Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva gir dere til syv-åtteåringene?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-09, 17:04   #1
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva gir dere til syv-åtteåringene?

Vi har kjøpt fotoapparat til vår gutt. Nå er ikke han syv før neste år, men det vil jeg tro fenger like bra om man er 6 eller 8

Gammel 15-12-09, 17:24   #2
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Poden får sånn dockinghøyttaler til iPoden, pysj, bukse og genser, LEGO gatehjørne. Det er det jeg vet foreløpig. Og ja, og så hardboks som rommer en del DS-spill.

Gammel 16-12-09, 18:36   #3
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Vi har kjøpt fotoapparat til vår gutt. Nå er ikke han syv før neste år, men det vil jeg tro fenger like bra om man er 6 eller 8

Det har jeg kjøpt til min 7 år gamle gutt, også. Tror det blir kjempestas!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 18:41   #4
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Det har jeg kjøpt til min 7 år gamle gutt, også. Tror det blir kjempestas!

Med fare for å kuppe tråden; kva kamera er aktuelt for barn i denne alderen?

Me vurderer å kjøpe kamera, men usikker på type.

Gammel 16-12-09, 18:44   #5
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Bergensis: jeg kjøpte eg Elixim (?), på Fotoknudsen (orket ikke tråle alle el-butikker, får sikkert billigere på lefdal o.l), kostet 1299,-. Da var det 12 megapixler, samt videoopptak (det avgjorde for meg). Ellers hadde de også et veldig ok et til 999,-

Man får også rimeligere kameraer, men de er ofte med vanlige batterier, istedet for medfølgende lader.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 22:09   #6
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Bergensis: jeg kjøpte eg Elixim (?), på Fotoknudsen (orket ikke tråle alle el-butikker, får sikkert billigere på lefdal o.l), kostet 1299,-. Da var det 12 megapixler, samt videoopptak (det avgjorde for meg). Ellers hadde de også et veldig ok et til 999,-

Man får også rimeligere kameraer, men de er ofte med vanlige batterier, istedet for medfølgende lader.

Me enda opp med dette i dag

Gammel 16-12-09, 18:46   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Vi gikk for det jeg tror var det billigste som hadde filming: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=435887 - den finnes også i sølv, rødt og blått (Poden får det blå).

Gammel 16-12-09, 18:52   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Vi kjøpte brukt på finn.no. Et skikkelig kamera som både kan ta bilder under vann og som tåler fall fra 1,5 m eller noe slikt. Nypris var 2500, og vi fikk det for under halve prisen. Det virket som en fornuftig løsning for vår vimseguri, som ønsket seg undervannskamera.

Vi fant en eldre modell av dette: http://www.lydogbilde.no/test-olympu...63o83.lbt.html

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 20:12   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde tenkt å kjøpe ipod touch til de to store, men etter å ha prøvd den litt konkluderte jeg med at de ikke vil få så stor glede av den ennå. Så da ble det lego og bilbane istedenfor, det er det de ønsker seg.

Når det gjelder gavenivå, har jeg mindre problemer med å bruke 3000 kr på pc enn 1000 kr på spill til nintendo ds eller lego. Dette fordi pc sorterer under "ting de har bruk for" sammen med ski, klær, skøyter og annet sportsutstyr. Mens lego og spill sorterer under "leker som blir brukt en stund før de mister interressen". Mine barn får endel gaver av oss til jul. Det betyr at klær og småting de trenger rundt juletider pakkes inn, ikke at jeg kjøper så mye ekstra. Når familien er elendig på å gi gaver må man liksom kompensere litt så de får noen pakker under treet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.