|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Synd på deltakerne i Luksusfellen? | |||
Ja, jeg synes synd på deltakerne i LF |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 5,53% |
Nei, jeg synes ikke synd på deltakerne i LF |
97 | 48,74% |
Synd på noen av dem |
75 | 37,69% |
Dustepoll/har ikke sett programmet |
20 | 10,05% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
By the Sea
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?
Joda - det finnes mange av dem, dessverre.
![]() |
#63 |
VeloppDragen
|
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
maler
|
Klart det gjør. Og det finnes relativt normalt utrusta folk som gjør dumme valg, som gjør gjentatte dumme valg og som kan trenge litt grundig opplæring for å slutte å gjøre dumme valg. Og at man ikke helt skjønner hele rekkevidden av det man driver med.
![]() |
#65 |
Borte
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Lett tilgjengelige kredittlån gjør det jo komplett umulig å være god gammeldags uøkonomisk uten å havne totalt i gjeldsgjørma.
![]() |
#66 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det virker jo som om akkurat den muligheten blir sett på som den aller minst sannsynlige.
Tja, jeg kan til nød strekke meg til å synes synd på dem fordi de er så dårlig utrustet i toppetasjen |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Kasia: |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
© All rights reserved
|
Det er faktisk blodslit å gå ned 5 kg. :erfaren:
Så det er sosialdemokratiet sin feil? |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Halloen!
Nå får Polyanna svare for seg selv, men jeg tror jeg skjønner litt av hva hun mener. Det er rett og slett klin umulig å gå skikkelig på ræv i Norge, selv om man går inn for det. Noen kommer alltid og ordner opp. Jeg synes jo i og for seg det er en Bra Ting, men tror nok tankegangen om at "alt ordner seg til slutt" sitter dypt hos de fleste nordmenn. (Iallfall vår generasjon.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
maler
|
Definer skikkelig på ræv. Det er fullt mulig å havne såpass ute å kjøre at du kan se langt etter ting andre ser på som normale. Som bolig og normalt grei økonomi. Man kan til og med gifte seg inn i et sånt uføre uten å være klar over det. Har jeg hørt.
![]() |
#71 |
© All rights reserved
|
Min erfaring tilsier at det er null problem å gå på ræv i dette landet. Prøv å skylde overforbruket på psykisk sykdom, og se hvor god hjelp en får. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Yes, we can!!
|
![]() |
#73 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Men kan man gifte seg med noen uten å diskutere økonomi med dem? Er det mulig å fortsette å være gift med noen uten å diskutere økonomi med dem?
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
maler
|
Det er mulig å gifte seg med noen uten å stille det magiske spørsmålet "Har du uante mengder forbruksgjeld" ja. Det hender slike opplysninger ikke kommer av seg selv hvis partneren har det med å fortrenge litt. Og det er ikke alle par som er like glade i å diskutere familieøkonomi. Har jeg hørt.
![]() |
#77 |
Halloen!
Jeg definerer det som å miste hus og hjem uten at noen hjelper deg med å finne et sted å bo. Som å miste inntekt uten at noen sørger for at du og familien får noe å spise. Å gå glipp av ferie og bil, annser ikke jeg som å gå på ræv, men vi har sikkert forskjellig definisjon av dette, ja. Vi har jo gjeldsordning i Norge, forresten, så det er faktisk mulig å rote det skikkelig til økonomisk og få slettet deler av gjelden sin. En generøs ordning, synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
VeloppDragen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
© All rights reserved
|
Det går sikkert an, men jeg synes det er rart. Å ikke ha full oversikt over alt som går inn og alt som går ut, altså. Det er rart. Og det må være fryktelig skummelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Det er selvsagt mulig. En enda større mulighet er at partneren later til å diskutere økonomi og spiller med åpne kort, men likevel holder en hel del skjult. Det har jeg venninner som har opplevd, og vi snakker ikke småpenger her. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|