|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#201 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)
Men her er det jo flere på hver side som diskuterer en sak. Hvorfor er liksom den ene siden så innmari representativ for FP, synes du? Du er like mye en del av FP som alle andre, hvorfor inntar du så ofte rollen som "den som sier de PK folka imot?" Det kan da umulig være sånn at de som er uenige med deg automatisk er PK?
![]() |
#202 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Nei dette er en tråd om empati nå, og evne og vilje til å ta hensyn til hvordan andre opplever deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg er ganske sikker på at du også ser at den siden som er imot f.eks Floksa her, er i klart flertall og at den inneholder mange av de mer erfarne FP-erne. Jeg synes ikke at jeg ofte inntar rollen som "den som sier de PK folka imot." Jeg vet at jeg har gjort det i noen tråder, (lenge siden sist, så vidt jeg kan huske) men ganske ofte er jeg ganske så PK selv. Jeg innser jo at jeg bør slutte å bruke begrepet, både fordi det virker som en rød klut på en del, og fordi det egentlig ikke uttrykker godt nok hva jeg mente her. Skal prøve å forklare: |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
Jeg skriver tilbake til deg, på grunn av at du skrev til meg. Du kommenterer mine innlegg jeg har hatt i denne debatten og kommer med direkte spørsmål til meg, og da er det jo naturlig at jeg svarer på disse. Jeg kan gjerne spole tilbake for deg og vise deg hva jeg skrev, som du reagerte på. Her har du det svart på hvitt nedover: (eller navy og purple, da det gjorde det litt mer oversiktlig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
Eh? Skal jeg for dette få rødprikken her fra deg mrc? |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Ps. mrc.. Du kan jo velge å svare på innlegget jeg skrev til deg istedenfor. Eller er så at du ikke vil innrømme at jeg har rett i det jeg skrev til deg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
frakoblet
|
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)nam, jeg har ikke noe problem med å lese det du skriver. Jeg prøvde å forklare deg at jeg ikke har snakket om selvtekt, og dermed ikke helt forstår hvorfor du bruker det i argumentasjonen mot meg. Og jeg er fremdeles ikke enig i påstanden om at de store massene unisont sier at tomgangskjøring ikke er sjenerende og over grensen for hva som kan aksepteres.
![]() |
#209 |
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
Okei. I og med at du kommenterte innlegget der jeg hevdet at "tomgangskjøring ikke er sjenerende i den grad at det er allment akseptabelt å gjøre en inngripen for hvem-som-helst" med å spørre hvordan jeg kunne vite hva som sjenerer andre, så anntok jeg du refererte direkte til det jeg skrev. |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Kjære Safran. Til tyttebæret jeg fikk av deg nå.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#212 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#213 |
Sviiisj!!
|
Jeg nevnte dette med at det ikke er så lett å følge "historien" din (som du jo selv nevner i et annet innlegg), for å påpeke hvorfor debatten blir så sprikende. Når man legger det du sier til grunn for argumentasjon så blir det veldig mange tankerekker. Du trenger ikke å stå til rette for noe av det! Men at du er et "egoistisk miljøsvin" er jo noe du må leve med selv. Så få vi andre leve med miljøsyndene våre.
![]() |
#215 |
Passiv
|
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Hey! Hva er detta? Ignorerer dere meg? Her har jeg stått frem og sagt rett ut at jeg har hatt bilen min på tomgang utenfor både barnehage og sfo og at jeg ville hatt behov for å samtale med banneord om noen hadde stoppet den jo! Og ingen ser det bryet verdt med å si at jeg ikke burde kjørt med en bil med gåen g62-sensor som ikke lot seg starte ved varm motor? |
![]() |
![]() |
#216 |
can-jur
|
Forsvinner miljøaspektet ved å låse dørene?
![]() |
![]() |
#219 |
can-jur
|
Ikke vist det faktisk sitter en liten inni der. Men ellers er jeg enig.
![]() |
![]() |
#220 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Prøv å slenge på en baby med astma og kols inne i bilen, da skal du se det blir fart på sakene. :hjelpsom: |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
barn, bilnøkkelvandaler, empati, fp dynamikk, hensyn, miljøsvin, mobbing, omsorg |
|
|