|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?
Samme her. Han hadde nok greid mer dersom jeg slapp ham til på kjøkkenet.. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Sær og kresen
Nja. Det er jo i så fall en utvikling med negativt fortegn. Er ikke likestilling nettopp at man skal være likestilt; da må jo det også innebære at matlagingen bør være noenlunde likt fordelt, ikke at den ene - enten det nå er mannen eller kvinnen - skal være den som må gjøre mest fordi den andre ikke "kan"? I likestillingens navn kan da mannen faktisk kreve at kvinner som ikke kan lage mat faktisk får se å lære seg det, for han gidder ikke å stå på kjøkkenet hver dag. *hypotetisk*
|
|
|
#103 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Helt enig. Mannen min kan selvsagt lage mat, og det kan jeg også. Har man barn bør man ha basis-kunnskaper innen matlaging mener nå jeg.
|
|
|
#104 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå sa jeg dette mest på tull for å poengtere hvor dårlig jeg er til å lage mat og grunnen til at jeg er så dårlig er jo fordi jeg synes det er like kjedelig og pyton som å for eksempel pugge sitronsyresyklusen.
|
|
|
#105 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Dette er jo helt greit; det jeg reagerer på er når menn (eller kvinner, selvsagt) sier de ikke kan koke egg eller poteter, bare slenge en Grandiosa inn i ovnen og that's that. Det blir for dumt, det går an å lære seg basisretter og det skylder man ungene synes jeg.
|
|
|
#107 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?Her er det mannen som lager mat til hverdags, og passer på at jeg får middag hvis han av en eller annen grunn ikke skal ha selv |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Audacious
|
Men du er veldig flink til å koke risengrynsgrøt og å steke kjøttdeig til taco.
|
|
|
#109 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?Ja. Ekornmannen lager stort sett alt av mat. Jeg lager middag kansje en gang i uken.
|
|
|
#110 |
|
En som trener
|
Det er jeg veldig uenig med deg i. At alt skal deles likt er da overhodet ikke definisjonen på likestilling. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Sær og kresen
Nei, men at den ene gjør mye mer enn den andre på hjemmefronten kan være et stort hinder for likestilling. Hvis det blir klarere.
|
|
|
#112 |
|
Fortynnet
|
Sv: Kan mannen lage mat?Alt trenger ikke deles likt for at det skal være likestilling, men det å kunne lage ok mat til seg selv og familien ser jeg på som såpass basic at det virker merkelig å ikke lære seg det. Det blir litt sånn "nei, jeg kan ikke skifte bleier". |
|
|
|
|
|
#113 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Kan mannen lage mat?Jeg lager mest mat, men mannen kan jo hvis jeg ikke er hjemme.
|
|
|
#114 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kan mannen lage mat?Altså, å kalle Rhett en god kokk ville være å dra den for langt. Men det er klart at han klarer å lage en enkel middag til ungene sine.
|
|
|
#115 |
|
En som trener
|
Enig, men det var ikke det du skrev. Du skrev: "Er ikke likestilling nettopp at man skal være likestilt; da må jo det også innebære at matlagingen bør være noenlunde likt fordelt".
Enig. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?Han kan. Men jeg er fryktelig mye bedre. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
trøtt
|
Nesten sånn her også.
|
|
|
#120 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Kan mannen lage mat?Ja, i aller høyeste grad - han er husets kjøttmester bl.a!
|
![]() |
|
|