det er slik det fungerer, ikke sant?) Klart man ikke kan leve i sus og dus på gjeldssanering, men det skulle vel egentlig bare mangle?

Gammel 29-12-09, 23:58   #89
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er søren ikke sikker på om jeg hadde gjort det for mine barn, men så er jeg også 99 % sikker på at mine barn aldri kommer opp i akkurat den problemstillingen.

Det må være godt å vite. Du vet helt sikkert at de ikke blir narkomane også, eller? Alkoholikere?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 00:01   #90
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Det må være godt å vite. Du vet helt sikkert at de ikke blir narkomane også, eller? Alkoholikere?

Narkomane? Det tviler jeg på. Alkoholikere? :gjemmer rødvinsglasset:

Nei, det er vel best å ikke fjase med en så alvorlig sak, men jeg er sikker på at mine barn kommer til å ta ansvar for seg selv, ja.

Gammel 30-12-09, 00:04   #91
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er vel best å ikke fjase med en så alvorlig sak, men jeg er sikker på at mine barn kommer til å ta ansvar for seg selv, ja.

Det må være både godt og betryggende å vite. Deler du fasiten med oss andre?

Gammel 30-12-09, 00:31   #92
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg mener gjeldssanering. :egentlig ikke såååå inne på dette: Og jeg synes det er generøst når staten staten fikser den delen av gjelda du ikke klarer å betale selv etter X antall år. (Det er slik det fungerer, ikke sant?) Klart man ikke kan leve i sus og dus på gjeldssanering, men det skulle vel egentlig bare mangle?

Hold på den tanken, du.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 00:35   #93
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er faktisk blodslit å gå ned 5 kg. :erfaren:

Mhm.

Gammel 30-12-09, 00:37   #94
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Mhm.

Msn/sms-språk?

Gammel 30-12-09, 00:50   #95
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan tror du det vil stå til i forhold til dømmesyken, da? Er de unntatt den også, tror du?

Forøvrig synes jeg det er merkelig at du prater om å "ta ansvar for seg selv" all den tid vi faktisk prater om folk som gjør akkurat det. De har kanskje gjort noe dumt, men folk som gjør nødvendige grep for å rydde opp igjen tar da i aller høyeste grad ansvar for seg selv og den situasjonen de har skapt?

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 01:48   #96
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Det må være både godt og betryggende å vite. Deler du fasiten med oss andre?

Tja, jeg kan vel alltids gi deg et seriøst svar selv om du er spydig: Vi gir dem ansvar i små doser allerede nå, og curler aldri. Jeg skrev uansett bare 99 % sikker. Mener du altså at det er 50/50 om dine barn ender opp på Plata eller i Luksusfellen?

Sitat:

Hvordan tror du det vil stå til i forhold til dømmesyken, da? Er de unntatt den også, tror du?

Her skjønner jeg ikke helt hva du mener. Oppfatter du meg som dømmende, altså? Vel, de kan gjerne dømme litt sånn stille for seg selv i sofakroken (helst ikke, selvfølgelig) så lenge jeg slipper å se dem i Luksusfellen anno 2025.

Sitat:

Forøvrig synes jeg det er merkelig at du prater om å "ta ansvar for seg selv" all den tid vi faktisk prater om folk som gjør akkurat det. De har kanskje gjort noe dumt, men folk som gjør nødvendige grep for å rydde opp igjen tar da i aller høyeste grad ansvar for seg selv og den situasjonen de har skapt?

Tja, være 40 år, melde seg på et tvilsomt TV-program, nekte å selge noe som helst av verdi for å komme ut av uføret, men heller spørre mamma om hjelp. Det oser ikke akkurat ansvarsfølelse, synes jeg da.

Gammel 30-12-09, 08:19   #97
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns ikke synd på de, men jeg blir ofte misunnelig på inntektene de har.

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg syns dessuten at de bør komme tilbake til deltagerne etter seks eller 12 måneder.

En måned klarer selv jeg å skjerpe meg, uansett hva det skal være. Det må være viktigere å følge opp på litt sikt hvis det skal ha noe for seg.

Enig. Det er pinlig å se på all rosen de får fordi de har klart å betale regningene i en mnd.

men så er jeg også 99 % sikker på at mine barn aldri kommer opp i akkurat den problemstillingen.

Tja, jeg kan vel alltids gi deg et seriøst svar selv om du er spydig: Vi gir dem ansvar i små doser allerede nå, og curler aldri. Jeg skrev uansett bare 99 % sikker. Mener du altså at det er 50/50 om dine barn ender opp på Plata eller i Luksusfellen?

Du er jo helt på bærtur rine. Det er flaut å lese det du skriver. Du kan aldri vite hvordan ungene dine blir. De kan bli narkomane, alkoholikere, gjeldsslaver, modeller, leger, millionærer eller kanskje en lege og narkoman. Det vet du ikke og at du gir de ansvar nå betyr da ikke at de ikke kan bli narkomane. Tror du virkelig at alle narkomane har foreldre som gjør alt for ungene, at de aldri har fått ansvar hjemme?

Gammel 30-12-09, 08:48   #98
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Er det stort mer enn 1% av norges befolkning som er narkomane, alkoholikere eller med på luksusfellen?

Gammel 30-12-09, 10:10   #99
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Selvsagt synes jeg ikke synd på dem. Jeg synes tvert i mot de er utrolig heldige som får så god og profesjonell hjelp til å fikse opp i det selvvalgte økonomiske rotet sitt.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 10:19   #100
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

det kommer litt ann på. noen av dem er jo stokk dumme og jeg syns slett ikke synd på dem... men husker spesielt et tilfelle med en alenemamma fra kr.sand som jeg syns veldig synd på. kjente meg mye igjen i henne.. Glad for henne at hun fikk hjelp. Har også sett endel andre eksempler på folk jeg er glad for at får hjelp og som jeg får litt godhetsfølelse for.. Det er ikke alle som blir oppdratt og opplært til å ha gode økonomiske vaner.. men de fleste syns jeg ikke synd på nei.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:16.