Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Er dere impulsshoppere?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-09, 23:00   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er dere impulsshoppere?

Jeg kunne nok vært det om jeg hadde råd til det, men jeg tror uansett det hadde begrenset seg litt, da jeg har en innebygget "alarm" mot å kjøpe noe som jeg synes er altfor dyrt. Derfor blir jeg litt sånn "whaat?" når jeg feks. leser i salgstråder "betalte 3500,- kroner for denne genseren, og den er bare brukt én gang da fargen ikke var helt meg/var litt for stor". Jeg tror jeg blir en blanding av misunnelig og sjokkert over at folk kan bruke så (etter min mening da, jeg er sikkert kjip) sinnssyke summer på et klesplagg de ikke engang har prøvd skikkelig på. Mest misunnelig, egentlig.

Så, bruker dere masse, masse penger på impulskjøp eller er dere litt mer sparsommelige?

Sist redigert av Dixie Diner : 13-12-09 kl 00:32.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 23:02   #2
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er dere impulsshoppere?

Nei,impulskjøp er en genser til 199,-. Jeg kjøper lite dyre plagg til meg selv. Har en Kari Traa ytterjakke,som var halv pris av halv pris.Jeg syns sånn handling rett og slett er sløseri...

Gammel 12-12-09, 23:05   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg er en impulsshopper - men (heldigvis) av den gniene sorten. Jeg kjenner at jeg har mange innebygde (kanskje sågar nedarvede) sperrer mot å bruke store summer på enkeltplagg, selv om jeg skal innrømme at grensene mine har flyttet seg litt.

Forresten er jeg veldig opptatt av å prøve ting skikkelig, noe som bidrar til at jeg handler relativt lite på nett.

Gammel 12-12-09, 23:05   #4
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg impulshopper men ikke dyre plagg nei, skal jeg kjøpe noe dyrt så skal jeg jamen være sikker på at det passer.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 23:06   #5
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt ok å diskutere impulsshopping.

Men pass på grensen mellom hva som er snakking av "annen bruker" som alle skjønner hvem er og prinsippet impulsshopping.

Gammel 12-12-09, 23:06   #6
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Forsøker å være sparsommelig.. Handler vel på impuls innimellom, men da er det nok mer som følger: "Betalte 199 for denne genseren, men fargen var ikke helt meg!"
Nei- vi har ikke råd til å bruke massevis av penger på impuls. I dag har vi vært på julehandel og gjort unna de siste gavene pluss div annet. Gikk med over 4000 kr, og vi brukte hele veien hjem på å trøste hverandre med at vi hadde brukt pengene rimelig fornuftig. Det er ikke ofte vi svir av slike summer på shopping for å si det sånn.

Gammel 12-12-09, 23:07   #7
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja er en impulskjøper. Når jeg planlegger å kjøpe noe så finner jeg ingenting.. Men det begrenser seg selv da. Kan ikke kjøpe masse dyre greier..

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 23:08   #8
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Hvis jeg ser noe fint til minsta, kan det hende jeg kjøper det uten at hun egentlig trenger det. Men impulskjøper ikke DYRE ting. Iallfall sjelden.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 23:08   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg shopper ikke på annet enn impuls, ev. under ekstremt deadlinepress. Det gjør jeg etter de grensene som passer min konto, og regner med at andre gjør det samme. Alt er relativt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 23:13   #10
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er som deg og blir rimelig av sånne ting. Det er fordi jeg selv er ganske sparsommelig, og jeg tror ikke jeg kommer til å bruke 3500 kr på en genser uansett hvor rik jeg måtte bli. Jeg kan finne på å "impulskjøpe" ting som er på 75% salg og føle at jeg har gjort et godt kjøp når ting en gang kostet 3000 kr. Men kun etter å ha sjekket nøye at Kjøpet sitter som et skudd. Har aldri kjøpt et eneste plagg på nettet feks.

Så svaret er nei, jeg er ingen impulskjøper. Var det ikke da jeg var fattig student eller nå som økonomien er god. Det er kanskje derfor økonomien er god, fordi verken jeg eller mannen er veldige på å forbruke* .

Her jeg bor er det designerbutikker opp og ned i mente. Og outlets hvor man kan gjøre designerkupp. Kjole før 1500 dollares nå kun 450 små dollare. Fine kjoler også . Jeg har prøvd dem på og tenkt at det hadde jo vært kjekt. Så har jeg hengt dem på plass igjen mens jeg knegger for meg selv at det finnes ganske mye annet kjekt å bruke de pengene på (man kan feks skrive ut en sjekk til tilfeldige mannfolk på gata ).

Vi er alle forskjellige, og jeg tenker vel som så at de som kjøper ting har råd til det, hvis ikke hadde de ikke gjort det.

* Feil, vi forbruker an mas vi også, all den tid vi synes livet er for kort til å drikke dårlig (billig vin), liker å gå ut og spise og på konserter, og prioriterer reiser og opplevelser.

Sist redigert av Milfrid : 12-12-09 kl 23:20. Årsak: En liten tilføyelse :)
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 23:14   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler jeg har vært zjikkelig spandabel og tatt helt av når jeg handler en stor Smartpost-eske med brukte klær til barna her på forumet, hvertfall hvis det ligger noe Katvig og Molo nedi der.

Gammel 12-12-09, 23:16   #12
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er impulsshopper, det er slik jeg shopper. Planlagt shopping resulterer nesten alltid i at jeg ikke finner noe av det jeg skal ha.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 23:16   #13
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det vil jeg si. Er iallfall dårlig på planlagt shopping, da finner jeg som regel ingenting. Jeg kan faktisk prestere å kjøpe dyre ting på impuls, men da er det alltid dyre ting jeg vet jeg kommer til å bruke. En jakke som er helt f.eks. Jeg har aldri kjøpt en genser til 2000,- som jeg bare har brukt en gang, for å si det slik. Derimot har jeg mange topper til 199;- som jeg bare har brukt et par ganger. Selv om jeg er impulsshopper, betyr det ikke at jeg bruker mange penger på shopping. Det er ikke så ofte jeg har tid til å gå i butikker, så det begrenser seg selv.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 23:18   #14
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg shopper ikke på annet enn impuls, ev. under ekstremt deadlinepress. Det gjør jeg etter de grensene som passer min konto, og regner med at andre gjør det samme. Alt er relativt.

Jeg er helt sikker på at mitt forbruk også er i øynene til enkelte, selv om jeg selv synes jeg er ganske sparsommelig.

Jeg innser jo at det vi ikke bruker på Ting brukes i større grad på reiser og opplevelser.

Gammel 12-12-09, 23:18   #15
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke impulsshopper når det gjelder klær i hvert fall, de eneste gangene jeg er i en klesbutikk er under en planlagt shoppingrunde.

Duppedingser, både datagreier og kjøkkengreier kan jeg impulsshoppe. Spesielt på nett.

Gammel 12-12-09, 23:23   #16
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, dessverre...og det har kostet DYRT. Men nå skal jeg virkelig legge meg i hardselen. Ingen impulskjøp på meg :nyttårsforsett:

Gammel 12-12-09, 23:23   #17
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Vi impulskjøpte hytte på fjellet . Dvs, vi hadde kikket på hytte ved sjøen i tre år, men alt som var noe å ha på, kostet dobbelt så mye som huset vårt = latterlig mye. Så brukte vi en uke for å bestemme oss for en hytte på fjellet.

Konklusjon: jeg impulsshopper også, bare andre ting enn dyre gensere .

Gammel 12-12-09, 23:24   #18
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg er en impulsshopper, det har jeg alltid vært. Det er da jeg finner masse.
Drar jeg på Kvadrat på egenhånd (en gang hver skuddår) for å handle noe til meg selv, finner jeg ingenting.
Grensene på hva jeg syns er dyrt å ikke, har endret seg med årene.
Men jeg tror jeg er rimelig fornuftig, av og til jaffal...

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-09, 23:24   #19
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg finner så godt som aldri noe jeg vil ha når jeg går inn for å finne noe f.eks en kjole eller noe.
Men ellers finner jeg gjerne noe, men det blir jo alikevel ikke akkurat impulsshopping.
Ikke om det er ting/klær jeg trenger.

Men det hender det blir med hjem ting/klær vi egentlig ikke trenger, men da er det gjerne kjøpt fordi det er veldig billig.
Har ikke råd til noen dyre impulsskjøp, og med dyrt kommer alt over 300,- omtrent.

Gammel 12-12-09, 23:25   #20
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg er ikke impulsiv i det hele tatt. Fordel: Jeg tar sjeldent feil og kjøper ikke klær som ikke passer. Ulempe: Det går vanvittig tregt til tider.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:46.