Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-09, 08:26   #221
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.

Jeg føler at det er på tide å presisere at jeg på fest pleier å si at jeg jobber i kassa på Rema. Jeg liker ikke å tilstå å drive med data for datafolk er ofte ansett som veldig kjedelige og lite sexy. Jeg vil heller fremstå som bohem med kassejobb.

Jeg pleier å legge stor vekt på min sosiale kompetanse og rolle i samfunnet spesielt for ensomme eldre i dette.

Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 10:55   #222
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

jeg ble rødprikket av lisa for mitt kvinnesyn. Jeg vil påpeke at jeg er pinlig korrekt i offentligheten og ville aldri kaldt noen for tante eller kjerring eller nisse ovenfor mine barn. Men det må da være lov til å sette ting litt på spissen på et fora. Og om mine foreldre bruker utrykk som tante eller frøken. Javel. De er åtti år og mener bare godt.

Gammel 28-12-09, 10:55   #223
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg liker ikke å tilstå å drive med data for datafolk er ofte ansett som veldig kjedelige og lite sexy.

Neida. Det er de ikke.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 10:58   #224
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Og om mine foreldre bruker utrykk som tante eller frøken. Javel. De er åtti år og mener bare godt.

Og hva er din unnskyldning? Vranghet?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 12:24   #225
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Neida. Det er de ikke.

Det burde de være.

Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 12:29   #226
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg føler at det er på tide å presisere at jeg på fest pleier å si at jeg jobber i kassa på Rema. Jeg liker ikke å tilstå å drive med data for datafolk er ofte ansett som veldig kjedelige og lite sexy. Jeg vil heller fremstå som bohem med kassejobb.

Legestudenter på byen er som regel sykepleierstudenter hvis noen spør. Av en eller annen grunn blir mange menn litt flakkende i blikket og ser etter nytt beite hvis man snakker sant.

Gammel 28-12-09, 12:34   #227
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sånn for å bidra med noe som faktisk er relevant for diskusjonen: Jeg synes det er helt på sin plass å si at man er ped.leder hvis man er det og blir spurt om man jobber som assistent. Det samme hvis poenget er å formidle hvilket ansvarsområde man har på jobb. Noen ganger trenger andre å vite det.

Gammel 28-12-09, 12:40   #228
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har lest overskriften på denne tråden flere ganger nå, og hver gang så tenker jeg at det er jo det som er stillingstittelen. Jeg hadde jo mest sannsynlig korrigert om noen hadde spurt om jeg jobbet som bussjåfør, hvis jeg egentlig var taxisjåfør?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 14:35   #229
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ambulansearbeider er en beskyttet tittel.

Det er bare de som er autoriserte ambulansearbeidere som kan bruke den tittelen. I forskriften heter det at minimum én på bilen skal være ambulansearbeider, mens person nr. 2 kan være en annen helsearbeider (f.eks. sykepleier) med ambulansefaglig og redningsteknisk tilleggsutdanning.

Det visste jeg.

Gammel 28-12-09, 15:19   #230
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Dette stemmer vel ikke? Tillegget er ikke knyttet til PPU. Tillegget for adjunkter går på antall vekttall/studiepoeng (altså at man har flere vekttall/st.p. enn påkrevd for å få graden sin, men ikke hovedfag/master). Tillegget for lektorer går på normert lengde for hovedfag/mastergrad. Er graden normert til opptil 10 semester er man lektor, er graden normert til 12 eller flere semester er man lektor med tilleggsutdanning. PPU kan i alle tilfellene enten være del av graden eller tatt separat, men man må ha PPU for å få fast tilsetting i skoleverket. Mange får midlertidig tilsetting som adjunkt eller lektor, med eller uten tilleggsutdanning, uten å ha PPU, men med krav om å ta det innen et gitt antall år.

Da har det endret seg. Da jeg tok PPU i forrige århundre så var det dette jeg fikk vite.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 15:57   #231
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Da har det endret seg. Da jeg tok PPU i forrige århundre så var det dette jeg fikk vite.

Tror de må ha feilinformert dere. Jeg tok PPU i 98 og da hadde det vært sånn lenge.

Gammel 28-12-09, 16:05   #232
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg har inntrykk av at de som irriterer seg mest over andres tittel er de som ikke har en selv, og som heller ikke har høyere utdannelse og er da full av mindreverdighetskomplekser over de som har.

Jepp. Jeg er jo et levende datapunkt på det.

Øhnei, jeg tror ikke det, Agenten.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 16:07   #233
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jepp. Jeg er jo et levende datapunkt på det.

Øhnei, jeg tror ikke det, Agenten.

Irriterer du deg så mye over andres tittel da? Det har jeg aldri fått inntrykk av.

Nå vel: Selv om du ikke passer inn, så er det nå engang mitt inntrykk likevel. Ingen regel uten unntak osv.

Og du hadde da mange kule titler tidligere i tråden?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 16:10   #234
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Irriterer du deg så mye over andres tittel da? Det har jeg aldri fått inntrykk av.

Nå vel: Selv om du ikke passer inn, så er det nå engang mitt inntrykk likevel. Ingen regel uten unntak osv.

Og du hadde da mange kule titler tidligere i tråden?

My pont exactly. Jeg er tittelløs, men er stor fan av titler for det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 16:12   #235
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg har sikkert brukt tittelen min 10 ganger i dag på jobb. Fellesbarnehage i romjulen og mange nye foreldre. Hver gang jeg hilser på sier jeg navnet og at jeg er pedleder på XXX avdeling. Selv om jeg har navneskilt med tittel helt tydelig på brystet. Tenker det er en trygget for foreldrene at når de leverer barnet fra seg til helt ukjente personer at de vet godt hvor jeg hører til og hvilken stilling jeg har.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 16:12   #236
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

My pont exactly. Jeg er tittelløs, men er stor fan av titler for det.

Jeg vil gjerne være Doktor Agent, ikke søster agent. Dr. Agent. :drømmer:
Eller HKH Agent 007? Det hadde vært no!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 17:54   #237
Trulte

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Og hva er din unnskyldning? Vranghet?

jeg har sikkert brukt det ti ganger i hele mitt liv. Og da ikke når andre enn min mann har hørt på. Og sikkert i vanvare. Så absolutt ikke noe jeg har for vane å si. Tante og onkel har jeg aldri brukt i mitt voksne liv. Men jeg har kanskje sagt kassadame eller kontordame uten at jeg kan huske tilfeller at jeg har. Men i et fora som dette ønsket jeg bare å sette ting litt på spissen for å skape litt liv. Og det virker som det er oppnådd. Jeg er som regel ytterst pk i rl og ei høyst normal jente. Ikke opptatt av titler og respekterer folk som det de er. Men som sagt.. Bruker gjerne fora for å skape litt debatt og det er artig å se at det frem provoserer akkurat det hi var ment for. Nemlig debatt.

Gammel 28-12-09, 18:26   #238
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Bruker gjerne fora for å skape litt debatt og det er artig å se at det frem provoserer akkurat det hi var ment for. Nemlig debatt.

Mulig jeg misforstår hovedinnlegget, for meg høres det mer ut som om du ikke skjønner problemet med å kalle noen for onkel/tante osv. Hadde du skrevet mer generelt og "Kjør debatt!" eller no, hadde jeg vært mer med. For meg høres det nesten ut som om du legger ut en felle og synes det er morsomt om noen biter på.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 18:37   #239
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Mulig jeg misforstår hovedinnlegget, for meg høres det mer ut som om du ikke skjønner problemet med å kalle noen for onkel/tante osv. Hadde du skrevet mer generelt og "Kjør debatt!" eller no, hadde jeg vært mer med. For meg høres det nesten ut som om du legger ut en felle og synes det er morsomt om noen biter på.

mulig jeg har formulert meg litt klønete ja. Men mange har jo hatt glede av å delta så uansett formulering er hensikten oppnådd. Men for min egen del ser jeg og respekterer jeg at andre har problemer med å bli kalt tante men ser ikke hvorfor man blir sur for det. Det er vel bare besteforeldrene som kaller dem det. Og det hadde vært en bagatell for meg. Om noen kaller meg kontordame er det helt ok. Synes bare det er litt vittig.

Gammel 28-12-09, 20:34   #240
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

mulig jeg har formulert meg litt klønete ja. Men mange har jo hatt glede av å delta så uansett formulering er hensikten oppnådd. Men for min egen del ser jeg og respekterer jeg at andre har problemer med å bli kalt tante men ser ikke hvorfor man blir sur for det. Det er vel bare besteforeldrene som kaller dem det. Og det hadde vært en bagatell for meg. Om noen kaller meg kontordame er det helt ok. Synes bare det er litt vittig.

Er du sikker på at man blir sur da? Om du kaller meg tante og jeg "retter" på deg så betyr ikke det at jeg er sur, jeg bare syns det er unødvendig og syns det er greit å bruke min stillingsbetegnelse. Selv om jeg setter pris på ungene jeg jobber med, så er det nettopp det det er, en jobb, det å være tante er noe helt annet.

Jeg syns du har en litt merkelig måte å sette i gang en debatt på, virkelig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.