Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kan mannen lage mat?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-09, 23:21   #21
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan mannen lage mat?

Jepp, han kan og må lage mat, og han baker oftere enn jeg gjør. Nå om dagen er det bare han som lager mat, vanligvis bytter vi på og tar noen dager hver. Vi har egentlig hatt litt forskjellig repertoar til nå, men han lager absolutt ikke dårligere mat enn meg. Han har vel hatt en tendens til å bruke litt mer halvfabrikata enn jeg gjør, men etter et par ganger med fjernstyring fra sofaen lager han nå alt jeg pleier å lage fra bunnen av minst like godt som jeg gjør.

Jeg kunne aldri bodd sammen med noen som ikke kan lage seg middag selv - da hadde jeg forlangt at vedkommende lærte seg det. Jeg kan gjerne kose meg med å lage mat, men i hverdagen er det bare en nødvendig jobb på linje med annet husarbeid som må gjøres, og sånt deler vi på her i huset. Voksne folk som sulter i hjel ved brødboksen er ikke spesielt sjarmerende, synes jeg ...

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 23:23   #22
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuttan, her.

Mannen min er da heller verken evneveik eller teit! Det kan sjølvsagt vere at eg ikkje slepp han til da. Men dei gongane han laga mat inneber det oftast brent, underkokt, overkokt eller liknande.. Han har berre ikkje matlagingsevner ..

De færreste har da det! Matlaging, som alt annet er noe man må trene på før man blir flink! Så det er bare for mannen din å hive seg rundt å starte med øvingen så blir det nok etter hvert.

Jeg synes ikke mannen din er evneveik eller teit, men jeg hadde blitt gal om jeg skulle lagd middag hver eneste dag, og jeg elsker å lage mat!

Gammel 10-12-09, 23:24   #23
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Har ikke mann, men Acsa er veldig flink til (og glad i) å lage mat. Selv er jeg noe under middels (med et par retter som hederlige unntak), så min jobb er til alles beste heller å ta oppvasken.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 23:24   #24
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan han.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 23:24   #25
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Han er en av de flinkeste amatørkokkene jeg vet om, så ja. Definitivt. Spørsmålet er heller hvorvidt jeg kan lage mat, og svaret på det er nei.

Nå er ikke min noen skikkelig amatørkokk men lage mat det kan han. Til forskjell fra meg. Jeg liker meg ikke på kjøkkenet. Ikke lager jeg og ikke baker jeg. Er det bare meg som skal ha mat så går jeg heller sulten enn å lage noe til meg selv.

Gammel 10-12-09, 23:26   #26
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Ja, selvfølgelig kan han lage mat. Han kan diske opp med både fest- og hverdagsretter som er både sunne og gode. I normale perioder er det han som har/tar hovedansvaret for middagslaging her i huset.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 23:26   #27
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt kan han lage mat. Han er mye flinkere enn meg. Jeg trodde faktisk ikke det fantes folk i min generasjon som ikke kan lage mat. Har man barn mener jeg at man bare må ta seg sammen og lære seg det. Det betyr ikke at man nødvendigvis behøver å like det, gjøre det ofte, eller være superflink. Men man bør ha noen minimumskunnskaper som innbefatter en ok middag for eksempel.

Gammel 10-12-09, 23:27   #28
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, heldigvis.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 23:27   #29
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss blir det ikke middag om ikke mannen lager den.

Gammel 10-12-09, 23:34   #30
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ikke så mange retter ihvertfall. Men han og ungene hadde nok ikke sultet ihjel - de spiser da mat når jeg er bortreist.

Han kan Grandis, pølser med brød, speilegg og Toro lasagne. Tipper han hadde fikset all mat fra Toro da. Han kan nemlig lese.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 23:34   #31
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Mannen min er mye bedre på matlaging - særlig middag - enn meg.

Gammel 10-12-09, 23:34   #32
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Selvsagt kan han lage mat. Han er mye flinkere enn meg. Jeg trodde faktisk ikke det fantes folk i min generasjon som ikke kan lage mat. Har man barn mener jeg at man bare må ta seg sammen og lære seg det. Det betyr ikke at man nødvendigvis behøver å like det, gjøre det ofte, eller være superflink. Men man bør ha noen minimumskunnskaper som innbefatter en ok middag for eksempel.

AMen.

Jeg får litt 50-tallsvibber av å høre om menn som ikke kan lage mat. (Så lenge de er fysisk i stand til det.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 23:34   #33
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Ja. Han er mye flinkere enn meg, lært opp av sin mor. På vårt årlige julebord er det han som planlegger, handler og ordner alt.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 23:36   #34
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Hos oss blir det ikke middag om ikke mannen lager den.

Sånn omtrent er det her også.

Dvs jeg kan lage mat jeg også, men han er flinkere og liker det bedre. Jeg vil påstå at han lager ca 4 av 5 middager hos oss.

Gammel 10-12-09, 23:38   #35
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Han er minst like flink som meg til å lage mat. Og lager for tiden langt de fleste middagene i heimen.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 23:39   #36
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Han kan varme Fjordland, steke Grandis også kan han telefonnummeret til den lokale Pizza restauranten som kjører ut !

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 23:39   #37
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hater å lage mat så her i huset er det mannen som står for det meste.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 23:42   #38
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jada, han kan. Og gjør det hvis han må.

Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 23:43   #39
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Ja, han kan lage mat.

Når vi ble sammen kunne han vel egentlig bare lage grandis tror jeg.
Men nå er han virkelig flink når han trår til. Og han trår til både til hverdags og fest.

Gammel 10-12-09, 23:44   #40
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min er en skikkelig mesterkokk. Maten hans blir alldeles nydelig. Problemet er at han bruker innmari lang tid (han er bare middels treig med selve matlagingen, men velger så avanserte ting). Derfor er hverdagsmiddagene overlatt til meg, men noe av grunnen til det er nok også at det er jeg som kommer først hjem.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:46.