|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?
Det virker kjent. Det blir sjelden eksperimentelle bommerter på den måten. Fungerer fint, bortsett fra frustrasjonen min når det ligger igjen en halv gulrot og en kvart purre. Hiv det oppi da!
|
|
|
#122 |
|
geskjeftig
|
Sv: Kan mannen lage mat?Ja, nå så.
|
|
|
#123 |
|
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?Ja, han er flink til det. Og interessa ser ut til å ta seg opp med åra og, bra for meg.
|
|
|
#124 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kan mannen lage mat?Her i huset øves det! Han vil gjerne bli bedre. Rett og slett aldri lagd noe særlig mat til tross for at han nærmer seg førti. Og med det mener jeg mer enn å steke fiskepinner/koke poteter. Han kan ikke det å smake seg fram eller det å skjønne hva som kan erstattes med hva hvis det er noe som mangler i oppskriften. Han følger oppskriften slavisk. Har ikke noe "følelse" med det å lage mat hvis man kan si det slik. I og med at han ikke er så flink på det så bruker han også mye lenger tid og mer energi enn meg på å lage mat. Dermed så er det jeg som lager maten omtrent alltid. |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?Joda, han kan lage mat, av og til tror han at den er bedre enn den er.... *knegg* Vi har nemlig ikke alltid samme smaksløker, men han er stort sett ganske flink... |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#127 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?Min mann er fantastisk flink til å lage mat. Her i huset er det strort sett han som lager middag. Jet er nemlig så heldig å ha en mann som er kokk.
|
|
|
#128 |
|
Nymotens gammeldags
Det er mannen til ei venninne også, men han lager mat hjemme en gang i skuddåret.
|
|
|
#129 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
Det har jeg og hørt. Heldigvis gjelder det ikke min mann. Han elsker å lage mat, samt han liker å ha kontrollen og være sikker på at han får maten sånn som han liker det. For jeg er ikke noe flink til å lage mat. Er flinkere på baking. Når jeg lager middag en sjelden gang så blir det fort ferdig løsninger.
|
|
|
#130 |
|
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?Mannen min er veldig flink til å lage mat så vi står ofte på kjøkkenet sammen. Han lager også mat alene og har ikke behov for oppskrifter.
|
|
|
#131 |
|
Singing in the rain
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?Han kan hvis han vil, liker å vise seg frem og lage de viktige middagene. De blir fantastisk gode, men jeg savner interessen for matlagingen i hverdagene.
|
|
|
#132 |
|
ctrl+z
|
Sv: Kan mannen lage mat?Selvsagt lager han mat. Det var et av kriteriene jeg satt.
|
|
|
#133 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
![]() ![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?Nope! Han er ganske hjelpesløs på kjøkkenet. Men på onsdag ble han permittert og da har han lovet å prøve seg litt. Spennende!
|
|
|
#134 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Kan mannen lage mat?Vi kan begge to, men ingen er spesielt glade i å lage mat. Har vi middagsliste går alt så mye bedre, og da har vi gode hverdagsmidddager.
|
|
|
#135 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?Han kan lage mat, med ikke veldig avansert. Han koker som regel grøt på lørdager, ellers er det oftest jeg som lager middagen. Han kommer heim så seint fra jobb at det er mest naturlig at jeg lager og har middagen klar til han kommer fra jobb.
|
|
|
#136 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Kan mannen lage mat?Jeg anser det som utmerket likestilling selv om ikke alt er likt fordelt. Mannen har slett ikke noe ansvar for klesvask, men så har han til gjengjeld hovedansvaret for oppvasken. Vi deler ikke alt likt, men vi deler totalbelastningen "likt etter evne", og det er likestilling for meg.
|
|
|
#138 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2009
![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?Han kan lage pannekaker
|
|
|
|
#139 |
|
Nymotens gammeldags
Sånn er det her også, men vi sørger for at den ene kan "overleve" uten den andre, i tilfelle noe skulle skje. Jeg vil ikke at ungene skal leve på Toro eller speilegg om jeg havner på sykehuset eller verre, så her fikk mannen værsågod lære seg å lage skikkelig mat. Han gjør det ikke så ofte, men han KAN det, og han lager aldri ferdigmat. Min svigerfar kan ikke vaske klær, han har aldri tatt i en vaskemaskin, så når svigermor er vekkreist eller lignende, kommer hun hjem til et FJELL av skittentøy. Det hadde jeg aldri funnet meg i, og jeg fatter ikke at noen vil ha det sånn.
|
|
|
#140 |
|
Bork bork bork
|
Sånn har vi det også. Dvs. omvendt i forhold til kjønn; det er stort sett jeg som lager maten til fellesmåltider, mens kona er vaskerisjef.
|
![]() |
|
|