|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Synd på deltakerne i Luksusfellen? | |||
Ja, jeg synes synd på deltakerne i LF |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 5,53% |
Nei, jeg synes ikke synd på deltakerne i LF |
97 | 48,74% |
Synd på noen av dem |
75 | 37,69% |
Dustepoll/har ikke sett programmet |
20 | 10,05% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?
Jeg kjenner at jeg sukker et lettet heldigvis til alt du nevner her. George Bush er sikkert ikke enig med meg i min lettelse, but who cares?
Jeg kjente meningene, det var utseende som fikk meg til å stusse. En drink altså? Dragen? Hm. Det nærmer seg jubelår, ja? |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
En som trener
|
Nå spør jeg av uvitenhet: Mener du gjeldssanering? Eller å gå personlig konkurs? Jeg trodde ikke det var så generøst som du sier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
maler
|
![]() |
#84 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det hadde vært skilsmissegrunn her i huset. Både fordi jeg ikke hadde hatt noen interesse av å slite med en gjeld jeg ikke hadde vært med på å opparbeide, men mest av alt fordi jeg ikke ville hatt noen interesse av å være gift med en uærlig dust. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
VeloppDragen
|
Det går sikkert fort over - nyttårsfesten pleier ikke være spesielt lang i Drageheimen.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2009
![]() |
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Er vel synd på noen få av dem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Det kan jeg være ening i, men det vil likevel ikke si at problemene er over for den uskyldige parten. Felles hus, ja alt banken kan få tak i når slikt skjer er et sant mareritt å komme seg ut av. Starte på ny frisk, med gjeld, uten å eie så mye som en sokk er ikke like greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Halloen!
Jeg tror jeg mener gjeldssanering. :egentlig ikke såååå inne på dette: Og jeg synes det er generøst når staten staten fikser den delen av gjelda du ikke klarer å betale selv etter X antall år. (Det er slik det fungerer, ikke sant?) Klart man ikke kan leve i sus og dus på gjeldssanering, men det skulle vel egentlig bare mangle? |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
En som trener
|
Det må være godt å vite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Halloen!
Narkomane? Det tviler jeg på. Alkoholikere? :gjemmer rødvinsglasset: |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
© All rights reserved
|
Det må være både godt og betryggende å vite. Deler du fasiten med oss andre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
weird
Hold på den tanken, du.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
By the Sea
|
Mhm.
![]() |
#95 |
weird
Hvordan tror du det vil stå til i forhold til dømmesyken, da? Er de unntatt den også, tror du?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Halloen!
Tja, jeg kan vel alltids gi deg et seriøst svar selv om du er spydig: Vi gir dem ansvar i små doser allerede nå, og curler aldri. Jeg skrev uansett bare 99 % sikker.
Her skjønner jeg ikke helt hva du mener. Oppfatter du meg som dømmende, altså? Vel, de kan gjerne dømme litt sånn stille for seg selv i sofakroken (helst ikke, selvfølgelig) så lenge jeg slipper å se dem i Luksusfellen anno 2025.
Tja, være 40 år, melde seg på et tvilsomt TV-program, nekte å selge noe som helst av verdi for å komme ut av uføret, men heller spørre mamma om hjelp. Det oser ikke akkurat ansvarsfølelse, synes jeg da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Jeg syns ikke synd på de, men jeg blir ofte misunnelig på inntektene de har.
Enig. Det er pinlig å se på all rosen de får fordi de har klart å betale regningene i en mnd.
Du er jo helt på bærtur rine. Det er flaut å lese det du skriver. Du kan aldri vite hvordan ungene dine blir. De kan bli narkomane, alkoholikere, gjeldsslaver, modeller, leger, millionærer eller kanskje en lege og narkoman. Det vet du ikke og at du gir de ansvar nå betyr da ikke at de ikke kan bli narkomane. Tror du virkelig at alle narkomane har foreldre som gjør alt for ungene, at de aldri har fått ansvar hjemme?
![]() |
#99 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Selvsagt synes jeg ikke synd på dem. Jeg synes tvert i mot de er utrolig heldige som får så god og profesjonell hjelp til å fikse opp i det selvvalgte økonomiske rotet sitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?det kommer litt ann på. noen av dem er jo stokk dumme og jeg syns slett ikke synd på dem... men husker spesielt et tilfelle med en alenemamma fra kr.sand som jeg syns veldig synd på. kjente meg mye igjen i henne.. Glad for henne at hun fikk hjelp. Har også sett endel andre eksempler på folk jeg er glad for at får hjelp og som jeg får litt godhetsfølelse for.. Det er ikke alle som blir oppdratt og opplært til å ha gode økonomiske vaner.. men de fleste syns jeg ikke synd på nei.
![]() |
|
|