|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#221 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Jeg føler at det er på tide å presisere at jeg på fest pleier å si at jeg jobber i kassa på Rema. Jeg liker ikke å tilstå å drive med data for datafolk er ofte ansett som veldig kjedelige og lite sexy. Jeg vil heller fremstå som bohem med kassejobb. |
![]() |
![]() |
#222 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.jeg ble rødprikket av lisa for mitt kvinnesyn. Jeg vil påpeke at jeg er pinlig korrekt i offentligheten og ville aldri kaldt noen for tante eller kjerring eller nisse ovenfor mine barn. Men det må da være lov til å sette ting litt på spissen på et fora. Og om mine foreldre bruker utrykk som tante eller frøken. Javel. De er åtti år og mener bare godt.
![]() |
#223 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.
Neida. Det er de ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
maler
|
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.
![]() |
#227 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Sånn for å bidra med noe som faktisk er relevant for diskusjonen: Jeg synes det er helt på sin plass å si at man er ped.leder hvis man er det og blir spurt om man jobber som assistent. Det samme hvis poenget er å formidle hvilket ansvarsområde man har på jobb. Noen ganger trenger andre å vite det.
![]() |
#228 |
--
|
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Jeg har lest overskriften på denne tråden flere ganger nå, og hver gang så tenker jeg at det er jo det som er stillingstittelen. Jeg hadde jo mest sannsynlig korrigert om noen hadde spurt om jeg jobbet som bussjåfør, hvis jeg egentlig var taxisjåfør? |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
grand multipara
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det visste jeg.
![]() |
#230 |
Fartsfantom
|
Da har det endret seg. Da jeg tok PPU i forrige århundre så var det dette jeg fikk vite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
50 & somewhat fab
Hvor: Nordpå
Tror de må ha feilinformert dere. Jeg tok PPU i 98 og da hadde det vært sånn lenge.
![]() |
#232 |
|
Jepp. Jeg er jo et levende datapunkt på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
© All rights reserved
|
Irriterer du deg så mye over andres tittel da? Det har jeg aldri fått inntrykk av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.Jeg har sikkert brukt tittelen min 10 ganger i dag på jobb. Fellesbarnehage i romjulen og mange nye foreldre. Hver gang jeg hilser på sier jeg navnet og at jeg er pedleder på XXX avdeling. Selv om jeg har navneskilt med tittel helt tydelig på brystet. Tenker det er en trygget for foreldrene at når de leverer barnet fra seg til helt ukjente personer at de vet godt hvor jeg hører til og hvilken stilling jeg har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
© All rights reserved
|
Jeg vil gjerne være Doktor Agent, ikke søster agent. Dr. Agent. :drømmer: |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
jeg har sikkert brukt det ti ganger i hele mitt liv. Og da ikke når andre enn min mann har hørt på. Og sikkert i vanvare. Så absolutt ikke noe jeg har for vane å si. Tante og onkel har jeg aldri brukt i mitt voksne liv. Men jeg har kanskje sagt kassadame eller kontordame uten at jeg kan huske tilfeller at jeg har. Men i et fora som dette ønsket jeg bare å sette ting litt på spissen for å skape litt liv. Og det virker som det er oppnådd. Jeg er som regel ytterst pk i rl og ei høyst normal jente. Ikke opptatt av titler og respekterer folk som det de er. Men som sagt.. Bruker gjerne fora for å skape litt debatt og det er artig å se at det frem provoserer akkurat det hi var ment for. Nemlig debatt.
![]() |
#238 |
--
|
Mulig jeg misforstår hovedinnlegget, for meg høres det mer ut som om du ikke skjønner problemet med å kalle noen for onkel/tante osv. Hadde du skrevet mer generelt og "Kjør debatt!" eller no, hadde jeg vært mer med. For meg høres det nesten ut som om du legger ut en felle og synes det er morsomt om noen biter på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
mulig jeg har formulert meg litt klønete ja. Men mange har jo hatt glede av å delta så uansett formulering er hensikten oppnådd. Men for min egen del ser jeg og respekterer jeg at andre har problemer med å bli kalt tante men ser ikke hvorfor man blir sur for det. Det er vel bare besteforeldrene som kaller dem det. Og det hadde vært en bagatell for meg. Om noen kaller meg kontordame er det helt ok. Synes bare det er litt vittig.
![]() |
#240 |
Tittel og tittel....
|
![]() |
|
|