Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Er dere impulsshoppere?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-09, 09:56   #61
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er dere impulsshoppere?

Jeg impulsshopper masse, men sjeldent noe som er for dyrt for vår økonomi.
En genser til 3500,- tviler jeg på at jeg hadde kjøpt, impuls eller ei. Men da er det ikke om vi hadde råd til det, eller ikke, som avgjør det, jeg kan bare ikke forestille meg en genser som virkelig er verd en såpass høy sum.

Gammel 14-12-09, 09:58   #62
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Jeg impulsshopper masse, men sjeldent noe som er for dyrt for vår økonomi.
En genser til 3500,- tviler jeg på at jeg hadde kjøpt, impuls eller ei. Men da er det ikke om vi hadde råd til det, eller ikke, som avgjør det, jeg kan bare ikke forestille meg en genser som virkelig er verd en såpass høy sum.

Dessuten bruker du jo det du kjøper. Du går jo ikke inn i en butikk og rasker med deg en kjole til flere tusen, kommer hjem og ser at fargen er litt feil og vil ikke bruke den.

Gammel 14-12-09, 10:03   #63
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Fordi det var unødvendig, og for dyrt. Og så hadde jeg ikke på forhånd bestemt at jeg trengte en brun kjole, og det burde jeg gjort. Så da jeg leste denne tråden fikk jeg akutt dårlig samvittighet over å ha impulsbrukt så mye penger midt oppi alle julegaveinnkjøpene.

Man får alltid dårlig samvittighet over å kjøpe noe til seg selv midt i julegaveinnkjøpene. :btdt: Det pleier å gå over i januar. (Sa hun, mens hun spradet rundt i dyre, men akk så komfortable og fine Camper-støvletter innkjøpt i desember fordi de var nesten utsolgt og hun ikke stolte på at mannen kom til å rekke å kjøpe det siste paret til henne til jul).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 10:27   #64
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Dessuten bruker du jo det du kjøper. Du går jo ikke inn i en butikk og rasker med deg en kjole til flere tusen, kommer hjem og ser at fargen er litt feil og vil ikke bruke den.

Er det så veldig vanlig, i grunn? Veldig få i min omgangskrets kjøper svindyre klær på impuls for så å ikke bruke dem.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 10:30   #65
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner ikke, tror kanskje ikke det er så veldig vanlig blant folk med "normal" inntekt nei. Sikkert derfor jeg får litt hakeslepp når jeg leser om det, hehe. Hadde det vært vanlig hadde jeg jo ikke reagert. *slutte å blande seg med hva andre gjør*

Gammel 14-12-09, 10:41   #66
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg impulsshoppet støvletter til noe over en tusenlapp for litt siden, selv om jeg strengt tatt har rimelig mange par med støvletter fra før. Dog har jeg brukt de masse siden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 10:44   #67
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg trenger nye støvletter. Har bare ett par, og de er med tykt skinn inni og litt utenpå, vil ha noen pene jeg kan bruke til skjørt og kjoler. Men jeg klarer, KLARER bare ikke å bruke over en tusenlapp på sko altså. Jeg kan glatt bruke 2000,- kroner på Wii, men ikke 1000,- på sko. Argh.

Gammel 14-12-09, 10:50   #68
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte støvletter på salg for snart to år siden. De kostet 1700 da (2400 førpris) men de var veldig stilige og jeg har brukt de mye. Kommer nok til å ha dem i mange år til. Dette er svarte "klassiske" støvletter, så da synes jeg det går an å bruke mye penger på dem, de går på en måte ikke av moten. Sånn ellers bruker jeg sjelden over 1000 på sko jeg heller.

Jeg er sikkert motsatt av deg, er passe uinteressert i tenkiske duppeditter, og synes det er tull å bruke penger på. Hadde det ikke vært for mannen, ville jeg vel knapt hatt mobiltelefon.

Gammel 14-12-09, 10:52   #69
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte slik veldig lenge, Iset. Men nå har jeg innsett av med min vekt og fasong, så er jeg noen ganger NØDT til å bruke mye penger, bare for å finne noe som passer. Så jeg har hatt støvletter til 2000 og bukse til 1100 kroner, bare fordi de passet. Men jeg ville aldri brukt så mye penger på topper og gensere, f.eks. For der trenger jeg ikke lete meg halvt i hjel for å finne noe som passer.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 10:55   #70
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gode sko er essensielt. Jeg har brukt for mye penger på drittsko fra Økonomisko til at jeg gidder den unødvendige utgiften mer.

Gammel 14-12-09, 11:00   #71
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Gode sko er essensielt. Jeg har brukt for mye penger på drittsko fra Økonomisko til at jeg gidder den unødvendige utgiften mer.

Sant. Vi kjøpte joggesko til barna på Skopunkten en sommer. Det tok tre (!) uker før minstemann hadde slitt ut sine. Vi kjøpte et biligpar til, men de ble også slitt ut ganske fort. Den sommeren vi var "gnitne" på joggesko, ble helt klart den dyreste, ja.

Gammel 14-12-09, 11:01   #72
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Recovering impulsshopper her! Jeg har begynt å fokusere på behov og vært veldig flink synes jeg selv i det siste. Det handler om en genser til 199,- og sånn. Jeg har for mange billige, ubrukte plagg i skapet med dårlig passform. Bruker jeg større beløp, så er det planlagt.

Når det gjelder "dyre ting" handler jeg faktisk mye brukt på nettet (både til barna og meg selv), så sånn sett er jeg glad det finnes folk med bedre økonomi og mindre (tilsynelatende) impulskontroll enn meg! Men da vet jeg akkurat hva jeg skal ha og vet hvor mye jeg kan bruke.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 11:05   #73
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg tenkte slik veldig lenge, Iset. Men nå har jeg innsett av med min vekt og fasong, så er jeg noen ganger NØDT til å bruke mye penger, bare for å finne noe som passer. Så jeg har hatt støvletter til 2000 og bukse til 1100 kroner, bare fordi de passet. Men jeg ville aldri brukt så mye penger på topper og gensere, f.eks. For der trenger jeg ikke lete meg halvt i hjel for å finne noe som passer.

Ja, det er derfor jeg stønner over meg selv, det er idioti. Mannen er desverre helt lik meg, så det at han er hovedforsørgeren i familien nå mens vi venter på den jævla barnehageplassen, gjør jo ikke ting bedre. Han hadde dødd om jeg hadde ymtet frempå at jeg trengte støvletter til over en tusenlapp. Men jeg dør jo litt selv også, det er så mye annet vi kan få for den tusingen. Og de støvlettene jeg går med fra Skopunkten har jeg jo faktisk hatt i 1,5 år nå, og de er GODE og like fine. Nei jeg må nok snu tankegangen litt, men det kommer til å ta lang tid.

Gammel 14-12-09, 11:06   #74
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Ja, dere kan få en halv Wii? Fine prioriteringen.

Gammel 14-12-09, 11:14   #75
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Iset: Du behandler sikkert Skopunkten-skoene dine litt finere enn mine gutter gjør. Det eneste ville vart lenge på dem, måtte ha vært vernesko.

Gammel 14-12-09, 11:15   #76
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, dere kan få en halv Wii? Fine prioriteringen.

Vi har en hel.

Gammel 14-12-09, 11:16   #77
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både jeg og ungene har en del sko fra Økonomisko og andre billigkjeder, og synes de er helt kurante. Synes ikke de går i stykker noe fortere enn dyrere merker. Men det kan jo hende at jeg har vært heldig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 11:22   #78
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Kanskje spørsmålet i HI egentlig burde være "gjør du ofte dyre bomkjøp"? For det var jo egentlig det jeg skulle frem til.

Hvis det er spørsmålet, er svaret mitt definitivt nei.

Gammel 14-12-09, 11:22   #79
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Da er mitt svar også nei.

Gammel 14-12-09, 11:24   #80
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg impulsshoppet forresten brudekjolen min i sin tid, men det var definitivt ikke et bomkjøp. (Eller, kanskje barna mine synes det om 15 år, når de ser på brudebidlet vårt...)

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:51.