Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva gir dere til syv-åtteåringene?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-09, 21:55   #21
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gir dere til syv-åtteåringene?

Bakuganbane var det eneste ønsket hun hadde, så det er kjøpt inn.
De siste dagene har hun snakket veldig mye om mobil med kamera, og hun og vi har behov for det. Hun går hjem alene to dager i uka, og da er det blitt til at vi har utnyttet nabodamen litt. Storesøster går dit og sier hvem hun skal besøke, også får jeg melding av henne. Så det er mulig vi kjøper mobil til henne.

Ellers så har vi bestilt billetter til Olsenbanden Jr. Det er ikke før i februar, men da skal vi ha en kosehelg uten lillebror.

Gammel 15-12-09, 22:39   #22
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt overrasket over gavenivået.

Min åtteåring får Monopol.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 22:42   #23
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår 7 åring får PSP (brukt og billig), en DVD med Øistein tegner (han elsker å tegne) og to spill til DS som ikke kostet skjorta. Faren hans mener at han skal kjøpe ishockeyspill til gutta også, men vi får se. Han får mer enn nok.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 22:43   #24
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vår 7 1/2 åring får kamera.

Gammel 15-12-09, 22:45   #25
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Litt overrasket over gavenivået.

Jeg må presisere at ikke alle gavene jeg ramset opp var fra oss. Jeg har kjøpt bøker til ham med forlagsrabatten min (resten av året får han bøker når som helst, men rundt jul og bursdag pakker jeg dem inn), og så fikk han ett billig Wii-spill av oss til bursdagen og skal få et (riktignok temmelig stort) Legosett til jul. Men vi har administrert/organisert/til dels anskaffet gaver fra begge sett besteforeldre til både jul og bursdag, så jeg har god oversikt.

Gammel 15-12-09, 22:49   #26
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg må presisere at ikke alle gavene jeg ramset opp var fra oss.

Jeg tenkte ikke på det du skrev overhodet. Jeg registrerer bare at mange får veldig mye av foreldrene sine. Jeg leste en artikkel i Foreldre & Barn i dag. Den omhandlet mye av det jeg føler, nemlig at mange kjøper og kjøper og kjøper til ungene sine for å dekke et eller annet behov (som de slev skaper?). Et foreldrepar hadde kjøpt gaver til sin 18 måneder gamle sønn for 3-5000 kr og var fremdeles ikke ferdige.

Jentungen min er ganske beskjeden i ønskene sine, og kunne godt fått mer enn et Monopolspill, men jeg finner ærlig talt ikke på noe annet. Egen PC, Playstation etc etc er uaktuelt for oss, vi har ikke behov.

Gammel 15-12-09, 22:51   #27
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Når det gjelder vår gave, satt denne langt inne. Men vi fant ut at prisen på denne gaven, ikke er noe spesielt dyrere enn en ok sykkel. PC høres bare på en måte dyrere ut.
Normal gave-sum pr. barn bruker å ligge i underkant av 1000-lappen. :føler for å forsvare pengebruken:

Du trenger ikke forsvare noe. Vi kjøper også ofte dyre gaver. Her har det gått både i sykler, ski, seng o.l. Men det sitter nok lengre inne for oss å kjøpe såkalte "passifiserende" gaver enn gaver som oppfordrer til aktivitet, av en eller annen grunn.

Gammel 15-12-09, 23:06   #28
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det jeg ramset opp var ting han fikk fra alle til bursdagen, ikke fra oss. Vi kjøpte et Wii-spill til ham, og en Lindex-boblejakke fra broren. Til jul blir det gjerne et Josefinespill til datamaskinen og en liten ting fra broren.

Gammel 16-12-09, 02:24   #29
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har kjøpt et rimelig videokamera. I tillegg så skal han få fotballsutstyr for han har akkurat begynt å spille fotball. Jeg har også kjøpt noen puslespill med 500 biter for det syns han er gøy. (+ litt annet småtteri).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 09:49   #30
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vår snart syvåring får slalomski, støvler, staver, briller, hjelm, Prime 8 (denne ønsker han seg veldig), spill til DS og Playstation, filmer, pyjamas, Linuslue, hansker og en trehodet drage til borgen han fikk i fjor.
Dette er gaver fra oss, søsken, bestemor og oldemor. Hva resten av familien har kjøpt vet jeg ikke.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 09:50   #31
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Min sjuåring ønsker seg Playmobil, og det får han.

Han får Politistasjon.

Gammel 16-12-09, 09:52   #32
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Min 7 åring får Star Wars lego. Og The Legend of Spyro: Dawn of the Dragon til Wii.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 09:54   #33
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Tulip og tatamaokjole, dongry tights, lekehamster sak, og en dvd hun ønsket seg. Ca 1000 totalt.

Gammel 16-12-09, 10:00   #34
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jonas får en Nintendo DSi til jul.

I dag, på 7-års dagen sin, har han fått Star Wars lego. Hva ellers.

Gammel 16-12-09, 10:03   #35
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Førsteplassen på ønskelista her var Super Princess Peach til DS'en, så det får hun. I tillegg får hun nattkjole fra Nøstebarn og en liten ting bare fra Lillesøster.

Gammel 16-12-09, 12:06   #36
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

De tre største her får ting behov for og virkelig øsnker seg. Det er alt fra nyttige ting til ønsker.

Minsten er så liten at han ønsker seg bare leker.
Han har ikke forståelse for penger og hva ting koster.
Derfor kjøper vi kun en gave til han, og setter heller litt penger på hans sparekonto.
Med sparebeløpet hans , får alle fire nogenlunde likt.

Gammel 16-12-09, 13:07   #37
Molly

Molly sin avatar

Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Storesøster får akebrett, termos og en teddyfleecejakke av oss i år.

Gammel 16-12-09, 18:36   #38
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Vi har kjøpt fotoapparat til vår gutt. Nå er ikke han syv før neste år, men det vil jeg tro fenger like bra om man er 6 eller 8

Det har jeg kjøpt til min 7 år gamle gutt, også. Tror det blir kjempestas!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 18:41   #39
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Det har jeg kjøpt til min 7 år gamle gutt, også. Tror det blir kjempestas!

Med fare for å kuppe tråden; kva kamera er aktuelt for barn i denne alderen?

Me vurderer å kjøpe kamera, men usikker på type.

Gammel 16-12-09, 18:44   #40
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Bergensis: jeg kjøpte eg Elixim (?), på Fotoknudsen (orket ikke tråle alle el-butikker, får sikkert billigere på lefdal o.l), kostet 1299,-. Da var det 12 megapixler, samt videoopptak (det avgjorde for meg). Ellers hadde de også et veldig ok et til 999,-

Man får også rimeligere kameraer, men de er ofte med vanlige batterier, istedet for medfølgende lader.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:54.