|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Kan mannen lage mat?Jepp, han kan og må lage mat, og han baker oftere enn jeg gjør. Nå om dagen er det bare han som lager mat, vanligvis bytter vi på og tar noen dager hver. Vi har egentlig hatt litt forskjellig repertoar til nå, men han lager absolutt ikke dårligere mat enn meg. Han har vel hatt en tendens til å bruke litt mer halvfabrikata enn jeg gjør, men etter et par ganger med fjernstyring fra sofaen lager han nå alt jeg pleier å lage fra bunnen av minst like godt som jeg gjør. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?
De færreste har da det! Matlaging, som alt annet er noe man må trene på før man blir flink! Så det er bare for mannen din å hive seg rundt å starte med øvingen så blir det nok etter hvert.
|
|
|
#23 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Kan mannen lage mat?Har ikke mann, men Acsa er veldig flink til (og glad i) å lage mat. Selv er jeg noe under middels (med et par retter som hederlige unntak), så min jobb er til alles beste heller å ta oppvasken.
|
|
|
|
#25 |
|
superbruker
|
|
|
|
#26 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Kan mannen lage mat?Ja, selvfølgelig kan han lage mat. Han kan diske opp med både fest- og hverdagsretter som er både sunne og gode. I normale perioder er det han som har/tar hovedansvaret for middagslaging her i huset.
|
|
|
#27 |
|
Ekvilist
|
Sv: Kan mannen lage mat?Selvsagt kan han lage mat. Han er mye flinkere enn meg. Jeg trodde faktisk ikke det fantes folk i min generasjon som ikke kan lage mat. Har man barn mener jeg at man bare må ta seg sammen og lære seg det. Det betyr ikke at man nødvendigvis behøver å like det, gjøre det ofte, eller være superflink. Men man bør ha noen minimumskunnskaper som innbefatter en ok middag for eksempel.
|
|
|
#30 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Kan mannen lage mat?Nei, ikke så mange retter ihvertfall. Men han og ungene hadde nok ikke sultet ihjel - de spiser da mat når jeg er bortreist.
|
|
|
#31 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?Mannen min er mye bedre på matlaging - særlig middag - enn meg.
|
|
|
#32 |
|
© All rights reserved
|
AMen. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Off the map.
|
Sånn omtrent er det her også.
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kan mannen lage mat?Han er minst like flink som meg til å lage mat. Og lager for tiden langt de fleste middagene i heimen.
|
|
|
#36 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?Han kan varme Fjordland, steke Grandis også kan han telefonnummeret til den lokale Pizza restauranten som kjører ut !
|
|
|
#37 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Kan mannen lage mat?Jeg hater å lage mat så her i huset er det mannen som står for det meste. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Passiv
|
Sv: Kan mannen lage mat?Jada, han kan. Og gjør det hvis han må. |
|
|
|
#39 |
|
Curlingkone
|
Sv: Kan mannen lage mat?Ja, han kan lage mat.
|
|
|
#40 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kan mannen lage mat?Mannen min er en skikkelig mesterkokk. Maten hans blir alldeles nydelig. Problemet er at han bruker innmari lang tid (han er bare middels treig med selve matlagingen, men velger så avanserte ting). Derfor er hverdagsmiddagene overlatt til meg, men noe av grunnen til det er nok også at det er jeg som kommer først hjem.
|
|
![]() |
|
|